2024-02-03, 07:10
Medlem
GertBennys avatar
Vad är en fuckboy? Är det en kille som låter sig knullas? Av vem? Andra killar? Eller är det närmare den svenska termen häradsbetäckare?
Citera
2024-02-03, 08:03
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Det här kommer nog framstå som kanske barnsligt men jag behöver råd.

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.
Vad hade ni gjort i mitt läge? Konfronterat eller bara behandlat som luft?
18-års gräns på FB?
Citera
2024-02-03, 08:10
Medlem
citymormors avatar
Citat:

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.

Du vill visst ha drama! Du njöt av uppmärksamheten men du är nog svartsjuk för att han är en fuckboy och inte kommer nöja sig med dig.

Veka män och feminister har skapat denna knulla runt kultur, tjejer skall ju inte spara sig utan ligga runt och testa!
Samtidigt vill ni enbart dejta uppåt över eran egen nivå så alla tjejer vill ha 1 procent av männen vilket innebär att den procenten kan välja fritt och blir fuckboys..
Citera
2024-02-03, 08:33
Avstängd
Citat:

Är du kille också? Framgår inte direkt.
Citera
2024-02-03, 08:44
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:

En örfil är väl att ta i? Tycker inte han gjort sig förtjänt av det eller är det nåt du utelämnar i din TS 🤔

Jag vet inte vad jag skulle ha gjort...
Citera
2024-02-03, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Hade det här varit på en arbetsplats, vilket ju skolan också är, skulle det kunna rendera både i att personen skulle få sparken och juridiska konsekvenser.
Det låter mer enträget och gränslöst än vanligt raggande av den informationen som du gett och han har tydligt kränkt din integritet. Dessutom måste du se hans fula fejs varje dag och bli påmind om hans digitala (oönskade) tafsande.
Om du ska handskas med det här på ett vuxet vis ska du ta reda vilken juridisk hjälp du kan få, om du är intresserad av det.

Rent intuitivt känns det som du inte ska gå via skolan till att börja med. Är det en av alla dessa aktieskolor riskerar de att tänka på sitt rykte och sina affärer före elevernas väl och ve. Annars, om du litar på skolan, kan du tänka dig att kontakta rektorn? Denne är ju ytterst ansvarig. Eller iaf kuratorn för att få vägledning.

Självklart ska du inte behöva gå i samma klass som honom och det är bra att du försöker få hjälp.

Ja alltså jag vill ju mest bara bli av med honom helt och hållet. Skolan har såklart som policy att sexuella trakasserier inte är tillåtet men jag vet inte än om jag har förtroende för lärare eller rektor, av tidigare erfarenheter så har jag noll förtroende att sånt här faktiskt tas på allvar. Därför var min första spontana tanke att bara ignorera honom och min andra tanke att konfrontera honom och ställa honom mot väggen och säga som det är, att jag inte vill ha någon kontakt.
Citera
2024-02-03, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
En örfil är väl att ta i? Tycker inte han gjort sig förtjänt av det eller är det nåt du utelämnar i din TS 🤔

Jag vet inte vad jag skulle ha gjort...

Ja nu i efterhand inser jag att det var nog klantigt av mig att inte nämna i början att han gått över mina gränser med att han fortsätter tjata om att prata om sex, ber mig skicka bilder och att när vi är i skolan skickar han meddelanden där han frågar om han får min röv/sex på rasterna trots att jag tydligt sagt nej jag är inte intresserad flera gånger.
Citera
2024-02-03, 09:00
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Vad är en fuckboy? Är det en kille som låter sig knullas? Av vem? Andra killar? Eller är det närmare den svenska termen häradsbetäckare?

Gillar ordet häradsbetäckare, för att lyckas jobbar de kvantitativt, han måste ragga varje dag alla tjejer han ser och måste vara som en påträngande försäljare och de tjejer som är ovana vid sådan raggning kan tro att det är på grund att han har blivit blixtförälskad att han fortsätter ragga trots att han får negativ feedback.
Citera
2024-02-03, 09:19
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ja nu i efterhand inser jag att det var nog klantigt av mig att inte nämna i början att han gått över mina gränser med att han fortsätter tjata om att prata om sex, ber mig skicka bilder och att när vi är i skolan skickar han meddelanden där han frågar om han får min röv/sex på rasterna trots att jag tydligt sagt nej jag är inte intresserad flera gånger.
Aha ja men då förstår jag ditt resonemang bättre. Vet inte exakt vad du ska göra iofs men är det jobbigt så är det väl bara att blocka 🤔 ditt är lite olikt mitt scenario och det jag gjorde vred sig i bröstet när jag gjorde det..

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Gillar ordet häradsbetäckare, för att lyckas jobbar de kvantitativt, han måste ragga varje dag alla tjejer han ser och måste vara som en påträngande försäljare och de tjejer som är ovana vid sådan raggning kan tro att det är på grund att han har blivit blixtförälskad att han fortsätter ragga trots att han får negativ feedback.
Min fetning. Hehe jag gillar oxå det ordet. Det låter så antikt.
Citera
2024-02-03, 10:05
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
En gång kan ju vara ingen gång men om du sagt nej, skrivit nej, så är det trakasserier. Jag utgår från att meddelandena är sparade som bevis. Du säger till honom "om du skriver såhär en gång till så blir det konsekvenser". Gör han det igen så går du till rektor & visar meddelandena. Rektor måste agera. Gör inte rektor det så går du till polisen & anmäler både rektor & trakasseraren.

Inte svårare än så.
Citera
2024-02-03, 10:13
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Kan du skicka Pm till mig?
Okej!

Nää ditt konto är för nytt för att kunna motta PM. Det är en vänteperiod på typ 30 dagar från att kontot skapades och minst 50 inlägg.

Men antingen skriv här utan att ge ut personlig info eller så får vi vänta.

Däremot tycker jag verkligen du ska snacka med någon utanför internet kring detta, kurator på skolan eller ansvarig för sådana frågor på skolan.

Lyssna INTE på den samlade skaran av losers här som säger att du ska skita i det eller "bara ignorera honom".

Det var sexuella trakasserier som du uppenbarligen mår dåligt över. För din egen skull särskilt eftersom ni går i samma klass så behöver du snacka med någon ansvarig för sådana frågor på skolan.
Det är han som agerat fel du ska inte behöva lida för det resten av alla terminer.
Senast redigerad av Custom_made 2024-02-03 kl. 10:26.
Citera
2024-02-03, 10:50
Medlem
Kundalinis avatar
Jag undrar hur alla pojkar som tycker TS ska sluta tjura, hade gillat att få en efterhängsen bög efter sig som glittrade och tjatade om att få pilla lite i röven och snälla få suga lite? Ni vet ju att ni kommer att gilla det. Mun som mun och allt sånt.

Inlevelseförmågan är
Verkligen minimal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in