2024-02-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att försöka hindra Tucker från att intervjua en av världens mest prominenta presidenter genom inreseförbud till EU. Det är totalitärt. Vad är det man är rädda för? Litar man inte på det egna folket?
Hindra? Det är väl ingen som faktiskt försökt hindra honom? Hur skulle ens det gå till, han är i Ryssland.
Citera
2024-02-07, 20:54
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad är problemet? Du har ju inte ens sett intervjun än?

Tycker du det är rätt att EU belägger journalister med sanktioner?

Återkom när Tucker C faktiskt är belagd med sanktioner så tar vi diskussionen då.
Citera
2024-02-07, 20:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Hindra? Det är väl ingen som faktiskt försökt hindra honom? Hur skulle ens det gå till, han är i Ryssland.

Sanktioner mot journalister förknippar man traditionellt med diktaturer. Väst kan ju sluta peka finger åt Kina och Ryssland om de beter sig så här. De har inget moraliskt företräde.
Citera
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Tucker ses av de flesta amerikaner som en extrem tönt och pajas som lever på skit.
Nu tror jag många ser honom som en slags förrädare.
Samma klientel som tror att Bilderberggruppen är det värsta som finns, de gillar Tucker Carlsons intervju med Putin. Det är till dem den riktar sig.
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis
Kanske, kanske inte....du missar helt poängen och topic för tråden.
Tucker är kanske en total galning liksom Putin men det har ingen betydelse.
Han har rätt att göra en intervju med Rysslands president utan att utsättas för sanktioner, har du ens läst tråden?
Ledande företrädare för EU börjar redan gapa om att straffa en journalist (sådan han nu är) bara för att han vill intervjua Putin, tycker du att det är rätt?

Ursäkta mig, jag missade resten av din fråga.

Ja, visst har han rätt att ”intervjua” vem han vill.
Jag har inte uttryckt någon annan åsikt i frågan här eller någon annan stans för den delen.

Däremot är det relevant att påpeka vems ärenden Tucker springer och att han knappast gör det för den goda sakens skull.
Citera
2024-02-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sanktioner mot journalister förknippar man traditionellt med diktaturer. Väst kan ju sluta peka finger åt Kina och Ryssland om de beter sig så här. De har inget moraliskt företräde.
Journalist? Tucker Carlson är en egenföretagare. Varför tror du att han är en journalist?
Han har slutat på Fox.
Citera
2024-02-07, 20:57
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Namnen?

Ledtråd: Ett namn står i det inlägg du citerar.
Vi får se om du lyckas läsa innantill!
Citera
2024-02-07, 20:57
Medlem
Citat:
Var detta ditt svar på min Fråga om varför man/eu vill sanktionerna Tucker?

Hur djupt ner är du i den västerländska alternativa verkligheten?
Vad pratar du om. Det är enskilda politiker som vill, inte unionen som helhet.har du något hum hur invecklat det är att sanktionera en person. Det är inga dekret...
Citera
2024-02-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Först måste du peka ut vilka som är rädda. Vad tror de ska hända??

Vår elit. Och kanske är de rädda för att hemmaopinionen kan vända.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Gör "Väst" det? Man kan prata om att dina herrar i "Öst" helt och hållet gör på ett särskilt sätt men i "väst" handlar det om enskilda individer och stater. Jag förstår att du inte klarar av att förstå sådana samhällen.
Här ljuger han 4 gånger – på 4 minuter
Citat:
Tv-profilen Tucker Carlson är i Moskva för att intervjua Vladimir Putin. I ett videoklipp där han annonserar intervjun hinner Carlson ljuga minst fyra gånger på bara drygt fyra minuter.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kno2rM/tucker-carlson-ska-intervjua-putin-ljuger-i-video
¨
Citat:
Tucker Carlson kan bli föremål för EU-sanktioner
https://omni.se/tucker-carlson-kan-bli-foremal-for-eu-sanktioner/a/69LgMQ
Citera
Medlem
Citat:
Var detta ditt svar på min Fråga om varför man/eu vill sanktionerna Tucker?

Hur djupt ner är du i den västerländska alternativa verkligheten?

Stödjer du Europas fiender får du ta konsekvenserna. Tucker är nu en megafon för Putins desinformation självklart ska han straffas hårt för det.

Han har förått de västerländska folken och bör stanna i Ryssland där han hör hemma.
Senast redigerad av CBDtillTHC 2024-02-07 kl. 21:02.
Citera
Medlem
The EU's External Action Service (EAS) is the bloc's diplomatic arm, responsible for foreign policy. For an individual to be added to the EU's sanctions list, evidence must be presented to the EAS for review. If deemed sufficient, the EAS can then present the case to the European Council—the body made up of EU national leaders—which takes the final decision on whether to impose sanctions.
Citera
2024-02-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
I Ryssland så är majoriteten helt övertygade om att Putin har rätt.
I Västvärlden är majoriteten helt övertygade om att vi har rätt.
Inget konstigt med detta, då minst 70% av en befolkning alltid kommer följa det rådande politiska narrativet. Och dessa är helt övertygade om att just de har rätt. Och att alla andra fel.
Jag vil höra båda sidor innan jag tar ställning. Det borde du också vilja.
Det är ju faktiskt skrattretande om du jämför samhällena med varandra och tror att majoriteten grundar sin uppfattning på fakta. Du kan kalla samman ett stort antal vänner och obekanta och diskutera Ryssland utan några som helst risker för påverkan på de diskuterande, oavsett vilken åsikt de hade.

Tror du ärligt talat att du hade kunnat göra detsamma i Moskva. Och hur övertygad är du om vad majoriteten tycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in