2024-02-02, 11:25
Medlem
Haajibs avatar
Varför vill vuxna män synda framför småbarn? De är så små att de inte behöver lära sig om sexuell tillfredsställelse genom att bli indoktrinerade till någon jävla Slaanesh cult
Citera
2024-02-02, 11:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Lägg ner. Återigen skådespeleri har alltid varit kontroversiellt och många kvinnliga roller framfördes av män.

Det finns en princip att följa att politiker inte får lägga sig i kulturen och det är det Lidingös politiker bröt mot.

Det som man hade kunnat göra i efterhand var att göra sagostunden först och sedan informera det för föräldrarna under överinseende av socialtjänsten på plats. Den första föräldern som gör ett hotfullt uttalande då skulle socialtjänsten genast agera mot.
Hatet avslöjar din agenda. Om det inte är särskilt viktigt med "män i kjol som läser för barn" så kan de ju ta bort kjolen om man ber dem. Men din världsbild kretsar runt kjolen och den ska fan vara på.

Du har uppenbarligen inte egna små barn. Jag föreslår att nazister utklädda till Hitler får läsa ur Mein Kampf för barn på dagis. Det finns massor med män i naziuniform på teatern så det är inte något konstigt. Eller får man bara klä ut sig till något som du godkänner?

Du är egentligen inte ett dugg intresserad av män i kjol. Du vill bara montera ner samhället och orsaka oordning för att du själv mår dåligt.

Hela HBTQ vill sprida sin egen skam till alla i samhället. Jag är emot det.
Senast redigerad av Barents 2024-02-02 kl. 11:35.
Citera
2024-02-02, 11:34
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Perversa typer ska definitivt inte läsa sagor för barn! Dom kan läsa sagor för fångar, möjligen som inte är speciellt sårbara/ mottagliga för deras pervisioner.

Alternativt kan dom läsa sagor för andra perversa. Men blanda inte in barn i det!

Så alla som läser sagor för barn ska alltså redogöra för sitt sexliv i detalj för övriga personalen innan de godkänns för sagoläsning? Har man smiskat någon på rumpan någon gång så är man pervers och ej värdig sagoläsning för barn eller var går gränsen? Ska man ha referenser från tidigare sexpartners som kan intyga att man inte är pervers?
Senast redigerad av handtralala 2024-02-02 kl. 11:44.
Citera
2024-02-02, 11:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Så alla som läser sagor för barn ska alltså redogöra för sitt sexliv i detalj för övriga personalen? Alla som gillar något annat än missionären och oralsex någon enstaka gång går bort? SKa man ha referenser från tidigare sexpartners som kan intyga?
Det är exakt tvärtom. Barn ska inte sexualiseras och de som läser sagor för barn ska inte visa sin sexualitet.

Transors hela sexualitet utgår från att de blir tända av att ha kvinnokläder. De kan få vara utklädda i sitt sovrum. Inte med mina barn.

Snälla HBTQ i tråden. Kan ni inte fatta att vi struntar i er sexualitet? Vi är inte intresserade, och som kompensation kommer jag inte att berätta om min sexualitet i varenda inlägg.
Citera
2024-02-02, 11:41
Medlem
Mycket positivt om den här tråden på Fb i all enkelhet kan dra ett strå till den normala myrstacken och bidra till att barnkulturen kommer upp på allvar på riksdagens agenda.
Citera
2024-02-02, 11:43
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är exakt tvärtom. Barn ska inte sexualiseras och de som läser sagor för barn ska inte visa sin sexualitet.

Transors hela sexualitet utgår från att de blir tända av att ha kvinnokläder. De kan få vara utklädda i sitt sovrum. Inte med mina barn.

Snälla HBTQ i tråden. Kan ni inte fatta att vi struntar i er sexualitet? Vi är inte intresserade, och som kompensation kommer jag inte att berätta om min sexualitet i varenda inlägg.

