2024-02-02, 22:23
Avslutad
Det här kommer nog framstå som kanske barnsligt men jag behöver råd.

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.
Vad hade ni gjort i mitt läge? Konfronterat eller bara behandlat som luft?
Citera
2024-02-02, 22:29
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.

Han är bara ute att ligga med dig, inget mer.

Han har raggat på dig, du vill bara ha vänskap, du sa ifrån. Sen lämnade han dig ifred, han respekterade dig tillslut och nu är du inte intressant längre.
Vad är problemet? Bara gå vidare med ditt liv. Låter som att du vill ha kontakt med honom.
Citera
2024-02-02, 22:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama
Välj det senare, alltså vuxenhet. Gå vidare.
Citera
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:

Jag tror inte jag förstår vad som behövs hanteras ens? Han tjatraggade och du sa ifrån. Han la ner det hela. Slutet gott, allting gott. Vad är det som du vill hantera?
Citera
Medlem
Livssynslurks avatar
Är väl inte ens något att oroa dig för.
Agera bara som att det inte var något. Varför skulle en lärare se det negativt att du inte ville inleda en relation med någon i klassen? Hur gammal är du, för ja, det låter lite barnsligt.
Citera
2024-02-02, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Han är bara ute att ligga med dig, inget mer.

Han har raggat på dig, du vill bara ha vänskap, du sa ifrån. Sen lämnade han dig ifred.
Vad är problemet?

Ja han lämnar mig ifred nu. Men i skolan kommer han inte göra det, han kommer låtsas som att allt är bra mellan oss, vilket det inte är ifrån min sida. Han har varit respektlös med saker han har skrivit vilket gör mig irriterad.
Citera
2024-02-02, 22:34
Medlem
Hovmarskalks avatar
Vad är egentligen problemet?
Du vill inte ligga, snubben slutar att besvära dig och nu vill du örfila honom?
Du säger att du inte vill ha tonårsdrama men tråden skriker om ett suktande efter just drama.

Skärp dig.
Citera
2024-02-02, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Va?

Låter mer som du blev intresserad såfort han slutade försöka haha.

Bästa du kan göra om det enda du bryr dig om är vad andra i klassen tycker är såklart att behandla honom som vanligt, som vem som helst. En klasskamrat helt enkelt. Så får han vara så tyst som han vill. Kommer ju bara reflektera dåligt på honom inte dig.

Men jag misstänker att ditt behov av bekräftelse är så stort att du mest troligt kommer vilja bråka med honom alternativt ligga med honom.

Nä finns inget intresse överhuvudtaget från min sida. Men han har varit respektlös med saker han har skrivit, jag är inte okej med sånt.
Citera
2024-02-02, 22:36
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ja han lämnar mig ifred nu. Men i skolan kommer han inte göra det, han kommer låtsas som att allt är bra mellan oss, vilket det inte är ifrån min sida. Han har varit respektlös med saker han har skrivit vilket gör mig irriterad.

Ignorera honom bara. Finns ingenting att snacka om.

Om han nu inte har gjort nått värre än att bara "ragga" på dig.
Citera
2024-02-02, 22:36
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Nä finns inget intresse överhuvudtaget från min sida. Men han har varit respektlös med saker han har skrivit, jag är inte okej med sånt.
Du får vara mer specifik än så om vi ska förstå.

Om han gått över några gränser så ska du givetvis snacka med din lärare/skolan. Inte med honom.

Skriv vad han skrev då så vi inte ger råd i mörkret?
Senast redigerad av Custom_made 2024-02-02 kl. 22:58.
Citera
2024-02-02, 22:40
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:

Blockera på sociala medier, ignorera IRL. Närmar han sig dig igen så anmäler du honom till lärare och berättar att han trakasserar dig sexuellt trots att du tydligt meddelat honom att fuck off vid flera tillfällen.
Citera
2024-02-02, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Du får vara mer specifik än så om vi ska förstå.

Om han gått över några gränser så ska du givetvis snacka med din lärare/skolan. Inte med honom.

Men om han inte gjort det utan du mer känner dig stött för att han slutat ragga när du ville ha mer så lägg ner.

Han tjatade på om att vilja prata om sex, att jag skulle skicka bilder och även när vi var i skolan skrev han meddelanden och frågade om han skulle få min röv/sex på rasterna.

Jag har inget intresse av honom överhuvudtaget och har aldrig haft det, han är verkligen inte min typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in