2024-02-02, 22:49
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Han tjatade på om att vilja prata om sex, att jag skulle skicka bilder och även när vi var i skolan skrev han meddelanden och frågade om han skulle få min röv/sex på rasterna.

Jag har inget intresse av honom överhuvudtaget och har aldrig haft det, han är verkligen inte min typ.

Det där är trakasserier.

Snacka med någon som är ansvarig för sådana frågor på din skola. Ta det inte med er gemensamma lärare. Möjligtvis fråga denna om till vem på skolan du ska vända dig. Prata inte mer alls med honom på något sätt. Blockera på sociala medier.

Ber hemskt mycket om ursäkt för min hårda attityd från början, mår som en kråka i dagarna och blivit väldigt dåligt behandlad av kvinnor, inte för att det ursäktar det hela, men det där är inte vad jag skulle anse vara "respektlöst" utan mer trakasserier.
Senast redigerad av Custom_made 2024-02-02 kl. 22:51.
Citera
2024-02-02, 22:50
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Det där är trakasserier.

Snacka med någon som är ansvarig för sådana frågor på din skola. Ta det inte med er gemensamma lärare. Möjligtvis fråga denna om till vem på skolan du ska vända dig. Prata inte mer alls med honom på något sätt. Blockera på sociala medier.

Bravo
Citera
2024-02-02, 22:57
Medlem
Fuckboy, klass… du är under 18. Väx upp och inse att folk bara vill knulla.

Att du ens funderar på olika scenarion betyder att du är intresserad.
Citera
2024-02-02, 23:01
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Fuckboy, klass… du är under 18. Väx upp och inse att folk bara vill knulla.

Att du ens funderar på olika scenarion betyder att du är intresserad.
Hon skrev ju att han ville prata om sex, bad om bilder/knull.

Visst folk vill bara knulla. Men man ska kunna avstå också! Alla invändningar mot det är väldigt rapey.

Vilket den här "fuckboyen" verkar.

Lika bra att snacka med skolan nu om han inte tog första nejet.
Citera
2024-02-02, 23:09
Medlem
Citat:
Nä finns inget intresse överhuvudtaget från min sida. Men han har varit respektlös med saker han har skrivit, jag är inte okej med sånt.

Jag förstår dig, blir också irriterad som fan på respektlöst folk och vill markera.

När man ser det utifrån är det tydligare att om du verkligen skiter i hans åsikter och vad han tycker så borde du inte behöva lägga en sekund på att ta ställning/markera etc gentemot honom. Sköt dig själv och skit i vad han tror eller inte tror. Det är dessutom det han vill, att du ska lägga energi på att parera hans skit.
Citera
2024-02-02, 23:11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombitator
Jag förstår dig, blir också irriterad som fan på respektlöst folk och vill markera.

När man ser det utifrån är det tydligare att om du verkligen skiter i hans åsikter och vad han tycker så borde du inte behöva lägga en sekund på att ta ställning/markera etc gentemot honom. Sköt dig själv och skit i vad han tror eller inte tror. Det är dessutom det han vill, att du ska lägga energi på att parera hans skit.

Fast nu så trakasserade han henne sexuellt vilket är stor skillnad. Om hon varit tydlig från början med att det inte funnits något sexuellt intresse och han inte tagit varken första, andra eller tredje nejet så är det helt klart trakasserier.
Citera
2024-02-02, 23:12
Avslutad
Citat:
Det här kommer nog framstå som kanske barnsligt men jag behöver råd.

Sen några veckor tillbaka är det en snubbe i min klass som har försökt ragga upp mig. Jag fick väldigt snabbt vibbar av att han är en fuckboy, vilket han såklart nekade till. Jag var totalt ointresserad av att inleda något annat än vänskap men han fortsatte försöka intensivt trots att jag påpekade detta.
Jag sa ifrån flera gånger och nu sist jag sa ifrån så la han ner allting. Helt tyst. Jag skiter i det men eftersom att vi går i samma klass så kommer vi stöta på varandra och eftersom att han inte visat respekt så tänker jag att då får han ingen respekt.
En sida av mig vill bara ta bort honom från sociala medier och behandla honom som luft och en annan sida av mig vill konfrontera honom och ge honom en örfil.
Men jag vill samtidigt att det här ska hanteras vuxet, jag har inte tid eller ork för teen-drama + att jag inte vill att min lärare ska få skenet av att jag beter mig omoget som kan resultera i dåliga recensioner inför framtid praktikplats och framtida jobb.
Vad hade ni gjort i mitt läge? Konfronterat eller bara behandlat som luft?

