2024-02-02, 23:59
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jösses, är ni så sköra att ni inte klarar av en fråga? Håller ej med om att det automatiskt är sexuella trakasserier att endast fråga. Svara bara NEJ, och så är det färdigt. Om han inte respekterar ditt NEJ, går du vidare till lärare/rektor.
Ni och ni. Jag är man.

Hålla med och hålla med. Rent legalt är det sexuella trakasserier.

Sen har hon skrivit att han inte tog hennes nej flera gånger och att hon ville vara vän endast. Därför jag skriver om och om igen att det var sexuella trakasserier.
Citera
2024-02-03, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ni och ni. Jag är man.

Hålla med och hålla med. Rent legalt är det sexuella trakasserier.

Sen har hon skrivit att han inte tog hennes nej flera gånger och att hon ville vara vän endast. Därför jag skriver om och om igen att det var sexuella trakasserier.

En man kan också få frågan. Tack för din rättelse att TS redan markerat att hon inte vill ha oönskade frågor. Hoppas hon sa ett tydligt nej som inte gick att ta miste på.
Citera
2024-02-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Han tjatade på om att vilja prata om sex, att jag skulle skicka bilder och även när vi var i skolan skrev han meddelanden och frågade om han skulle få min röv/sex på rasterna.

Jag har inget intresse av honom överhuvudtaget och har aldrig haft det, han är verkligen inte min typ.

Så varför blir du då upprörd att han gått vidare ???
Citera
2024-02-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ja han lämnar mig ifred nu. Men i skolan kommer han inte göra det, han kommer låtsas som att allt är bra mellan oss, vilket det inte är ifrån min sida. Han har varit respektlös med saker han har skrivit vilket gör mig irriterad.
Kommer alltid finnas irriterande människor runt dig, huvudsaken är väl att du slipper personen i fråga på din fritid.

Ett bevis på mognad är väl att släppa det, gå runt och irritera sig på människor kommer aldrig gynna dig.
Citera
2024-02-03, 01:09
Avstängd
Dagens ungdom.

Rör horungen dig en gång till så säger du till givetvis.
Citera
2024-02-03, 01:21
Avstängd
Varje förlorad chans till en riktig påsättning kommer du ångra när du blir äldre att du inte tog vara på.
Är han en fuckboy av rang, kommer du aldrig glömma det oavsett om du nekat eller släppt till.
Så mitt råd är att ha en rolig stund och njut.
Citera
2024-02-03, 02:05
Avslutad
Citat:
Det här kommer nog framstå som kanske barnsligt men jag behöver råd.

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.
Vad hade ni gjort i mitt läge? Konfronterat eller bara behandlat som luft?

Behandla som luft i möjligaste mån. Ta bort honom från sociala medier. Det svider mer för honom om du inte ger honom uppmärksamhet.
Citera
2024-02-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Varje förlorad chans till en riktig påsättning kommer du ångra när du blir äldre att du inte tog vara på.
Är han en fuckboy av rang, kommer du aldrig glömma det oavsett om du nekat eller släppt till.
Så mitt råd är att ha en rolig stund och njut.

Hans game verkar ju inte vara särskilt tight för att vara en "fuckboy av rang", snarare på gränsen till förståndshandikappad kanske
Citera
2024-02-03, 03:36
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Han tjatade på om att vilja prata om sex, att jag skulle skicka bilder och även när vi var i skolan skrev han meddelanden och frågade om han skulle få min röv/sex på rasterna.

Jag har inget intresse av honom överhuvudtaget och har aldrig haft det, han är verkligen inte min typ.

Hade det här varit på en arbetsplats, vilket ju skolan också är, skulle det kunna rendera både i att personen skulle få sparken och juridiska konsekvenser.
Det låter mer enträget och gränslöst än vanligt raggande av den informationen som du gett och han har tydligt kränkt din integritet. Dessutom måste du se hans fula fejs varje dag och bli påmind om hans digitala (oönskade) tafsande.
Om du ska handskas med det här på ett vuxet vis ska du ta reda vilken juridisk hjälp du kan få, om du är intresserad av det.

Rent intuitivt känns det som du inte ska gå via skolan till att börja med. Är det en av alla dessa aktieskolor riskerar de att tänka på sitt rykte och sina affärer före elevernas väl och ve. Annars, om du litar på skolan, kan du tänka dig att kontakta rektorn? Denne är ju ytterst ansvarig. Eller iaf kuratorn för att få vägledning.

Självklart ska du inte behöva gå i samma klass som honom och det är bra att du försöker få hjälp.
Citera
2024-02-03, 03:44
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.

Varför ska du konfrontera honom när han slutat störa dig? Undrar vem som vill knulla vem egentligen.

Så jävla typiskt uppmärksamhetskåta tjejer med bekräftelsebehov. När han gett sig och slutat störa så är inte det tillräckligt ens för dig, då är du ej nöjd och sur för att han ger nån annan tjej uppmärksamhet istället.. buhu vilken fuckboy som raggar på andra nu när jag trodde jag var speciell. Du vill bara konfrontera honom så han ska få upp ögonen för dig igen o ragga igen på dig igen.
Senast redigerad av nickeh84 2024-02-03 kl. 03:47.
Citera
2024-02-03, 03:48
Medlem
Citat:

Vad menar du med "fuckboy"?
Citera
2024-02-03, 04:54
Medlem
SmegmaFris avatar
Han har äntligen fattat och lämnat dig ifred, och då ska du minsann skapa en scen?
Och sen så vill du inte ha ett fjortisdrama?

Det är ganska uppenbart att du har en grej för denna killen, även om du givetvis vägrar att erkänna det.
Blocka och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in