Citat:
Ursprungligen postat av
Mysterietlever
Han tjatade på om att vilja prata om sex, att jag skulle skicka bilder och även när vi var i skolan skrev han meddelanden och frågade om han skulle få min röv/sex på rasterna.
Jag har inget intresse av honom överhuvudtaget och har aldrig haft det, han är verkligen inte min typ.
Hade det här varit på en arbetsplats, vilket ju skolan också är, skulle det kunna rendera både i att personen skulle få sparken och juridiska konsekvenser.
Det låter mer enträget och gränslöst än vanligt raggande av den informationen som du gett och han har tydligt kränkt din integritet. Dessutom måste du se hans fula fejs varje dag och bli påmind om hans digitala (oönskade) tafsande.
Om du ska handskas med det här på ett vuxet vis ska du ta reda vilken juridisk hjälp du kan få, om du är intresserad av det.
Rent intuitivt känns det som du inte ska gå via skolan till att börja med. Är det en av alla dessa aktieskolor riskerar de att tänka på sitt rykte och sina affärer före elevernas väl och ve. Annars, om du litar på skolan, kan du tänka dig att kontakta rektorn? Denne är ju ytterst ansvarig. Eller iaf kuratorn för att få vägledning.
Självklart ska du inte behöva gå i samma klass som honom och det är bra att du försöker få hjälp.