2026-05-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CREAM!
Hej, tack men det blir ju svårt när jag inte ens är nära BMI >27. Kanske fungerar med en AI-bild dock?

Jag låg på ett BMI på 24 och hade inga problem att få det utskrivet. Hade en väldigt osmickrande vinkel och väldigt dålig hållning.
Citera
2026-05-13, 00:16
Medlem
Hej!
Måste få dela med mig av mitt resultat.

I dag är det tre månader sen jag började med Mounjro.
Jag har tagit 2,5 hela tiden och tappat ca 15 kg.
Jag tar sprutan på torsdagar och numera håller den sig till tisdag.
Övriga dagar äter jag med struktur och räknar kalorier.
För mig är det perfekt att ha tre dagar i veckan som kräver att jag engagerar mig. Jag kommer inte ta sprutor resten av livet, så det är ett sätt att trappa ner.
Fördelen med att ta torsdagar för min del är att jag håller mig mätt under helgen.
Min plan är att ta under sommaren också .
Hoppas då på ytterligare 8 kilo tills dess för att nå mitt mål.

Ville bara berätta hur nöjd jag är. Det är enbart min sambo som vet, så jag har ingen att berätta för😊
Citera
2026-05-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen10
Hej!
Måste få dela med mig av mitt resultat.

I dag är det tre månader sen jag började med Mounjro.
Jag har tagit 2,5 hela tiden och tappat ca 15 kg.
Jag tar sprutan på torsdagar och numera håller den sig till tisdag.
Övriga dagar äter jag med struktur och räknar kalorier.
För mig är det perfekt att ha tre dagar i veckan som kräver att jag engagerar mig. Jag kommer inte ta sprutor resten av livet, så det är ett sätt att trappa ner.
Fördelen med att ta torsdagar för min del är att jag håller mig mätt under helgen.
Min plan är att ta under sommaren också .
Hoppas då på ytterligare 8 kilo tills dess för att nå mitt mål.

Ville bara berätta hur nöjd jag är. Det är enbart min sambo som vet, så jag har ingen att berätta för😊
Grattis! Kul att läsa.
Citera
2026-05-14, 19:16
Medlem
Jag är nu på 4 dosen + 3 dagar. Tappat 4 kilo och då har de senaste dagarna innehållit en rejäl utemiddag med ganska mycket alkohol, alkohol i går och lite slarv med ett par träningspass. Tycker matbruset som dampades väldigt snabbt kommit tillbaka lite men inte lika mycket som tidigare. Är fortfarande mätt längre och enklare att sluta äta fast maten står på bordet.

Tycker även att känslan för alkohol förändras. I går var en typisk sådan kväll. Då jag är ledig idag så hade det varit naturligt att ta ca 4 öl igår kväll/natt. Men det blev 2. Man kan lika gärna stanna efter två öl på något sätt. Svårt att förklara. Jag har inget beroende utan har alltid kunnat dricka noll, en, två eller fler baserat på vad jag vill och ska göra dagen efter. Men en kväll som igår inför en långhelg brukar jag verkligen gilla att sitta och ta några öl och ett par whisky. Men igår kändes det bara färdigt efter dessa två öl.
Citera
2026-05-15, 01:13
Medlem
Var kan man köpa Reta?
Citat:
Ursprungligen postat av tofast
Jag & min sambo har gått på mounjaro sen en tid tillbaka. I början fick vi det på recept men kostnaden gick upp fort när vi båda behövde öka doserna. Jag låg på 12.5mg/veckan & min sambo 7.5mg/veckan. En 15mg-penna från apotek kostade oss 5300kr och räckte i 3 veckor + månadsavgfiten på 1000kr hos yazen. Det blev inte hållbart för oss ekonomiskt. Blev rekommenderad av en nära vän att köpa generisk mounjaro-penna istället, vilket jag har gjort i några månader & det har funkat bra. Betalat 3500kr för samma mängd (15mg-penna), receptfritt utan månadsavgift.

Angående retatrutid så bytte jag till det från mounjaro för några veckor sen & det är det bästa jag har gjort. Älskar retatrutid! Jag kommer aldrig gå tiilbaka till mounjaro om vi säger så. Jag kan liksom äta skräpmat (fast jag inte borde) & ändå förbrännar jag fett & går ner i vikt. Fortfarande med alla fördelar som ozempic & mounjaro ger som minskad aptit, ökat mättnadskänsla, förbättrad insulinkänslighet och blodsockerkontroll fast utan biverkningar!

För er som inte vet vad Retatrutid är så är det en trippel agonist. Den aktiverar receptorerna för:
GLP-1 (glucagon-like peptide-1)
GIP (glucose-dependent insulinotropic polypeptide)
Glukagon

Det speciella är just glukagonreceptorn.
När den stimuleras ökar energiförbrukningen i kroppen, bland annat genom:
Ökad fettförbränning (lipolys och oxidation av fett)
Ökad basal metabolism (energiomsättning även i vila)
Potentiellt också ökad värmeproduktion (termogenes)
Det betyder att retatrutid inte bara minskar aptiten och förbättrar blodsockerkontrollen (som GLP-1 och GIP gör), utan också gör att kroppen bränner mer energi och mer fett.

Hoppas detta hjälper er där ute!
Citera
2026-05-15, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moje2
Var kan man köpa Reta?
Retatrutid är väl fortfarande i FAS 3? Alltså inte färdigforskat och testat och därmed inte godkänt av FDA. Om det skulle finnas att få tag på måste det finnas väldigt få doser därute att få tag på. Skulle tro att det mesta som sälja på svarta marknaden är fejk. Möjligen öste från Kina där de redan plagierar produkten, men då ska man komma ihåg att det är osäker produktion och FAS 2 på originalet inte är klart.
Citera
2026-05-16, 00:00
Medlem
Snälla hjälp mig, var löser jag dessa viktminskningsläkemedel? Testade på ett korrekt vis men då var jag tydligen inte behörig trots övervikt… mår inte alls bra i mig själv. Jag behöver tips var jag hittar tack!
Citera
2026-05-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiknafisken
Snälla hjälp mig, var löser jag dessa viktminskningsläkemedel? Testade på ett korrekt vis men då var jag tydligen inte behörig trots övervikt… mår inte alls bra i mig själv. Jag behöver tips var jag hittar tack!
Doktera, blodtrycksdoktorn, drvikt, yazen, dr24. Allternativen är många.
Citera
2026-05-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiknafisken

Vad har du för BMI? Vilket "korrekt vis" är det du syftar på? Vad hade de för argument?

Jag har fått via vårdcentralen, hade BMI 34,9. Nu BMI 24,8. Har gått ner 30 kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in