2024-02-03, 21:05
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
För att ha bölat om ad hominem är du en hycklare av rang. Jag har inte delgivit dig någon ”sjuk” tanke. Jag har ställt frågor till dig som uppenbart träffar en nerv; du kanske döljer något du skäms för. Slutligen har du bara upprepat dina fördomar.

Jo du är mycket sjuk! Yrar om drag för småbarn m.m. " Frågorna " du har ställt har sannolikt varit dina egna projiceringar.

JAG skäms inte! Om det är någon som ska skämmas så är det du. Din pedofil! Fördomar är det knappast, när du själv har skrivit/ erkänner dina sjuka tankar och böjelser.
Citera
2024-02-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Sagoläsandet med tillhörande rollspel är deras jobb. De är utbildade skådespelare och pedagoger. De turnerar med det på heltid både i Sverige och Finland.

Ja precis dom behöver barnen för att tjäna pengar. Samt att transorna har ett behov av att exponera sin sexualitet.
Barnen däremot har inte behov av transor.
Citera
2024-02-03, 22:56
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja precis dom behöver barnen för att tjäna pengar. Samt att transorna har ett behov av att exponera sin sexualitet.
Barnen däremot har inte behov av transor.
Dragshow för vuxna har ofta rätt fräcka inslag med sexuella undertoner. Sagoläsning för barn består av att någon läser sagor för barn. Inget sexuellt i det senare fallet.

Vad är sexuellt med att en man klär sig feminint?
Citera
2024-02-03, 22:57
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Hur många biljetter säljer de? Eller är det kanske påtvingat och bekostat av skattepengar?
Jag vet inte. Det får du ta reda på.
Citera
2024-02-03, 23:02
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Det är väl det den symboliserar. Sexuell frihet, homosexualitet, transvestiter osv. Sånt hör inte hemma på dagis.
Det verkar vara din tolkning.

Enligt Wikipedia:

Citat:
[Regnbågsflaggan] står för stolthet och mångfald, homosexuella, bisexuella och transpersoner, respekt för medmänniskor och tolerans.
Citera
2024-02-03, 23:02
Medlem
Citat:
Sagoläsandet med tillhörande rollspel är deras jobb. De är utbildade skådespelare och pedagoger. De turnerar med det på heltid både i Sverige och Finland.

Jag förstår att dina transvänner behöver pengar och leva ut sin sexualitet, men barnen behöver inte dom. Så enkelt är det. Barn är inte till för vuxna.
Citera
2024-02-03, 23:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag förstår att dina transvänner behöver pengar och leva ut sin sexualitet, men barnen behöver inte dom. Så enkelt är det. Barn är inte till för vuxna.
Än så länge har jag såvitt jag vet inte träffat på någon transperson.

Vad har transpersoner med sexualitet att göra?

Om vi bara ska tillgodose behov och helt bortse från önskemål, då blir det en mycket trist tillvaro.

Det finns en hel politisk ideologi baserad på det synsättet - "från var och en efter förmåga, till var och en efter behov", brukar dess anhängare gärna upprepa som en slogan och som ett sätt att presentera dess grundidé.
Citera
2024-02-03, 23:26
Medlem
Citat:
Än så länge har jag såvitt jag vet inte träffat på någon transperson.

Vad har transpersoner med sexualitet att göra?

Om vi bara ska tillgodose behov och helt bortse från önskemål, då blir det en mycket trist tillvaro.

Det finns en hel politisk ideologi baserad på det synsättet - "från var och en efter förmåga, till var och en efter behov", brukar dess anhängare gärna upprepa som en slogan och som ett sätt att presentera dess grundidé.

Vad transexualism har med sexualitet att göra? Ehh

Ok du tycker att barn är till för att tillfredsställa vuxna män i klännings behov. Då vet vi.
Citera
2024-02-04, 07:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Och du är one sick puppy! Det DU lider av däremot, är tyvärr obotligt!
Du bevisade min poäng. #ägd
Citera
2024-02-04, 08:01
Medlem
Jag lämnade Sverige för ett drygt decennium och bor sedan länge i ett land där ortodox kristendom och konservativa värderingar rörande familj och könsroller fortfarande genomsyrar samhället, så jag lever inte dagligen med den här debatten såsom ni verkar göra.

Det som dock forfarande är häpnadsväckande för mig är; Hur kan detta överhuvudtaget vara en debatt fortfarande???

