2024-01-28, 18:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag tycker det skulle kunna vara "god smak" att Israel får ta en paus från det där jävla lekprogrammet till det har lugnat ner sig. Jag undrar vad du har för källa på att israeliska soldater har våldtagit civila under anfallen i Gaza. Kan du slänga upp en länk?

Sedan kanske folk borde fundera hur lämpligt det är att en terrororganisation politiskt styr ett område och beordrar en attack på kibutzer och en festival. Men jag antar att det skulle gå över folks huvuden och man kan ändå inte rädda någon som inte vill bli räddad.

Källan är historia från andra krig. Vid varje krig våldtar män allt som rör sig. Gamla, barn, män, kvinnor. Detta är vad män gör vid krig. Rovdjuret kommer fram.
Citera
2024-01-28, 18:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är ändå lite märkligt.

Deltagarna och publiken i en fredlig musikfestival - Re'im music festival - överfalls, dödas och kidnappas den 7/10.
Svenska artister skriver därefter på ett upprop - inte med fördömande av dem som anföll festivalen och publiken - utan mot offrens rätt att försvara sig mot fler angrepp och friges som gisslan.

Man skulle ju kunnat tro att just artister och musiker skulle sympatisera med de överfallna fredliga festivaldeltagarna i första hand. Men nej.

De svenska artister som skrivit på ett sådant upprop måste fullständigt tappat sans och förnuft.
De har missbrukat rampljuset och deras tid i rampljus borde därmed vara över. Bojkott borde vara svaret.

Artister har en fetisch för vänsterideer, vänster symboler, gerilla organisationer, palestina sjalar. Man tror sig då signalera att man är god. Rebell o intellektuellt cool. Man stödjer det andra stödjer om man får chans att synas. Solidariteten brukar ta slut där.
Att undvika att betala skatt via avancerade upplägg brukar ju vara helt i sin ordning.

Nazister är dumma för de hatar o vill döda judar. Palestinier är goda fast de hatar o vill döda judar. Israeler är onda för att de vill försvara sin befolkning mot en grupp som öppet vill utrota dem.
Försvarar man Israels rätt till försvar sig o frita gisslan så är man numera nazist.
Citera
2024-01-28, 18:21
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Men när Israel försvarar sig, så lipar ni. Eller hur?

Hamas gömmer sig bland folket. Om detta får pågå, så finns det bara ett sätt att kriga, och det är det gamla sättet. När man utrotade folket.

Så vad skall Israel göra? Gömma sig bland FN och bomba på?

Det är inte som att någon propsat på att Hamas ska få vara med i ESC heller.
Citera
2024-01-28, 18:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Källan är historia från andra krig. Vid varje krig våldtar män allt som rör sig. Gamla, barn, män, kvinnor. Detta är vad män gör vid krig. Rovdjuret kommer fram.
Så du pratar folklore och "vedertagna sanningar". Statistiskt har vi läkarrapporter och vittnesmål om palestinier som våldtar och begår övergrepp (riktigt obehagliga sådana - och jag klarar av att läsa och se rätt tunga grejer). Statistiskt borde de förkommit övergrepp från israeliska soldater men jag har inte sett något om det.

Om det fanns en våg av rapporterade våldtäkter med bevisning skulle det inte ens behövas en protest från Macke Krunegård och co. för att få Israel utkastade från Eurovisonseländet.
Citera
2024-01-28, 18:31
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vart ska de gömma sig menar du?
Och vart ska folket ta sig?, hela Gaza är ett fängesle.
Skam om eurovision blir av!

Om hela Gaza är ett fängelse, vad gjorde över 500 svenskar där innan kriget bröt ut? Vem har semester med sin familj i ett fängelse?

Många tiotusentals muslimer från hela världen med sina familjer semestrade i Gaza, inte enbart de 500 svenskarna. Vem har semester med sin familj i ett fängelse?

Nej, lögnen om att Gaza är ett fängelse har redan för länge sen bevisligen avslöjats som en ren lögn och propaganda.
Citera
2024-01-28, 18:34
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:

Jaha, så du tar allt dåligt från gamla krig och applicerar det på israelerna trots att de ej är skyldiga till något sådant. Bra logik du har där.

