2024-01-28, 03:45
Medlem
Otrohet kommer jag aldrig att varken förlåta eller glömma. Behåll din självrespekt och dumpa den respektlösa spermahinken. Tar du henne tillbaka så kommer hon att se ner på dig ännu mer & du lär garanterat uppleva otrohet igen med samma tjej.
2024-01-28, 12:59
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Så du har blivit bedragen då antar jag, och nu har du det i ditt bakhuvud och är sorry?

Bara när det gäller honom (exet) såklart, då det var han som spräckte tilliten och förtroendet.
2024-01-28, 14:20
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
För att förtydliga så säger jag ju att man ska göra slut då.
Men öppna förhållanden är ju också en grej om man har olika lust och vilja, men älskar varandra.

Ja, det är i första hand det senare med ett mer öppet förhållande som jag tror att jag önskar och skulle vilja kombinera, om det är möjligt.

Älskar verkligen min fru och vill fortfarande leva tillsammans med henne, men önskar att jag fick lov att träffa andra tjejer/kvinnor för mer passion/sex/kärlek som jag saknar ofta (är nog kanske en hyfsat rätt passionerad man i botten skulle jag misstänka). Skall se om jag kan ta upp det med henne och diskutera det, även om det kan vara lite svårt.

Någon, tjej eller kille, som har erfarenhet (bra/dåliga) av detta?
2024-01-29, 10:59
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag skrev precis till hennne att hon är fri nu!

Ok. Hur tog hon det?

Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Är det så att alla tjejer är hyndor och man aldrig nånsin kan lita på dom?

Men nej!
2024-01-29, 12:54
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Ja, det är i första hand det senare med ett mer öppet förhållande som jag tror att jag önskar och skulle vilja kombinera, om det är möjligt.

Älskar verkligen min fru och vill fortfarande leva tillsammans med henne, men önskar att jag fick lov att träffa andra tjejer/kvinnor för mer passion/sex/kärlek som jag saknar ofta (är nog kanske en hyfsat rätt passionerad man i botten skulle jag misstänka). Skall se om jag kan ta upp det med henne och diskutera det, även om det kan vara lite svårt.

Någon, tjej eller kille, som har erfarenhet (bra/dåliga) av detta?
Jag har faktiskt egen erfarenhet av detta - funkar skitbra så länge båda är okej med det, och att man kan prata om det, men det är en process, man får låta det ta tid och fundera mycket, bestämma "regler" för vad man tycker är okej och inte, osv

Var förut i ett förhållande som började monogamt men som vi "öppnade" och jag hade då andra "älskarinnor"/KK vid sidan av som jag kunde träffa ibland, för henne var det mer att hon kanske låg med någon en enstaka gång då och då vid infall, som ONS typ - funkade skitbra för oss, men kan också bli trassligt lite till och från, speciellt när man gjorde som jag då och hade KK istället för ONS (jag är demisexuell så har aldrig haft ONS och chansen att jag skulle lyckas med det är astronomiskt liten)

I nuvarande förhållande så har vi "semi-öppet" förhållande.
Vi "lever monogamt", ingen av oss har en älskare eller har haft nån annan - men vi vill inte hindra varandra från att utforska möjligheter som dyker upp, liksom.
Skulle jag träffa någon som gör mig intresserad så får jag utforska det, och vise versa. Så man liksom inte "äger" varandra eller hindrar varandra från att hitta nån "bättre"

För om man är "the one" för varandra så kommer man ju ändå komma tillbaka. Man ska ju inte vara fast med varandra och nöja sig, om man verkligen tror att man är de rätta för varandra så ska man ju inte heller behöva hindra den andre från att se sig kring. Hittar hon någon bättre så va vi ju inte varandras livs kärlek även om vi trodde det. Hellre inse det och kunna sluta snyggt som otroligt bra vänner än att kanske skiljas när man är 60 och livet redan är förbi, eller vara gamla och bittra på varandra för man aldrig lät sig ta den där chansen då det pirrade till för en annan?
2024-01-31, 11:41
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Jag har faktiskt egen erfarenhet av detta - funkar skitbra så länge båda är okej med det, och att man kan prata om det, men det är en process, man får låta det ta tid och fundera mycket, bestämma "regler" för vad man tycker är okej och inte, osv

Var förut i ett förhållande som började monogamt men som vi "öppnade" och jag hade då andra "älskarinnor"/KK vid sidan av som jag kunde träffa ibland, för henne var det mer att hon kanske låg med någon en enstaka gång då och då vid infall, som ONS typ - funkade skitbra för oss, men kan också bli trassligt lite till och från, speciellt när man gjorde som jag då och hade KK istället för ONS (jag är demisexuell så har aldrig haft ONS och chansen att jag skulle lyckas med det är astronomiskt liten)

Tack!

