2024-01-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Jobbig situation. Både din mamma och pojkarnas mor beskriver du som fantastiska och ”sagolikt bra” mammor i samma andetag som du beskriver dem båda som helt frånvarande. Du var nyckelbarn och dina söner hade ett batteri av au pairer.

Inte optimalt för anknytningen. Det sveket och sorgen levs sen ut på olika sätt. Ibland kan man ta ut det på den andre föräldern som inte förhindrade/ skyddade barnen från beroende/övergrepp/övergivenhet. Kanske något sådant psykologiskt drama?

Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Absolut, sista 20-30åren i allt värre format, krävs orimliga insatser för att barn idag inte kommer ut som färdiga propagandister för dagens narrativ.

Håller med, inte lätt att stå emot en konstant indoktrinering.

Tror tyvärr de och många andra redan är bortom räddning, det finns en anledning till att staten helst vill ha kontroll över våra barn, speciellt från unga år då de värderingar du då får ofta sätter sig livslångt.

Det här begrep du, vad fick dig att tro att kampen om dina barn slutade där? Samma marinering pågår idag under hela studietiden, gillar du inte "produkten" i slutet får man ligga i för att ens hinna få in ett uns av alternativ syn på världen, dagis, skola har enkelt mer tillgång till dina barns vakentid än vad du har.

Du har låtit "utbildningssystemet" forma dina barn och nu gillar du inte resultatet, du är trist nog inte ensam om en sådan upptäckt.

Här har vi klassiskt incelresonerande, konspirationsteorier till följd av allt för mycket tid ensam utan vänner och man hittar mening och gemenskap med andra liknande på internet där man skyller sina misslyckanden på samhället. En stor del av dem so hänger på flasback hör till den kategorin. Det är omöjligt att kombinera med att vara "woke" som många redan har påpekat.
Citera
2024-01-26, 23:05
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Här har vi en anledning till att ni inte drar jämt.
Helvete vilken usel människa du är.
Att inte ge medicin som läkare rekommenderar och inte ta tag i diagnosen för att din självbild inte kunde hantera adhd och för att du kände på dig att adderall var knark och dåligt.

Jag har haft ett helvete på grund av odiagnostiserad och omedicinerad adhd.
Du borde skämmas.
Varför då? Jag arbetade för en av dom mest välrenommerade läkarna i USA. Ge amfetamin och lyckopiller till folk. Betackar jag mig ifrån. Ungefär som covid vaccin. Jag har inte tagit någon spruta överhuvudtaget och kommer aldrig göra heller.
Citera
2024-01-26, 23:13
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Man äger inte sina barn (Tyvärr).

Ibland har man tur med dem, oftast inte.
Pappas pojke och pappas flicka är väldigt sällsynt. Mest på tv då barn gärna vill surfa på föräldrars tidigare framgång...
Självfallet gör man inte det. Man har dom låns. Och gör sitt yttersta för att ge dom vägledning i livet. Ingen har någonsin påstått att livet är enkelt. Jag äger ingen och ingen äger mig. Förutom kanske min numera avlidna hund. Hon ägde mig.
Citera
2024-01-28, 18:55
Medlem
Smekarn87s avatar
Du behöver dra åt kranen främst. Inget är egentligen viktigare än pengar. Du kan eventuellt pytsat in för mycket cash i ungarna. Säkerställ att de fattar hur många timmar i kassan på ICA en smart phone motsvarar. INGET gratis
Citera
2024-01-29, 00:44
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Du behöver dra åt kranen främst. Inget är egentligen viktigare än pengar. Du kan eventuellt pytsat in för mycket cash i ungarna. Säkerställ att de fattar hur många timmar i kassan på ICA en smart phone motsvarar. INGET gratis

