2024-01-26, 17:09
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolttoa
Jag hoppas att det går hjälp och få annars får jag starta upp ett colcenter så jag kan prata bort folk från den skiten
Ja livet är allt man har i värsta fall.
Citera
2024-01-26, 17:09
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja men att dö går ju inte att ta tillbaka, samhället kan åtminstone förändras.
Man ser ingen vits med att leva. Man vaknar, äter frukost, går till sitt skittråkiga jobb som man hatar, kommer hem äter, bajsar, sover. Vissa kanske har någon hobby men vissa tröttnar fort på hobbies och upprepar samma jävla varv som jag tog upp i början. Det finns inget värt att leva för. Innan plandemin så kunde man lägga undan pengar och åka på en lång semester över vintern till ett tropiskt land och ha det gott. Nu har läget blivit svårare i hela världen med priser som skjutit i höjden, försök att leva med det i nyktert tillstånd och att vara medveten om vad som sker omkring dig.
Citera
2024-01-26, 17:10
Bannlyst
Beroende på om glaset är halvfullt eller halvtomt så finns det en massa anledningar till att ta sig själv av daga

Ekonomi
Relationer
Kärlek
Brott
Handikapp och olyckor
Dödssjuk
Missbruk
Ensamhet

Några exempel, kombinera några av punkterna ovan så är det nog inte så lätt att höra fåglarna kvittra och se positivt på framtiden
Citera
2024-01-26, 17:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Man ser ingen vits med att leva. Man vaknar, äter frukost, går till sitt skittråkiga jobb som man hatar, kommer hem äter, bajsar, sover. Vissa kanske har någon hobby men vissa tröttnar fort på hobbies och upprepar samma jävla varv som jag tog upp i början. Det finns inget värt att leva för. Innan plandemin så kunde man lägga undan pengar och åka på en lång semester över vintern till ett tropiskt land och ha det gott. Nu har läget blivit svårare i hela världen med priser som skjutit i höjden, försök att leva med det i nyktert tillstånd och att vara medveten om vad som sker omkring dig.
Är man deprimerad finns det medicin som hjälper.
Citera
2024-01-26, 17:12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Beroende på om glaset är halvfullt eller halvtomt så finns det en massa anledningar till att ta sig själv av daga

Ekonomi
Relationer
Kärlek
Brott
Handikapp och olyckor
Dödssjuk
Missbruk
Ensamhet

Några exempel, kombinera några av punkterna ovan så är det nog inte så lätt att höra fåglarna kvittra och se positivt på framtiden
Men är inte en dålig upplevelse bättre än ingen alls?
Citera
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Är man deprimerad finns det medicin som hjälper.
Tar man medicin mot depression så lever man i en falsk verklighet. Precis som när man dricker alkohol eller knarkar, så jag ser ingen vits med det.
Citera
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Tar man medicin mot depression så lever man i en falsk verklighet. Precis som när man dricker alkohol eller knarkar, så jag ser ingen vits med det.
Vad menar du med falsk verklighet?
Citera
2024-01-26, 17:13
Medlem
Citat:

Varsågod det känner många killar tjejer kvinnor man 👨 varje dag finns många så mår dålig blir inge bättre på nästa sida man måste sluta ta dumma beslut och våga gå ut och möta nya människor och söka sig en nytt liv
Citera
2024-01-26, 17:14
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Vad menar du med falsk verklighet?
Du kommer att uppleva världen annorlunda när medicinen har satt sig i ditt huvud. Du är inte längre ditt riktiga jag, hänger du med?
Citera
2024-01-26, 17:14
Bannlyst
Citat:
Men är inte en dålig upplevelse bättre än ingen alls?

Antagligen inte om döden inte skrämmer en, att exempelvis ha fått en dödlig cancerdiagnos och veta att det är över innan jul, då skulle jag lätt hellre ta en överdos istället för att ruttna bort i en sjukhussäng, bra både för mig och anhöriga
Citera
2024-01-26, 17:16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du kommer att uppleva världen annorlunda när medicinen har satt sig i ditt huvud. Du är inte längre ditt riktiga jag, hänger du med?
Om ens riktiga jag inte funkar har man väl inga alternativ?
Citera
2024-01-26, 17:17
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolttoa
man måste sluta ta dumma beslut och våga gå ut och möta nya människor och söka sig en nytt liv
Jag har rest jorden runt de senaste 15 åren, innan pandemin alltså. Lärt mig spanska flytande och haft flickvänner i olika länder. Mitt problem är att jag tröttnar snabbt på allt, inget får mig att säga wow! Flyga med en apache helikopter och peppra fullt ös på en fyrvekerifabrik i Thailand skulle förmodligen ge mig ett adrenalinrus som jag skulle minnas några dagar, men sen blir allt trist och grått igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in