2024-01-25, 16:53
Medlem
whack-a-moles avatar
Tråden kanske ligger fel.

Asså jag är en skötsam konservativ snubbe. Har liksom varit rätt liberal i uppfostran. Hur som haver har dom helt galet spårat ur, men tydligen tycker dom att jag skall betala för deras miserabla liv. Plus dom anklagar mig för allt mellan himmel och jord. Fabler.
Jag har sagt upp all kontakt med dom.
Underliga är att deras otroligt fina mamma är inte någon femininazi, och är en jordnära person.
Blir jag kallad rasist, högerextrem, chauvinist och alla möjliga epitet.
Dessutom har dom inte lästa en bok i hela sitt liv.
Så vad van hände?
Citera
2024-01-25, 16:58
Barnens mamma har uppfostrat dom?
Citera
2024-01-25, 16:58
Medlem
Translesbisks avatar
Vad är det för anklagelser?
Citera
2024-01-25, 17:13
Medlem
Hur gamla är de? Mina pojkar har skapat sig en egen politisk uppfattning utan oss föräldrars inblandning och de har lyckats bra. Var du inte närvarande när de växte upp? Skyll inte på barnen, det är ditt fel. Som man sår får man skörda.
Citera
2024-01-25, 17:21
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole

Asså jag är en skötsam konservativ snubbe. Har liksom varit rätt liberal i uppfostran. Hur som haver har dom helt galet spårat ur, men tydligen tycker dom att jag skall betala för deras miserabla liv. Plus dom anklagar mig för allt mellan himmel och jord. Fabler.
Underliga är att deras otroligt fina mamma är inte någon femininazi, och är en jordnära person.
Så vad van hände?

Dom kanske blivit påverkade av sina vänner?

Hur gamla är dom förresten?
Citera
2024-01-25, 17:22
Bannlyst
Det brukar väl vara så om det ska göras revolt hemma, i tonåren händer ganska mycket saker under gott tid, stilar och allt möjligt testas och provas för att lista ut vem man är, en del av att växa upp.

Att motivera och uppmuntra till hobbys och ett liv utanför pojkrummet kan du såklart göra, lite kampsport skulle göra susen låter det som
Citera
2024-01-25, 17:24
Medlem
PotatisHulkens avatar
Kan det vara så att du faktiskt är en högerextrem manschauvinist och kanske dessutom dålig på barnuppfostran?
Citera
2024-01-25, 17:25
Medlem
Ostepopss avatar
dåliga gener
Citera
2024-01-25, 17:27
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole

Så vad van hände?
Behöver man säga upp kontakten med två av sina barn så kan man nog utgå ifrån att det som hände inte är att det är barnen det är något fel på utan dig. Särskilt om nu modern till dem lyckas hålla en god relation till dem.

Rådet är att hålla dig borta ifrån dem alla tre, för deras skull.
Citera
2024-01-25, 17:33
Medlem
Jag.gillar.pepsis avatar
Det är inte en tonårs revolt då?

Som andra har skrivit. Behöver du säga upp kontakten med dom så kanske inte problemet enbart ligger hos dom
Citera
2024-01-25, 17:58
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Barnens mamma har uppfostrat dom?
Absolut inte. Hon gjorde karriär och är fantastisk. Hade mängder av au-pairer. Mina grabbar har aldrig satt sin fot på något dagis. Ordnade privatlärare åt dom. Ena pojken gick ut KTH och den andra City i London. Trots det är dom hjärntvättade.
Citera
2024-01-25, 18:02
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Behöver man säga upp kontakten med två av sina barn så kan man nog utgå ifrån att det som hände inte är att det är barnen det är något fel på utan dig. Särskilt om nu modern till dem lyckas hålla en god relation till dem.

Rådet är att hålla dig borta ifrån dem alla tre, för deras skull.
Det där är en sanning med modifikation. Jag kan vare sig välja mina föräldrar eller barn. Värsta som existerar är barn som skyller sina egna misslyckanden på sina föräldrar. Vämjeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in