Jo, det är helt klart TS som är skyldig till situationen genom att curlat sönder och skämt bort sina barn.
Citera
2024-01-29, 01:34
en del av social kontakt är uppfostran, det kommer tillsammans med sociala färdigheter, att man inte kan läsa den social koden och upplevs som *konstig* med människan beteende kommer oxo grupp beteende, du sa att dom är privat uppfostrade,denna social norm har nog aldrig blivit korrekt, vi pratar om jämnåriga vänner, klasser, *veta sin rang* ja det låter fullt men detta sker automatisk i en klass. eller hos grupp hos människor. jag tror kanske att ge en mjukstart in i det social kan lösa upp egenheter. vi alla behöver finna vår plats i världen. finns inget konstig men en del är nytt. ta med dom ut, låt dom känna folk. osv,
Senast redigerad av tessar 2024-01-29 kl. 01:36.
Citera
2024-01-29, 01:54
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
en del av social kontakt är uppfostran, det kommer tillsammans med sociala färdigheter, att man inte kan läsa den social koden och upplevs som *konstig* med människan beteende kommer oxo grupp beteende, du sa att dom är privat uppfostrade,denna social norm har nog aldrig blivit korrekt, vi pratar om jämnåriga vänner, klasser, *veta sin rang* ja det låter fullt men detta sker automatisk i en klass. eller hos grupp hos människor. jag tror kanske att ge en mjukstart in i det social kan lösa upp egenheter. vi alla behöver finna vår plats i världen. finns inget konstig men en del är nytt. ta med dom ut, låt dom känna folk. osv,
Min mamma uppfostrade inte direkt mig, hade helt fria tyglar. Uppfostrade mig själv. Vissa kan väl dividera om slutresultatet. Men jag älskar min mamma. Mina söner pissar på mig däremot. Jag har alltid haft deras främsta intresse i åtanke. Aldrig någonsin tvingande.
Citera
2024-01-29, 02:03
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Min mamma uppfostrade inte direkt mig, hade helt fria tyglar. Uppfostrade mig själv. Vissa kan väl dividera om slutresultatet. Men jag älskar min mamma. Mina söner pissar på mig däremot. Jag har alltid haft deras främsta intresse i åtanke. Aldrig någonsin tvingande.
aboslut alla äpplen är inte densamma, men minst lika bra. som vuxen man kan reflektera över vad man känner att man saknar och jobba på detta, som ung är det inte lika lätt, man vet inte hur man ska göra,speciellt om man inte vet hur man ska känna. det finns ingen label på detta, det går inte att sortera. empati och förståelse för andra är en del av en critisk utveckling som gör att vi kan förstå andra. normalt sett tar vi efter från omgivningen, skolan,föräldrar, osv. men är vi i en stängd miljö men enbart samma typ hela tiden vi lär oss inte resten av dom sociala koderna. för att lära sig du måste bli utsatt,det låter fel men för att utvecklas isolering är inte bra.
Senast redigerad av tessar 2024-01-29 kl. 02:14.
Citera
2024-01-29, 11:17
Medlem
Mr1931s avatar
Det enda som gör män av pojkar är militärtjänstgöring. Ordnar sig när de gjort lumpen, ska du se.
Citera
2024-01-30, 11:18
Medlem
Sockerssons avatar
De var alltså 20+ som jag förstod det? De är alltså varken dina eller barn längre; barn har man bara till låns, som min mor brukade säga. Vill de bryta med dig såhär i vuxen ålder står det dem fritt att göra det. Du ska naturligtvis inte backa upp dem heller å din sida.
Citera
2024-02-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
Här har vi klassiskt incelresonerande, konspirationsteorier till följd av allt för mycket tid ensam utan vänner och man hittar mening och gemenskap med andra liknande på internet där man skyller sina misslyckanden på samhället. En stor del av dem so hänger på flasback hör till den kategorin. Det är omöjligt att kombinera med att vara "woke" som många redan har påpekat.

Vad dillar du om? Du tror inte föräldrar frånvaro eller beteende påverkar små barn/barn?

Varför föreläser du om incels i det sammanhanget?
Citera
2025-03-10, 14:20
Medlem
sham69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Trolltråd, läste en liknande för något år sedan.
Eller så kanske det bara är något som händer många föräldrars barn i den här tiden, vilket är rätt sorgligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in