Men om de är klädda "som vanligt", är det då ok att de läser sagor för barn? Var går gränsen för vad som är vanligt och vem avgör det?
Citera
2024-02-02, 11:50
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
ARMLÄNGDS AVSTÅND
”Principen om armlängds avstånd formulerades av nationalekonomen John Maynard Keynes efter andra världskriget. Han ställde sig frågan om hur ett system skulle utformas så att staten kan stödja kulturen utan att den kidnappas i propagandasyfte, som var fallet i Tyskland. Keynes förslag blev att politiker ska besluta om anslagen men inte över det konstnärliga innehållet. I stället skulle institutioner upprättas på armlängds avstånd från den politiska makten. I Sverige fick vi Kulturrådet och Konstnärsnämnden.”

Ja ja, svara på frågorna istället.
Citera
2024-02-02, 11:51
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Så alla som läser sagor för barn ska alltså redogöra för sitt sexliv i detalj för övriga personalen innan de godkänns för sagoläsning? Har man smiskat någon på rumpan någon gång så är man pervers och ej värdig sagoläsning för barn eller var går gränsen? Ska man ha referenser från tidigare sexpartners som kan intyga att man inte är pervers?

Var inte löjlig! Var läser du att jag skriver det? Snacka om halmgubbeargument! Jag menar att transor/ karlar i kvinnokläder ska inte vara nära barn överhuvudtaget.

Det var DET jag menade med perversa typer. Inte dina halmgubbar. Att pervon ska tvunget läsa sagor för barn, är bara ett steg att försöka närma sig pedofili och göra det mainstream.

Då kan ju vänstern ta dit sina barn och låta dom bli tafsade på. Men ni ska ge fan i andras barn!
Citera
2024-02-02, 11:54
Medlem
Citat:
Men om de är klädda "som vanligt", är det då ok att de läser sagor för barn? Var går gränsen för vad som är vanligt och vem avgör det?
Kan de inte skaffa ett riktigt jobb? Vi har väl redan fröknar som läser sagor, som dessutom fått genomgå en registerkoll(förmodligen alldeles för slapp men ändå) innan anställning. Jag tvivlar på att förskolorna kollar om Skamlös Vinhora etc är dömd barnvåldtäkt.
Senast redigerad av dundersnyting 2024-02-02 kl. 11:57.
Citera
2024-02-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents

Ungefär som slöjbeklädda barn. Genom förbud och inverkan lyfter man fram saker som barn inte har några referensramar kring.

Som liten (tidigt 90-tal) fick jag gå på en utställning med massa frimärken med mina föräldrar i Tyskland och Köln. Jag hade ingen som helst tanke på vad det var för något mer än att det var frimärken. Men av en slump hittade jag några frimärken i en bok under ett besök hos mina föräldrar. Det visade sig att de avbildningar av olika kvinnors vaginor. Jahopp, se där tänkte jag och garvade vidare.
Folk som reagerar på sånt skit, har ju en intellektuell svaghet och förstår inte att barn i den åldern har ju noll referensramar till sexualitet.
Citera
2024-02-02, 11:56
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Kan de inte skaffa ett riktigt jobb? Vi har väl redan fröknar som läser sagor.

Det har de redan i o m att de är yrkesskådespelare.
Citera
2024-02-02, 11:56
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Det är enkelt att svara på. Barn ska inte utsättas för sexualitet i samhället. En tjej i bikini är sexualitet. En man med gylfen öppen. En transvestit i höga klackar och kjol. I detta fall är det helt klart en agenda som motiverar sagoläsningen.

Detta är inget problem i verkliga livet, alla vet detta. Det är bara när HBTQ väljer att provocera normen som det blir ett problem. Gruppen HBTQ är enbart motiverad av sin sexualitet, vi i andra grupper betonar inte vår sexualitet. För HBTQ går HBTQ-sexualitet t.o.m. före andras barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in