Citat:
Ursprungligen postat av
Mysterietlever
Ja han lämnar mig ifred nu. Men i skolan kommer han inte göra det, han kommer låtsas som att allt är bra mellan oss, vilket det inte är ifrån min sida. Han har varit respektlös med saker han har skrivit vilket gör mig irriterad.
Det vuxna sättet att hantera det på är ju att vägra prata med honom. Bara gör klart lugnt och sansat att nej, du vill inte prata med honom längre. Du känner att han betett sig respektlöst och du har inget intresse i att prata med respektlösa personer.
Nu begriper jag också att hans spontana reflex kommer vara att svara
"Va näääeh det har jag inte?! Jag bara (insert cringe ursäkt) jue!". Varpå du lugnt och behärskat fortsätter att insistera på att du inte vill prata med honom.
Det behövs inte mer. Det inåt helvete mest jobbiga som finns för män är när kvinnor vägrar prata. Vi har väl alla i tonåren hånglat med fel brud på fyllan eller betett oss jävligt illa som den omogna skit man var. Får man en utskällning känns det ganska skönt och förlösande på något vis. Ungefär som när morsan blev sur och skällde ut en, och sen var det över. Men om en brud blir så rasande att hon vägrar prata med en, alltså det är fan en jävla mardröm så dåligt man mår.
Du skulle i princip göra honom en tjänst om du ger honom en örfil eller försöker straffa honom på något kreativt sätt. Han känner bara att han får lite uppmärksamhet, även om det är dålig uppmärksamhet är det bättre än inget. Om du istället vägrar prata med honom alls så kommer snubben ligga vaken på nätterna.
Brudar får för sig att man måste sparka en man på pungen för att det ska göra ont. Fan, glöm det. En pungspark går över. Bara håll käften och han kommer ha sjuk ångest.