2025-05-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goteborgsspex
Går det att få tag på 5 mg hos apoteken? 2,5 mg fanns men var beställningsvara så gissade att det skulle vara samma med 5 mg med, men det är ju slut överallt. Har iofs 3 doser kvar på 2,5 så det kanske hinner lösa sig?

Bra att veta! Tog fram raggsockorna igen, men de hjälpte inte. Fryser som fan, men med tanke på att jag knappt ätit idag så är det värt det👍

Lite oklart eftersom det är slut hos tillverkaren. Jag hade tur att mina föräldrar som är på roadtrip skulle passera ett av de enda apoteken i Sverige som hade kvar vid det tillfället. Men som sagt allt beror på hur snabb produktionen är (man vill ju inte att den är för snabb heller) så har du otur så kan de va ett tag bort
Citera
2025-05-09, 07:59
Medlem
MacLeods avatar
Nej, det är inte slut hos vare sig tillverkare eller apotek.
Citera
2025-05-09, 08:51
Medlem
Jag är så himla uppblåst i magen. Den är svullen och spänd och jag känner mig typ fetare nu än innan jag började. Någon som haft lika? Går det över? Jag försöker dricka mycket vatten men det är så himla jobbigt att springa och kissa hela tiden 😂
Citera
2025-05-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goteborgsspex
Går det att få tag på 5 mg hos apoteken? 2,5 mg fanns men var beställningsvara så gissade att det skulle vara samma med 5 mg med, men det är ju slut överallt. Har iofs 3 doser kvar på 2,5 så det kanske hinner lösa sig?

Bra att veta! Tog fram raggsockorna igen, men de hjälpte inte. Fryser som fan, men med tanke på att jag knappt ätit idag så är det värt det👍

Jag köpte 5 mg i veckan, fanns på alla nätapotek (förutom Apohem) och på mittnärmsta fysiska Apotek.

Jag fryser mer nu, men hade inte kopplat det till medicinen utan till att jag äter mindre. Men jag vet inte, kan ju vara medicinen också?
Citera
2025-05-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Nej, det är inte slut hos vare sig tillverkare eller apotek.

Vet inte om det är det längre men förra veckan stod de då på alla apotek att de var slut hos tillverkaren men som jag skrev innan så beror ju längden på sånt på hur deras produktion ser ut.
Citera
2025-05-10, 14:47
Medlem
TompaOs avatar
Hur får man tag på det här?
Citera
2025-05-10, 18:46
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omppe
Vet inte om det är det längre men förra veckan stod de då på alla apotek att de var slut hos tillverkaren men som jag skrev innan så beror ju längden på sånt på hur deras produktion ser ut.

Lite nyfiken hur du gör när du letar efter apotek?
Varför beställer du inte bara på nätet ? Aposmart kan du börja med.
Citera
2025-05-10, 21:45
Medlem
Får alla det via läkare/apotek? Ingen som köper på nätet i frystorkad variant?

Ni som kört ett par eller nåt år, har ni märkt en prisskillnad?
Citera
2025-05-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Lite nyfiken hur du gör när du letar efter apotek?
Varför beställer du inte bara på nätet ? Aposmart kan du börja med.
Fattar inte det där. Många har skrivit att det är slut, men jag har alltid kunnat beställa via apoteket.se
Citera
2025-05-12, 12:57
Medlem
Nu har jag äntligen fått ut 10 mg Mounjaro (3800kr) som jag skall använda under 10 veckor med 5 mg i veckan ink golden dose.
Senast redigerad av FuckingDuck 2025-05-12 kl. 13:04.
Citera
2025-05-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeZe
Här kommer en uppdatering från mig. Min startvikt var 116,5kg och nu är jag nere på 100,7kg jag har alltså gått ner 15,7kg. Så snart är jag under 100kg första gången på säkert 10 år . Har dock suttit fast runt 100kg ett tag nu men det släpper säkert snart.

Hur går det?
Citera
2025-05-14, 00:07
Medlem
Blir man inte påverkad i energin så man inte orkar göra nånting, när man slutar fylla på energi och bara äter små portioner sällan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in