• 1
  • 2
2024-01-26, 14:31
Medlem
Fick idag AVI att jag har nåt att hämta sänt från pantbanken (address) , jag blev först förbryllad men sen kom jag på att jag gick in där för kanske 6 mån sen med frågan ifall några armbandsur jag har är värda nåt.

De var medelmåttiga märken som Tissot men jag använder själv aldrig armbandsur så tänkte även nån hundring kan vara värd besväret men de sa nej de är inget de är villiga ge pengar för. Nehe sa man , tack och hej tog med sig dem och inget mer med det. Hade nästan glömt det hela.

Jag lämnade absolut inget hos dem och fick heller inte ett öre från dem, så vad kan de vilja tror ni ? Har erfarenhet att rek brukar vara delgivningsfälla , men från pantbanken ? Nån med mer insikt som kan gissa bättre ?
Citera
2024-01-26, 15:02
Bannlyst
Pantbanken verkar tro att du har en summa att hämta ut hos dem. Vad förvirrande om du inte har lämnat något.

Ring och surra med dem då. Det är ju bara sköningar som jobbar där enligt mig.
Senast redigerad av Helkvaddad 2024-01-26 kl. 15:07.
Citera
2024-01-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hesgo
Fick idag AVI att jag har nåt att hämta sänt från pantbanken (address) , jag blev först förbryllad men sen kom jag på att jag gick in där för kanske 6 mån sen med frågan ifall några armbandsur jag har är värda nåt.

De var medelmåttiga märken som Tissot men jag använder själv aldrig armbandsur så tänkte även nån hundring kan vara värd besväret men de sa nej de är inget de är villiga ge pengar för. Nehe sa man , tack och hej tog med sig dem och inget mer med det. Hade nästan glömt det hela.

Jag lämnade absolut inget hos dem och fick heller inte ett öre från dem, så vad kan de vilja tror ni ? Har erfarenhet att rek brukar vara delgivningsfälla , men från pantbanken ? Nån med mer insikt som kan gissa bättre ?

Dina klockor kan absolut vara värda några kronor.
Att stampen inte vill stampa betyder inte att ett auktionshus inte tar dem.
Beroende på var du bor I Sverige skulle jag kolla efter ett seriöst sådant som har renodlade klockauktioner på regelbunden basis.

Vad stampen vill dig får du väl reda på när du öppnat posten.
Reklam kanske?
Citera
2024-01-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Dina klockor kan absolut vara värda några kronor.
Att stampen inte vill stampa betyder inte att ett auktionshus inte tar dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Helkvaddad
Pantbanken verkar tro att du har en summa att hämta ut hos dem.
Är att ändra åsikt nåt pantbanken kan göra ? Sådär skicka brev långt i efterhand att man trots allt kan komma och panta egendomen ?
Citera
2024-01-26, 15:16
Bannlyst
Citat:
Är att ändra åsikt nåt pantbanken kan göra ? Sådär skicka brev långt i efterhand att man trots allt kan komma och panta egendomen ?

Man kan absolut få dem att ge en mer pengar än vad de själva har sagt från början. Men att de nekar dig att lämna in Tissot och sedan ångra sig efter ett halvår låter ju vrickat.

Ska jag ringa åt dig eller? Blev nyfiken.
Citera
2024-01-26, 15:18
Medlem
Citat:

Varför skulle de inte kunna göra det?
Ändra sig alltså.

Skicka brev och meddela dig detta låter ju helt klart väldigt långsökt.

Varför funderar du så mycket?
Öppna brevet så får du ju veta vad de vill och kan tala om det här I tråden
Citera
2024-01-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ska jag ringa åt dig eller? Blev nyfiken.
He he ja ring du och återberätta min historia som det var din.
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Öppna brevet så får du ju veta vad de vill och kan tala om det här I tråden
Har inte hämtat rek
Citera
2024-01-26, 15:28
Bannlyst
Åke den legenden menade att du kan ha fått en headsup om att du kan ta din klocka på en auktion. Posten kunde dock vara så 'in i helvete sen' så auktionen kan redan ha varit. Det var nästan hat i rösten när han surrade om posten.

Åke ville också ha nummer å grejer från din AVI för att kunna se exakt och det går ju inte.

Han hajade ingenting om REK utan han menade att du har fått en AVI. Du har skrivit både och så jag vet inte.

Ledsen, det blev inget mer än så utan dina nummer.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Dagens ros till dig!

Kärlek.
Senast redigerad av Helkvaddad 2024-01-26 kl. 15:33.
Citera
2024-01-26, 15:35
Medlem
Citat:
Han hajade ingenting om REK utan han menade att du har fått en AVI. Du har skrivit både och så jag vet inte.
Vad jag fick på posten var en lapp (AVI) att jag har nåt att hämta rek och att det kommer från pantbanken (address) det var allt. Jag fick fundera ett tag för jag mindes faktist inte först, sen trilla poletten ner. Det var exakt som jag berättade i ts. Tack iaf för din möda.
Citera
2024-01-26, 15:40
Bannlyst
Citat:
Vad jag fick på posten var en lapp (AVI) att jag har nåt att hämta rek och att det kommer från pantbanken (address) det var allt. Jag fick fundera ett tag för jag mindes faktist inte först, sen trilla poletten ner. Det var exakt som jag berättade i ts. Tack iaf för din möda.

Har ingen aning. Han lät verkligen bombsäker på att det inte var ett REK. Det kan väl inte variera från stad till stad heller?

Det känns ruskigt oklart. Vad trist. Uppdatera gärna tråden om du hämtar ut det framöver.

Ha en schysst fredag!
Citera
2024-01-26, 15:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Knappast och ännu mindre skicka ett rekomenderat brev.
Citera
2024-01-26, 15:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Berätta vad de ville när du hämtat reket! Eller har du räknat ut det redan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in