Citat:
Ursprungligen postat av
Vikbar
Mycket bra resultat på 2,5 tänker jag. Grattis! Hur mycket har du ändrat kost och motion?
Tack!
Alltså jag har gjort "resan" utan hjälpmedel tidigare, från 130 till 80kg.
Men senaste åren har det varit tuffare och känts som jag hamnat i en jojjo, gått från 103-88-98-95 men sällan klarat utan extrema åtgärder att ta mig ner under 88 igen.
Så med kosten har jag egentligen bara ändrat helgerna, sen givetvis enklare kunnat hålla mig till mindre portioner. Vardagarna har sällan varit ett problem då jag började träna för 7-8 år sedan så jag lite koll och alltid ätit matlådor.
Så jag motionerar inte mer nu än tidigare bara det att kosten hålls i schack mycket bättre och lättare att avstå frestelser! Jag tror även att just de där med att det tar längre tid för magen att tömmas är en gamechanger, tidigare om jag åt lite för fet mat eller liknande så satt man ju på toan typ 20 minuter efter måltid... men sen jag fick mounjaro kanske jag har haft magras 2-3 gånger. Så något "fel" är det ju på min kropp från början.
Sen är jag nog för snål för att gå upp i styrka, så lite vilja har det väl varit med hahahaha!
Sen förstår jag att jag någon gång behöver sluta med det, dock hade jag velat gå på det året runt just för att kunna ha kontrollen...