2024-02-07, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Och alla trådens - av etablissemanget uppjagade och stressade - russofober tror på allvar att det är Putin som är det stora problemet. Putin är den nya distraktionen sedan man sugit all all rädsla man kunde ur folket genom pandemin:

EU kan införa sanktioner mot Tucker Carlson som hämnd för Putinintervjun

https://samnytt.se/eu-kan-infora-sanktioner-mot-tucker-carlson-som-hamnd-for-putinintervju
Mycket märkligt. Chris Wallace intervjude ju Putin och det var ingen som brydde sig om. Men så länge någon på högersidan gör en intervju med Putin då ska de hotas och censureras... Dessa sanktioner har ju helt motsatt effekt o gör ju ba att man gillar Putin mer och avskyr EU. Som att skjuta sig själv i bakfoten... Nåja hoppas intervjun släpps snart. Tror inte Tucker bryr sig särskilt mycket om EU o ett eventuellt temporärt Eu förbud.
Citera
2024-02-07, 21:02
Medlem
hjaelploskilles avatar
För jävla roligt att Peskov rättade Carlson gällande videon han släppte där han förklarade varför han intervjuat Putin, Peskov säger att Carlson ljuger när han hävdar att ingen västerländsk journalist försökt nå Putin för en intervju då Putin får dessa förfrågningar hela tiden.

Ännu roligare är att det fanns en community note på detta som nu försvunnit. Antagligen Elon själv som fått bort den; Elon har som bekant inaktiverat communtiy notes på sina egna tweets så det vore inte konstigt om han kväver yttrandefrihet även på Tuckers konto.
Citera
2024-02-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Om det är sant och du tror på det, varför befinner inte du dig i en Ukrainsk skyttegrav och slåss för friheten?
Rätt fånigt argument eftersom du själv inte är i Ukraina på ryska sidan och slåss mot de så kallade "nazisterna". Jag nöjer mig med att bekämpa idiotiska får som blint följer sina idoler på Youtube.

Topic är för övrigt Tucker Carlsson som efter han fått sparken tjänar pengar som han kan, nu med hjälp av Putin och sin följarskara av får.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Vår elit. Och kanske är de rädda för att hemmaopinionen kan vända.

Här ljuger han 4 gånger – på 4 minuter

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kno2rM/tucker-carlson-ska-intervjua-putin-ljuger-i-video
¨

https://omni.se/tucker-carlson-kan-bli-foremal-for-eu-sanktioner/a/69LgMQ
Censurerat, så jag kan inte se videon. Om en Biden-älskare i Ryssland hade ljugit fyra gånger på 4 minuter, tror du att han hade levt i frihet idag? Kan du ens förstå skillnaden? Tror du ens att Biden-älskaren hade vågat framföra dina åsikter?

Jag tycker inte om att säga det, men du är faktiskt en äkta idiot. Tucker intervjua Putin är som Bianca intervjua Pernilla. Potato - potatoe.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Man vill få Putin att se så dålig ut som möjligt. Därför kommer man vinkla, klippa och få det att se ut som att han säger helt andra saker än det han egentligen menar.

Hur tycker du man ska vinkla ett invasionskrig på ett sandland på andra sidan jordklotet i syfte att hitta massförstörelsevapen (kärnvapen) och sedan efter 8 år så fanns det aldrig några massförstörelsevapen alls och nu är miljontals araber mördade, hur många vinklar finns det?

Ska Tucker fråga om det fetade tycker du? Eller vad menas?
Citera
2024-02-07, 21:05
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ja, fast i sådana här situationer släpper man så klart inte igenom saker som inte gynnar den egna propagandan.

Det håller jag med om. Alla sidor sysslar med propaganda.
Citera
2024-02-07, 21:06
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Man vill få Putin att se så dålig ut som möjligt. Därför kommer man vinkla, klippa och få det att se ut som att han säger helt andra saker än det han egentligen menar.

Hur tycker du man ska vinkla ett invasionskrig på ett sandland på andra sidan jordklotet i syfte att hitta massförstörelsevapen (kärnvapen) och sedan efter 8 år så fanns det aldrig några massförstörelsevapen alls och nu är miljontals araber mördade, hur många vinklar finns det?

Det är inget som talar för detta. Inget alls. Jag vet att det ser ut så i din ekokammare men låt oss inte glömma att Aftonbladet direktsände Putins tal där han rättfärdigade invasionskriget. Något sånt hade aldrig hänt i Ryssland.

Sen håller jag med dig om det andra stycket, det går så klart att vinkla invasionskriget till Rysslands fördel men den yttrandefrihet vi har i väst - problematiskt som den är på sina håll - är ljusår före Rysslands.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Journalist? Tucker Carlson är en egenföretagare. Varför tror du att han är en journalist?
Han har slutat på Fox.