Det är väl fullkomligt självklart att ingen familj ska behöva se sina barn delta i obligatoriska tillställningar som syftar till att normalisera vad den familjen kanske anser vara en sexuell störning och avart. Helt rätt så klart att det är frivilligt.

Vidare, så hade jag varit ytterst upprörd på min kommun om jag fortfarande varit svensk skattebetalare och de valt att finansiera såna dåraktigheter med mina skattepengar.

Med det sagt, så är jag är grund och botten ganska liberal i den mening att folk ska få göra va de vill, så självklart ska transorna få anordna sagoläsning för den intresserade.
Men ge fan i att smyga in det i offentlig, skattefinansierad verksamhet och TVINGA absolut aldrig varken barn eller föräldrar att bevittna eländet mot sin vilja, utan låt det i s f vara ett nöjesutbud i privat regi för de som tycker detta känns som en rimlig aktivitet för familjen och som är villiga att lösa en biljett för egna pengar.

Frågade för övrigt min rumänska fru vad hon tyckte om att transor skulle komma till dagis och lösa sagor för våra barn.
Hon svarade syrligt; ”For being as developed as Sweden is a a country, you are pretty retarded in some areas” 🤣
Senast redigerad av Herr.Dekadens 2024-02-04 kl. 08:10.
Citera
2024-02-04, 08:39
Medlem
Citat:
Viktig upplysning. Det betyder att de kan anställas inom skolan som vanliga människor och slipper klä ut sig i kvinnokläder, högklackat storlek 45 samt försöka täcka skäggväxten med ”pancake”. Vilken lättnad för dem.
Eller????
Citera
2024-02-04, 08:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Lidingö stad har efter föräldraprotester stoppat teatergruppen "Bland drakar och dragqueens" att komma till två förskolor i kommunen, rapporterar P4 Stockholm.

Flera föräldrar ville inte att bokläsningen skulle hållas på förskolan, därför är den nu flyttad till stadshuset. Enligt utbildningsnämndens ordförande Christer Mohlin (M) är det viktigare att föräldrarna har valfrihet, än att vissa barn eventuellt kan gå miste om något.

– Om vissa föräldrar känner att det här känns otryggt, då är valfrihet bra. Då kan man välja själv, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-stoppar-dragartister-p%C3%A5-f%C3%B6rskolor/ar-BB1hy25Y?ocid=ems.msn.dl.SvortuloftLightIceland&cv id=9466f84729694f8b8eacd12554b471ea&ei=14

https://sverigesradio.se/artikel/kommunen-stoppar-dragshow-pa-forskola-ska-vara-valfritt

Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?

Det kanske är så att man måste lära sig cykla på två hjul innan man kan prova att cykla på ett?

Barn kanske först måste lära sig hur majoritetssamhället fungerar - att kvinnor har ljusa röster, inget skägg, har bröst, större höfter och oftast små fötter och händer och ibland bär barn i magen.
Att män har just mörka röster, skägg, hårig platt bringa och i allmänhet har grövre större fötter och händer.
Att affärer också saluför dam- och herrkläder liksom dam- och herrskor.

När barnen med tiden har förstått vad som är vad, kan de när de blir äldre också få ta del av att det finns varianter på ovanstående med olika sexuella läggningar. Och att dessa också ska accepteras.

Förskolebarn är små, men små törstiga hjärnor. Transors sexualitet och utklädnad, hur och varför, är som matematik i den högre skolan. Det är inte små barn riktigt mogna för.
Så låt förskolebarnen vara i fred, leka sina lekar och först lära sig hur världens byggstenar fungerar.

När de blir äldre och förstår mer, kan de få ta del av att det finns sexuella varianter och undergrupper där transor - alltså män som klär ut sig till kvinnor men inte fullt ut har bytt kön - också är färre än någon tiondels promille av samhällets befolkning.

Men vrid inte till små förskolebarns världsbild där de har fullt sjå att få allt att falla på plats.

Föräldrarna värnar om sina egna små barn på Lidingö.
Transsagoläsning ska naturligtvis inte vara ett obligatoriskt inslag i skattefinansierad verksamhet för småbarn som går på förskola.
Vill någon förälder absolut att barnet ska delta och uppleva detta får de själva gå dit frivilligt.
Det måste nog vuxna män utklädda till kvinnor på grund av sina egna sinnens preferenser acceptera.
Senast redigerad av coli 2024-02-04 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in