Bara ignorera honom som om han inte finns
Citera
2024-02-02, 23:15
Medlem
Citat:
Fast nu så trakasserade han henne sexuellt vilket är stor skillnad. Om hon varit tydlig från början med att det inte funnits något sexuellt intresse och han inte tagit varken första, andra eller tredje nejet så är det helt klart trakasserier.

Missade att det var så allvarligt.
Ja och nej till att det ändrar något
Är det allvarligt nog för anmälan, anmäl.
Om inte så gäller samma. Ignorerar jäveln. Bara för att man går i samma klass behöver man inte låtsas om någon.

Att känna ett behov av att ge svar på tal innebär att man ger idioten makt över en. De vill bara ha reaktioner, de skiter fullständigt i vad som sägs/händer. Varje sekund lagd på att förhålla sig till en idiot är bortkastad.
Senast redigerad av Kombitator 2024-02-02 kl. 23:18.
Citera
2024-02-02, 23:17
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ja han lämnar mig ifred nu. Men i skolan kommer han inte göra det, han kommer låtsas som att allt är bra mellan oss, vilket det inte är ifrån min sida. Han har varit respektlös med saker han har skrivit vilket gör mig irriterad.
Det vuxna sättet att hantera det på är ju att vägra prata med honom. Bara gör klart lugnt och sansat att nej, du vill inte prata med honom längre. Du känner att han betett sig respektlöst och du har inget intresse i att prata med respektlösa personer.

Nu begriper jag också att hans spontana reflex kommer vara att svara "Va näääeh det har jag inte?! Jag bara (insert cringe ursäkt) jue!". Varpå du lugnt och behärskat fortsätter att insistera på att du inte vill prata med honom.

Det behövs inte mer. Det inåt helvete mest jobbiga som finns för män är när kvinnor vägrar prata. Vi har väl alla i tonåren hånglat med fel brud på fyllan eller betett oss jävligt illa som den omogna skit man var. Får man en utskällning känns det ganska skönt och förlösande på något vis. Ungefär som när morsan blev sur och skällde ut en, och sen var det över. Men om en brud blir så rasande att hon vägrar prata med en, alltså det är fan en jävla mardröm så dåligt man mår.

Du skulle i princip göra honom en tjänst om du ger honom en örfil eller försöker straffa honom på något kreativt sätt. Han känner bara att han får lite uppmärksamhet, även om det är dålig uppmärksamhet är det bättre än inget. Om du istället vägrar prata med honom alls så kommer snubben ligga vaken på nätterna.

Brudar får för sig att man måste sparka en man på pungen för att det ska göra ont. Fan, glöm det. En pungspark går över. Bara håll käften och han kommer ha sjuk ångest.
Citera
2024-02-02, 23:27
Medlem
Custom_mades avatar
Tycker inte du ska lyssna på dom här på fb.

Om ni ska gå i samma klass och han redan har sexuellt trakasserat dig så är det bästa att kontakta ansvarig på skolan. Du behöver inte ens säga att det är till dig utan kan säga att "en kompis" undrar vem man ska kontakta om du frågar din lärare.

Det är skillnad på att ragga och vara respektlös och rena sexuella trakasserier som det verkar i det här fallet.
Att be om nakenbilder och sex ÄR sexuella trakasserier oavsett vad nötterna här säger.
Senast redigerad av Custom_made 2024-02-02 kl. 23:30.
Citera
2024-02-02, 23:51
Avslutad
Citat:
Tycker inte du ska lyssna på dom här på fb.

Om ni ska gå i samma klass och han redan har sexuellt trakasserat dig så är det bästa att kontakta ansvarig på skolan. Du behöver inte ens säga att det är till dig utan kan säga att "en kompis" undrar vem man ska kontakta om du frågar din lärare.

Det är skillnad på att ragga och vara respektlös och rena sexuella trakasserier som det verkar i det här fallet.
Att be om nakenbilder och sex ÄR sexuella trakasserier oavsett vad nötterna här säger.

Jösses, är ni så sköra att ni inte klarar av en fråga? Håller ej med om att det automatiskt är sexuella trakasserier att endast fråga. Svara bara NEJ, och så är det färdigt. Om han inte respekterar ditt NEJ, går du vidare till lärare/rektor.
Citera
2024-02-02, 23:51
Bannlyst
Citat:
Han tjatade på om att vilja prata om sex, att jag skulle skicka bilder och även när vi var i skolan skrev han meddelanden och frågade om han skulle få min röv/sex på rasterna.

Jag har inget intresse av honom överhuvudtaget och har aldrig haft det, han är verkligen inte min typ.
Ignorera allt som inte har med klassen att göra, t ex grupparbete eller liknande. Prata gärna med läraren och förklara så att ni inte blir ihopparade av en slump.

På sociala medier kan du ta bort honom om du vill, i telefonen kan du bara blocka hans nummer. Gör ingen affär av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in