Det krävs en vänsterbliven person för att ha en så trasig logik och hjärna som kommer fram till de mest konstiga och efterblivna saker som inte har någon förankring i verkligheten men som ni helt galet påstår har det.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2024-01-28 kl. 18:37.
Citera
2024-01-28, 18:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Så du pratar folklore och "vedertagna sanningar". Statistiskt har vi läkarrapporter och vittnesmål om palestinier som våldtar och begår övergrepp (riktigt obehagliga sådana - och jag klarar av att läsa och se rätt tunga grejer). Statistiskt borde de förkommit övergrepp från israeliska soldater men jag har inte sett något om det.

Om det fanns en våg av rapporterade våldtäkter med bevisning skulle det inte ens behövas en protest från Macke Krunegård och co. för att få Israel utkastade från Eurovisonseländet.

Det vi vet är att Israel har mördat 25000 civila.

De kanske mördar civila efter de har våldtagit?
Citera
2024-01-28, 18:36
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det är inte som att någon propsat på att Hamas ska få vara med i ESC heller.
Vad är ditt problem? Hamas är en terrororganisation, inte en stat.
Citera
2024-01-28, 18:36
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/noje/runt-1...an-eurovision/

Men när Hamas mördar, så blir de relativiserande. Typ, det är ok att hamsas mördar bla bla.

Så jag undrar, kan vi här på FB, hitta 1000 användare som kan tänka sig att skriva på för utesluta dessa så kallade artister från att lapa skattemedel? För denna gängen är ingen som går till jobbet klockan 7 på morgonen, de klättrar på våra ryggar. SVT behöver 20 miljarder för att prestera något som kanal 10 kan fixa gratis.

Vidare, och det kanske egentligen är en fråga för ett annat forum, men hur kommer dessa rödingar hantera att vi kommer rösta på Israels låt, i vilket skick som helst. Jag hoppas Israel skickar deras bästa stridspilot att sjunga en barnvisa. Jag skulle rösta på den låten.

Du är sjuk i huvudet helt enkelt, inte svårare än så.
Citera
2024-01-28, 18:37
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Det vi vet är att Israel har mördat 25000 civila.

De kanske mördar civila efter de har våldtagit?

Nej och nej. Israeler beter sig inte som muslimer.

Du vet ingenting. Du går bara efter en terrorsekts siffror och de betyder noll och ingenting.
Citera
2024-01-28, 18:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vart ska de gömma sig menar du?
Och vart ska folket ta sig?, hela Gaza är ett fängesle.
Skam om eurovision blir av!

Terrorister och terroristsympatisöret SKA sitta i fängelse.
För att skydda alla andra.

Det är egentligen märkligt att omvärlden inte ströp biståndet till Gaza när folket där röstade fram terroristklassade Hamas som styrande.
Hamas har liknats vid IS - skulle Sverige och andra länder skickat miljarder till IS?
I samma ögonblick Hamas fick makten på Gaza skulle biståndet upphört.

Gazas invånare kunde gett katten i att stödja terroristorganisationen Hamas - då hade Israel inte infört blockader mot Gaza.
Hamas skulle gett katten i att attackera Israel, ta gisslan och hota med fler attacker. - då hade inte Israel försvarat sig med bomber mot Gaza.
Hamas skulle gett katten i att ta gisslan och gömma sig bland civila - då hade civila inte träffats av Israels bomber.

ALLA som skriver på ett upprop mot Israels rätt att försvara mot terrorister sig blir de facto terroristsympatisörer.
Senast redigerad av coli 2024-01-28 kl. 19:03.
Citera
2024-01-28, 18:40
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Vad är ditt problem? Hamas är en terrororganisation, inte en stat.

Exakt. Men det var du som nämnde att alla bara klagade på Israel och inte på Hamas. Men som du själv säger går det inte att jämföra de två. Tack för att du framhöll min poäng : )))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in