Mycket värdefull erfarenhet. Skulle vara trevlig att få ha en liknande setup för oss. Får se om jag kan få med min fru med på acceptera det (skall fundera på hur jag skall lägga upp det bäst).
2024-01-31, 20:54
Medlem
oväns avatar
Läs t.ex. boken https://tanjasuhinina.com/du-med-flera/
2024-02-03, 08:11
Medlem
Chingchonglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Otrohet är fan inte okej, skit i ludret!
Om hom bangade en annan är på grund att nåt var fel I relation , man bruka säga att om man är mätt hemma , man äter inte ute , oavsett vad läcker ser det andra . Självklart män ska inte vara otrogen men man ska kolla hela helheten
2024-02-04, 09:21
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chingchongling
Om hom bangade en annan är på grund att nåt var fel I relation , man bruka säga att om man är mätt hemma , man äter inte ute , oavsett vad läcker ser det andra . Självklart män ska inte vara otrogen men man ska kolla hela helheten

Om nått är fel i relationen så fixar man det, eller gör slut.
Otrohet är inte rätt väg att gå och skall inte få lov att användas som exit strategy.
2024-02-04, 10:02
Medlem
blagyltas avatar
Här har något hänt så du får acceptera det fait accompli s.a.s. du var där innan honom och hur många hade hon haft innan det? Är hon riktigt ångerfull? Vad var det som fick henne att vara otrogen och kan det hända igen (med vilken grad av sannollikhet?) Om det var något allvarligt med er relation? Var hon full och lätt övertygad eller är detta den typ av relation hon behöver. Hon vill behålla dig men ändå prova sötman hos andra? Dvs öppet förhållande?
2024-02-04, 11:15
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Här har något hänt så du får acceptera det fait accompli s.a.s. du var där innan honom och hur många hade hon haft innan det? Är hon riktigt ångerfull? Vad var det som fick henne att vara otrogen och kan det hända igen (med vilken grad av sannollikhet?) Om det var något allvarligt med er relation? Var hon full och lätt övertygad eller är detta den typ av relation hon behöver. Hon vill behålla dig men ändå prova sötman hos andra? Dvs öppet förhållande?

Otrohet är det lägsta man kan nå.
Folk förstår inte hur illa andra människor kommer må av deras beteende och agerande. Inga ursäkter finns men jag respekterar folk som är ångerfulla och förstår innebörden av vad otrohet orsakar. I många fall är man kanske inte i sitt sinne eller fulla kapacitet att tänka när man så dåligt i en relation att manipuleras av en tredje part till otrohet. Jag ser hellre att man ursäktar att man var full än att inte ha varit full utan otrohet med flit. Jag har ingen aning vad som är värre men alkohol inblandad än mentalt efterbliven låter bättre som ursäkt.
2024-02-04, 11:40
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Otrohet är det lägsta man kan nå.
Folk förstår inte hur illa andra människor kommer må av deras beteende och agerande. Inga ursäkter finns men jag respekterar folk som är ångerfulla och förstår innebörden av vad otrohet orsakar. I många fall är man kanske inte i sitt sinne eller fulla kapacitet att tänka när man så dåligt i en relation att manipuleras av en tredje part till otrohet. Jag ser hellre att man ursäktar att man var full än att inte ha varit full utan otrohet med flit. Jag har ingen aning vad som är värre men alkohol inblandad än mentalt efterbliven låter bättre som ursäkt.

Nyktert planerad otrohet finns det ingen ursäkt för. Då ville du att det skulle ske, men ångrar kanske att du inte skötte det snyggare utan blev påkommen som en simpel bedragare istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in