2024-02-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Eu behandlar alltså journalister på samma sätt som man anklagar Putin för att göra.
Tucker är ingen journalist, jag har inte sett något journalistiskt arbete från honom. Han sprider lögner och är en lögnare.

Han är en fiende till Europa ska behandlas där efter. Förhoppningsvis kommer USA ta efter och frysa han tillgångar. Tucker skulle kunna utvandra till Ryssland som han verkar stå honom kärt…
Citera
2024-02-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Skulle Tucker intervjua Djävulen, så skulle jag även då ta mig tid att lyssna.
Jag tror att vi kanske håller med varandra. Jag vill se intervjuer där journalisten har kritik att komma med och också vågar ställa kritiska frågor. Som nämnts tidigare hade jag gärna sett Tucker intervjua Zelenskyj och även Djävulen, som du föreslår, om man nu tror på en sådan. Det gäller ju inte Tucker och Putin! Om du inte förstår hur nära Tucker står Putin och hans ryska diktatur, så kan det vara spännande för dig att se intervjun men för oss andra är det inte alls intressant, för de har samma åsikter och dessutom hade Tucker inte vågat ställa provocerande frågor. Problemet är väl att ingen hade vågat ställa sådana frågor till Putin i Sovjet 2.0.

Var du får "panik" ifrån vet jag inte.
Citera
2024-02-07, 19:23
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag jämförde inte Tucker med Snowden. Jag sa bara att riktiga journalister blir frihetsberövade i det "demokratiska" väst.

Då borde du även veta hur många journalister som mördats av Ryssland sen Putin tog makten.

Eller är allt fake news som inte bekräftar din vanföreställning?
Senast redigerad av dickachu 2024-02-07 kl. 19:25.
Citera
2024-02-07, 19:23
Medlem
Citat:
Oj, de är rädda. Nu måste de få folk att inse att Tucker Carlson är en lögnare som ljuger i var och varannan mening.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kno2rM/tucker-carlson-ska-intervjua-putin-ljuger-i-video

De är för söta, nybolsjevikerna.

Ja alla som följt honom på Fox vet ju att han talar i klarspråk och beskriver verkligheten som den är. Nu måste man verkligen jobba hårt för att förändra bilden av Tucker.
Citera
2024-02-07, 19:24
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Tucker är ingen journalist, utan ett före detta nyhetsankare, som efter ha fått sparken beskrevs så här av FOX advokater:

” The general tenor' of the show should then inform a viewer that [Carlson] is not 'stating actual facts' about the topics he discusses and is instead engaging in 'exaggeration' and 'non-literal commentary.' ”

Han är inte heller första västerlänningen där som påstår sig syssla med journalistik. Det sitter ju för fan 2 amerikanska RIKTIGA journalister fänglslade i Ryssland just nu.

Du får det att låta som om journalist är en skyddad yrkestitel med legitimation som kräver minst doktorsexamen. Jag kan också påstå att x person inte är journalist, det blir fortfarande en godtycklig subjektiv åsikt. Sen ska man veta att en stor andel människor som gått journalisthögskolor och liknande ändå inte kan hålla sig till journalismens grundprinciper. Särskilt vanligt är det bland vänsterbliven media och nykläckta "journalister". Att ha gått journalisthögskolor verkar nuförtiden snarare vara en börda för aspiranten i fråga.
Senast redigerad av OlleLiss 2024-02-07 kl. 19:31.
Citera
2024-02-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Det här ser jag fram emot att se! Tucker Carlson är en journalist värd sin titel. Man behöver inte alltid hålla med honom men han vågar ialla fall ta en diskussion med båda sidor i en klurig fråga.

Man ser hur MSM har flippat ur helt nu, innan de ens vet vad som sägs eller inte och gör allt i sin makt för att försöka smutskasta honom. De fullkomligt skakar av rädsla.

Han kommer ha en "proamerikansk" inställning i frågan usa vs Ryssland för att försöka framstå som opartisk. Massa fokus kommer läggas på västs degeneration och hur korrupt Ukraina och Nato är. "Journalisten" Gonzalo Lira kommer också nämnas, men fängslade oppositionspolitiker och Ryska journalister kommer inte diskuteras.

Putin kommer vara den stora vinnaren, MAGA Vatnik-mongon och kufiga gula västar köper så klart allt utan kritiskt tänkande.

Skulle lätt sätta pengar på detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Tucker har väl gått på Trinity ...som är Ivy League, just sayin. nja nästan.
Inte tillräckligt många poäng godkända för examen och diplom.
Detta kan ha påverkat att hans primära jobbplan inte fungerade då han inte blev godkänd att jobba på CIA.

Han har rätt mycket nordiskt påbrå bakåt men det var hans far som skaffade en mycket rik styvmor vid namn Swanson (tv-dinners, konserverad fågel m m) till sina söner så de kunde komma upp sig i samhället rejält.
Far Carlson verkar har varit s k gonzo journalist och kandiderar för att bli borgmästare utan framgång. Blev sedan blandade vd jobb i media och på slutet ambassadör till Seyshellerna.

Kortfattat bör TC ha fett med kontakter via pappa och styvmors pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Tucker är ingen journalist, utan ett före detta nyhetsankare, som efter ha fått sparken beskrevs så här av FOX advokater:

” The general tenor' of the show should then inform a viewer that [Carlson] is not 'stating actual facts' about the topics he discusses and is instead engaging in 'exaggeration' and 'non-literal commentary.' ”

Han är inte heller första västerlänningen där som påstår sig syssla med journalistik. Det sitter ju för fan 2 amerikanska RIKTIGA journalister fänglslade i Ryssland just nu.

Inget anmärkningsvärt att Fox advokater förde fram argumenten ovan. Tucker förmedlar sin subjektiva bild, vilket dessbättre är tillåtet.
MSNBC:s Rachel Maddows advokater använde samma skäl i en tidigare stämning.
Citat:
...the arguments made were standard ones lawyers advance to defend a defamation defendant.

Citat:
This is worth noting because of how often, and how dishonestly, this court case regarding Carlson is cited to claim that even Fox itself admits that its host is a liar who cannot be trusted. This court ruling has become a very common argument used by liberals to claim that even Fox acknowledges that Carlson lies. Indeed, Maddow's own colleague Chris Hayes — whose MSNBC program is broadcast at the same time as Carlson's and routinely attracts less than 1/3 of the Fox host's audience — has repeatedly cited this court case to argue that even Fox admits Carlson is a liar, without bothering to note that his companies’ lawyers made exactly the same claims about his mentor, Rachel Maddow, to defend her from a defamation lawsuit
https://greenwald.substack.com/p/a-court-ruled-rachel-maddows-viewers
Citera
2024-02-07, 19:27
Medlem
Citat:
Jag jämförde inte Tucker med Snowden. Jag sa bara att riktiga journalister blir frihetsberövade i det "demokratiska" väst.

Håller med. Det är förfärligt hur extremhögerns journalister blir bespottade. Det enda Tucker och hans gelikar gör är att presentera sanningen.
Citera
2024-02-07, 19:30
Medlem
Citat:
Genom att ge en säck pengar av en globalistryss? 🤣🤣🤣

Eh va? Det där får du gärna förklara för i mina ögon ser det ut som du har missuppfattat något
Citera
2024-02-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jo, det var lite hårt, men han hade brittiskt pass och de såg honom som förrädare.

Han talade väl om IRA och dess Tysklandskopplingar
Citera
2024-02-07, 19:39
Medlem
Maureliuss avatar
Kan fitt……, förlåt, fiskstimmet ge några exempel på kritiska frågor som TC borde ställa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in