https://www.expressen.se/noje/runt-1...an-eurovision/
Citat:
Enligt uppgifter till Expressen förbereder även svenska artister ett upprop mot Israels medverkan. I ett dokument framgår att omkring 1 000 artister skrivit under namnlistan med rubriken ”EBU – Lägg ner dubbelmoralen, uteslut Israel ur Eurovision Song Contest”.
”I över 100 dagar har vi bevittnat hur den israeliska armén begår vad ledande människorättsorganisationer beskriver som grova krigsbrott”, står det i uppropet
Men när Hamas mördar, så blir de relativiserande. Typ, det är ok att hamsas mördar bla bla.
Så jag undrar, kan vi här på FB, hitta 1000 användare som kan tänka sig att skriva på för utesluta dessa så kallade artister från att lapa skattemedel? För denna gängen är ingen som går till jobbet klockan 7 på morgonen, de klättrar på våra ryggar. SVT behöver 20 miljarder för att prestera något som kanal 10 kan fixa gratis.
Vidare, och det kanske egentligen är en fråga för ett annat forum, men hur kommer dessa rödingar hantera att vi kommer rösta på Israels låt, i vilket skick som helst. Jag hoppas Israel skickar deras bästa stridspilot att sjunga en barnvisa. Jag skulle rösta på den låten.