2024-01-28, 19:00
Medlem
Denoms avatar
Ja att ha sex med någon man är attraherad av är en tillfredställelse men vad har man egentligen att vinna på det i det långa loppet? Vad är bra respektive dåligt med att ligga runt bäst man kan?
Senast redigerad av Denom 2024-01-28 kl. 19:03.
Citera
2024-01-28, 19:03
Medlem
Det dåliga är väl att om man inte skyddar sig, så är det stor risk att man åker på könssjukdomar. Och upptäcks det inte i tid så kan man bli steril. Och Herpes är väl inte alltför roligt.
Citera
2024-01-28, 19:04
Medlem
Så du går med på att det finns vissa vinster kortsiktigt?

Det finns inga förluster långsiktigt. Inga alls.
Citera
2024-01-28, 19:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du går med på att det finns vissa vinster kortsiktigt?

Det finns inga förluster långsiktigt. Inga alls.
Jag menar jämfört med att stadga sig, då får man ju mer än av ett engångsligg? Så kanske man slipper använda kondom också.
Citera
2024-01-28, 19:08
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det dåliga är väl att om man inte skyddar sig, så är det stor risk att man åker på könssjukdomar. Och upptäcks det inte i tid så kan man bli steril. Och Herpes är väl inte alltför roligt.
Ja det problemet har man inte i ett förhållande om inte ens partner är otrogen dvs.
Citera
2024-01-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag menar jämfört med att stadga sig, då får man ju mer än av ett engångsligg? Så kanske man slipper använda kondom också.
Jag ser inte motsättningen. Jag har knullat runt och stadgat mig i perioder.

Det enda jag kan tillägga är att bara att för att man stadgar sig har man inte en lifetime supply of knulla.

De flesta tröttnar på sin partner inom tio år. Särskilt om barn är inblandade. Vi är inte programmerade för att tända på en och samma person en hel livstid. Alternativt var vi inte programmerade att ha så långa livstider.
Citera
2024-01-28, 19:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ser inte motsättningen. Jag har knullat runt och stadgat mig i perioder.

Det enda jag kan tillägga är att bara att för att man stadgar sig har man inte en lifetime supply of knulla.

De flesta tröttnar på sin partner inom tio år. Särskilt om barn är inblandade. Vi är inte programmerade för att tända på en och samma person en hel livstid. Alternativt var vi inte programmerade att ha så långa livstider.
Fast knulla med kondom är väl inte så kul annars risk för könssjukdomar?
Citera
2024-01-28, 19:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vad är egentligen bra med att vara promiskuös?

Tja, man kanske inte behöver vara det hela livet, men kan man så tycker jag i alla fall att man gott kan ta några år där man leker romen av sig ordentligt.
Citera
2024-01-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ja att ha sex med någon man är attraherad av är en tillfredställelse men vad har man egentligen att vinna på det i det långa loppet?
Evolutionärt torde det handla om att man då mer kan sprida sina gener. Om man är man.
Citera
2024-01-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ja att ha sex med någon man är attraherad av är en tillfredställelse men vad har man egentligen att vinna på det i det långa loppet? Vad är bra respektive dåligt med att ligga runt bäst man kan?
Jag tror nog du innerst inne vet svaret själv.....
Citera
2024-01-28, 19:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag tror nog du innerst inne vet svaret själv.....
Att det är skönt?
Citera
2024-01-28, 19:52
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Hur är man "promiskuös"?
Menar du att det är sex utanför äktenskapet?
Eller har du en begränsning kring antal partners/ligg per år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in