Tills jag var 35, så hade jag alltid självmordstankar. De tidigaste självmord tanken kom när jag började vid högstadiet. Föreställ 90 talets Sverige, där Sverige blev djupt drabbad av ett ekonomiskt depression. Jag blev mobbad, levde extrem fattigdom, där jag var tvungen käka dubbla portioner i skolan så jag slapp gå hungrig vid middags tid.
Gick i special klass, där alla andra kallade för cp klassen. Fick ej lära mig grammatik, därav den flumskolan. Hade en fröken som avskydde mig av någon anledning. Tack av henne så fick jag läsa årkurs 4 mattebok ifrån 7 till 9. Ni hörde de rätt.
Hamnade i glid, umgicks med kriminella, där jag fick agera som kurir. Därav jag fick "lön". När min mor hittade den stora sedel bunten, så valde hon bränna upp dom För hon visste vad de kom ifrån.
Den stora självmords försöken kulminerade när min gammal farmor dog. Då var jag då 20 bast. Vi överlevde genom stormen och familjen fick ett bättre ekonomiskt. Dejtade mitt ex, men hon gjorde slut på samma dag. Drack i mitt rum, bodde i ett internat vid folkhögskolan och drack ett flaska ouzo.
Skrev ett sms till mitt ex och var redo att hoppa ifrån rummet. Jag ville denna smärtan skulle avslutas. Tur nog så räddade mitt ex, genom rumen var den kvällen olåst. Hon slet ifrån fönstret och räddade mig. Hon var arg på mig dagen efter med all rätt.
Tiden gick så började jag dejta en annan underbar tjej. I början så var allting bra. Men de slutade med hon hittade alltid nånting fel med mig. De kulminerade med att hon blev otrogen, blev gravid, gjorde abort och anklagade att de var mitt fel att hon var otrogen. De kom de andra försöken. Denna gång med ett snöre. Snören gick av, ramlade på golvet och var där resten av kvällen, gråtande.
Så jag började läsa mkt filosofi. Började läsa Marcus Aurelius bok "Självbetraktelser" De var en romersk kejsare som överlevde ett antal mords försök, men ändå han var klar i skallen.
Detta citat fastnade i mig:
Citat:
- Det bästa sättet att få hämnd är att inte se ut som fienden.
Och jag blev upplyst. De var som någon satte på ljuset och började bearbeta mina trauman. Började praktiserade genom bra gärningar, så kanske jag få nånting tbxs. Jag skötte min då varande fars dödsboet, hjälpte en flicka förra året genom väntade hennes bror kom hem ifrån skolan, för hon hade inte nyckeln. Polarens barn hälsar mig (som bor i närheten) och jag får alltid ett leende. Man började må bättre och bättre.
Jag kan vara ett pessimist, men ha jag dom känslorna kvar? Ej. Faktiskt, så länge jag lever så kommer jag aldrig ge upp på mig själv.