2025-07-29, 01:08
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Du borde skilja på incel-pojkar och woke-pojkar.

Skolan är med största sannolikhet skälet bakom WOKE.

Däremot så beror INCEL på feminismen och att kvinnor helt enkelt inte vill ha normala pojkar - så de tvingas att simpa, blir incels osv.

Incels beror nog rätt mkt på vad man gör. Och vart man letar kvinnor, vilka man träffar och kanske vilka krav man har(om dom är realistiska eller inte?).

Jag hade pga min asperger ända fram tills jag var närmare 30 rätt så svårt att träffa kvinnor. Den där sociala förmågan med tjejer är ju inget jag bara haft som andra killar. Jag har tvingats träna upp den. Vissa killar har lätt, andra har svårt, tillhör man sista kategorin får man kämpa lite hårdare.

Sedan har jag än idag svårt att få relationer med kvinnor att hålla om dom inte bara hamnar på kompisstadiet. Också ett asperger drag kanske men mkt pga internet (där man inbillar sig ständigt att den perfekta partnern bara ligger ett swipe bort)
Citera
2025-07-29, 02:30
Bannlyst
De har autism, de har det i släkten. Det var bad som hände. Punkt slut
Citera
2025-07-29, 07:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Absolut inte. Hon gjorde karriär och är fantastisk. Hade mängder av au-pairer. Mina grabbar har aldrig satt sin fot på något dagis. Ordnade privatlärare åt dom. Ena pojken gick ut KTH och den andra City i London. Trots det är dom hjärntvättade.

De måste alltså vara en bra bit över 20. Tja, de kanske fortfarande revolterar ändå, eller inte har vågat revoltera förrän nu när de är helt självständiga från dig? Förr, på typ 1960-70-talet, var det många unga som vuxit upp i välbärgade familjer, som lekte kommunister ett tag upp i 20-åren. För att trotsa, uppröra, chocka, frigöra sig från föräldrarna genom att inte vara som de. Men sedan kom de allra flesta av dem tillbaka in i fållan igen, och levde precis samma sorts liv som sina föräldrar.

Idag är det inte den gamla kommunismen (som mest handlade om resursfördelning) som gäller i sådana fall, utan det är just den nya som innefattar massinvandring, mångkultur, globalism, HBTQ, trans o.s.v.. Jag tror att det bästa du kan göra är att låta dina ungdomar vara, låta dem leva sina egna liv, inte visa att du blir chockad eller besviken, ha tålamod med dem. De kommer att mogna, de med.

...och var glad att de i alla fall skaffat sig ordentliga yrken! Tänk om de hade läst genusvetenskap och flyttat in i ett kollektiv på Söder! Eller redan avlidit i någon knarkarkvart... Hur många föräldrar måste inte genomleva DET?
Citera
2025-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De måste alltså vara en bra bit över 20. Tja, de kanske fortfarande revolterar ändå, eller inte har vågat revoltera förrän nu när de är helt självständiga från dig? Förr, på typ 1960-70-talet, var det många unga som vuxit upp i välbärgade familjer, som lekte kommunister ett tag upp i 20-åren. För att trotsa, uppröra, chocka, frigöra sig från föräldrarna genom att inte vara som de. Men sedan kom de allra flesta av dem tillbaka in i fållan igen, och levde precis samma sorts liv som sina föräldrar.

Idag är det inte den gamla kommunismen (som mest handlade om resursfördelning) som gäller i sådana fall, utan det är just den nya som innefattar massinvandring, mångkultur, globalism, HBTQ, trans o.s.v.. Jag tror att det bästa du kan göra är att låta dina ungdomar vara, låta dem leva sina egna liv, inte visa att du blir chockad eller besviken, ha tålamod med dem. De kommer att mogna, de med.

...och var glad att de i alla fall skaffat sig ordentliga yrken! Tänk om de hade läst genusvetenskap och flyttat in i ett kollektiv på Söder! Eller redan avlidit i någon knarkarkvart... Hur många föräldrar måste inte genomleva DET?

Håller med om det ovanstående.

Om de är över 20 ska du naturligtvis inte längre hålla dem under armarna ekonomiskt, låt dem klara sig själva, det brukar göra att de flesta mognar rätt snabbt. De har ju höga utbildningar (tyvärr hjärntvättas studerande i dag med woke trams) så de kan försörja sig själva. De är så pass gamla att du behöver inte träffa dem längre annat än vid större högtider (om ens det).
Citera
2025-08-01, 16:01
Medlem
Du har helt enkelt pratat med dem för lite.

Om du vill ha en bra relation med dem prata.

Var inte stött för att de sagt något dåligt tidigare.

Ställ frågor men låt dem korrigera sina åsikter långsamt och själva ,tvinga inte på dem ideer.

Hur kom du fram till det ? Kan du fråga.

Försök också förbättra din relation med din ex-fru ,ser barnen att ni har bra kontakt kommer de bli mer vänligt inställda till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in