2025-05-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe12
Näe, jag började den 28/3, har tagit 6 sprutor, så jag är inne på vecka 6!
Jag har gjort en riktig vändning! Från 0 träning å ätit skräpmat till att gymma, springa, gå varje dag (asså 1 aktivitet om dagen) samt ätit mycket mindre å nyttigare! Följer min dietist råd! Jag vill inte ha ”Mounjaro ansiktet” å tappa muskler heller
Hur ser ett Mounjaro ansikte ut?
Citera
2025-05-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Jag brukar bara bryta spärren och använda samma. Ingen extra spruta eller nål för att dra ut sista dosen. Bara att ta i så knäcks spärren och det går att ta den som en vanlig dos.
Kan du förklara mer hur du knäcker spärren?
Citera
2025-05-07, 14:22
Medlem
Citat:
Näe, jag började den 28/3, har tagit 6 sprutor, så jag är inne på vecka 6!
Jag har gjort en riktig vändning! Från 0 träning å ätit skräpmat till att gymma, springa, gå varje dag (asså 1 aktivitet om dagen) samt ätit mycket mindre å nyttigare! Följer min dietist råd! Jag vill inte ha ”Mounjaro ansiktet” å tappa muskler heller

Jag satt den i magen. Än så länge så har jag bara haft lite huvudvärk men det kan ha berott på andra saker. Är inte just nå illamående och om jag blir det så tar jag typ en banan, morot och dricker vatten så går det över. Dock så upplever jag att magen är lite uppblåst och spänd men det kanske är en vanlig biverkning. Ser fram emot att ställa mig på vågen på lördag och se vad som har hänt efter v 1. Aptiten och suget är verkligen som bortblåst typ. Igår blev jag sugen på choklad så då åt jag en kexchoklad. Jag har normalt ett ENORMT sug efter godis och skräpmat dagligen. Äter oftast nånting sånt varje dag. Det är ett mirakel att jag inte väger 300 kilo.
Citera
2025-05-07, 14:55
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Kan du förklara mer hur du knäcker spärren?
Bara vrida. Ta i.
Citera
2025-05-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Bara vrida. Ta i.
Jo jag gjorde det men då funkade inte mekanismen sen riktigt.Fick göra som på videon istället som jag länkade några sidor tillbaks.
Citera
2025-05-07, 17:54
Medlem
Typ insjunkna kinder, ser typ gammal ut

Citat:
Hur ser ett Mounjaro ansikte ut?
Citera
2025-05-07, 19:06
Medlem
Citat:
Typ insjunkna kinder, ser typ gammal ut
Låter bra för min del. Hatar mitt runda ansikte.
Citera
2025-05-07, 20:55
Medlem
Jag har precis fått mitt mounjaro recept. Tyvärr vill läkaren inte skriva ut större penna som varar mer än en månad - någon som vet en onlineläkare som skriver ut större pennor där man räknar klick?

Tycker det är så orättvist att vissa får det från sina läkare och andra inte….
Citera
2025-05-07, 22:00
Medlem
Tog första dosen på 2,5 mg för någon timme sen och nu fryser jag som fan. Är det normalt?
Citera
2025-05-08, 18:38
Medlem
Till å från har jag frusit!
Bara tänka att de är för nått gott 😊

Citat:
Ursprungligen postat av goteborgsspex
Tog första dosen på 2,5 mg för någon timme sen och nu fryser jag som fan. Är det normalt?
Citera
2025-05-08, 18:41
Medlem
Citat:
Låter bra för min del. Hatar mitt runda ansikte.

Googla på Scott Disisk ozempic så får du ett ganska bra exempel på hur de kan se ut
Citera
2025-05-08, 18:51
Medlem
Går det att få tag på 5 mg hos apoteken? 2,5 mg fanns men var beställningsvara så gissade att det skulle vara samma med 5 mg med, men det är ju slut överallt. Har iofs 3 doser kvar på 2,5 så det kanske hinner lösa sig?

Citat:
Till å från har jag frusit!
Bara tänka att de är för nått gott 😊

Bra att veta! Tog fram raggsockorna igen, men de hjälpte inte. Fryser som fan, men med tanke på att jag knappt ätit idag så är det värt det👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in