Kan inte journalister vara egenföretagare? Eller vad menar du? Ska alla journalister som granskar staten vara godkända av staten och mediaetablissemanget? Tucker är en erkänt duktig journalist, och jag är fullt övertygad om att Putinintervjun kommer att bli en stor framgång. Jag förstår också varför etablissemenget är livrädda. Det är valår i USA...

Ska Tucker bli den nya Assange?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Mycket märkligt. Chris Wallace intervjude ju Putin och det var ingen som brydde sig om. Men så länge någon på högersidan gör en intervju med Putin då ska de hotas och censureras... Dessa sanktioner har ju helt motsatt effekt o gör ju ba att man gillar Putin mer och avskyr EU. Som att skjuta sig själv i bakfoten... Nåja hoppas intervjun släpps snart. Tror inte Tucker bryr sig särskilt mycket om EU o ett eventuellt temporärt Eu förbud.

Wallace intervjuade väl för 60 minutes? I fallet med Tucker Carlson har de noll kontroll över narrativet, och det skrämmer dem.

Ja för fan, helst igår får de släppa den, den här intervjun är ju superhypad nu när hela etablissemanget går bananas
Citera
2024-02-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Det håller jag med om. Alla sidor sysslar med propaganda.
Nej, alla sidor sysslar inte med propaganda. Ryssland sysslar med propaganda.

DN gör inte det.

Tillbaka till gymnasiet för att lära dig skillnaden.
Citera
2024-02-07, 21:09
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Du har inte bemött något, du gör inte sånt. Din strategi är att vilseleda, spamma och sprida lögner. Det enda du har bevisat är att du inte har förmågan till att söka upp saker själv på nätet.

Jo jag har gjort värdefulla bidrag i tråden, t.ex. när jag poängterade att statsmaktens långa trådar är fjättrade till dina lemmar snarare än dina meningsmotståndares. Vilket du bevisade med buller och bång.

Citat:
Här har du ett skönt klipp på när Tucker citerar Putin rakt av. Allt som han säger är bevisat att vara rena lögner, men här får du söka själv. Bevisa att du har förmågan att göra lite egen research.

https://x.com/rpsagainsttrump/status/1754954193821986823?s=46&t=zPPeTRUUyDRpPcdwtowK0g

Äntligen! Då ska vi se vad du har att komma med. Påstående av Tucker är kursiverade. Det här är alltså påståenden som du anser är motbevisade.

Om det finns någon amerikan som förtjänar kritik för invasionen av Ukraina så är det Joe Biden. Personlig åsikt. Svårt att bevisa eller motbevisa. Eller har du bevis för att någon annan amerikan har större skuld? Fram med bevisen!

Ukraina är inte en demokrati, det är en vasallstat åt Biden-administrationen.
Här kan sägas mycket. Men inte uppenbart felaktigt åtminstone. För den här punkten får du antingen förse fler bevis eller acceptera nederlag. Det går åtminstone att motivera den punkten väl.

USAs försvarsdepartement finansierar militär biologiska program i Ukraina.
Här skulle jag hålla med om att Tucker går längre än vad som är allmänt känt. Vi vet att de har haft biolab i Ukraina, men vi vet inte med säkerhet att de har sysslat med områden som angränsar mot kemisk eller biologisk krigsföring. Mot bakgrund av vad USA har gjort i Irak, Korea och Kuba så är det inte osannolikt dock.

Ryssland vill inte ha amerikanska missiler vid gränsen, de vill inte ha en fientlig makt vid bakdörren.
Uppenbart sant.

Att få Ukraina att gå med i Nato var nyckeln för att provocera fram krig med Ryssland.
Uppenbart sant och bekräftas av amerikanska akademiker och tidigare militärer och diplomater.

Biden ville hela tiden få till stånd ett regimbyte i Ryssland.
Uppenbart sant eftersom Biden har sagt det, även om administrationen av förklarliga skäl sedan förnekade det.

Det är inte Putin som skadas av sanktionerna, det är amerikanska medborgare. Priserna på fordonsgas, naturgas, mat etc. är de högsta någonsin.
Uppenbart sant att priserna i USA var som högt vid tillfället för kommentaren. Det kördes i amerikansk media under flera månader och behöver ingen källa. Huruvida Putin skadas mer låter jag vara osagt.

Det står ju helt klart att Tuckers påståenden inte är "debunkade" eller ens mestadels felaktiga. Han har förmodligen inte stöd för påståendet om militära biolab, även om han förmodligen har rätt. Vi kan konstatera att du inte har rätt i alla fall.
Citera
2024-02-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kan inte journalister vara egenföretagare? Eller vad menar du? Ska alla journalister som granskar staten vara godkända av staten och mediaetablissemanget? Tucker är en erkänt duktig journalist, och jag är fullt övertygad om att Putinintervjun kommer att bli en stor framgång. Jag förstår också varför etablissemenget är livrädda. Det är valår i USA...

Ska Tucker bli den nya Assange?
Tucker är ingen erkänd duktig journalist

. Han är känd för sina underhållande och extremt vinklade kommentarer som låg utbildade bli imponerad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in