2024-01-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Den personen öppnade mitt abonnemang igen och valde premium 🥵

Då skulle du ha fått mail om det.
Fick du det?
Citera
2024-01-25, 17:26
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kan någon förklara för en digital dumbom, hur det är möjligt att en databas innehåller lösenord till både facebook, netflix och andra för mig separata aktörer?

Det här är inte stulet från Facebook eller Netflix, utan genom phishing eller genom hackade enheter (t.ex. mobiltelefoner, där alla sparade lösenord lagras i klartext i någon form av databas i slutändan).
Citera
2024-01-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Då skulle du ha fått mail om det.
Fick du det?

Nej, men å andra sidan har min mejl varit låst 5 dagar utan att jag märkt det hehe. Jag fick bara mejl på min andra mejl idag om ett pengar dragits från Netflix utan att jag själv hade startat mitt abonnemang igen. Det var så jag fick veta det
Citera
2024-01-25, 17:28
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Den personen öppnade mitt abonnemang igen och valde premium 🥵
Surt!
Citera
2024-01-25, 17:31
Medlem
Citat:
Nej, men å andra sidan har min mejl varit låst 5 dagar utan att jag märkt det hehe. Jag fick bara mejl på min andra mejl idag om ett pengar dragits från Netflix utan att jag själv hade startat mitt abonnemang igen. Det var så jag fick veta det

Så du fick både problem med email och Netflix?
När du väl kom åt din mail borde du kunna se om du fått mail om att Netflix blivit återaktiverat och att premium valts.

Låter väldigt osannolikt att en hacker ska gå in och välja premium åt dig, vad skulle vinningen i det vara?
Citera
2024-01-25, 17:34
Medlem
KFCnoggers avatar
Därför någon försökt ta sig in på min Facebook sedan I helgen får notiser hela tiden.
Citera
2024-01-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Så du fick både problem med email och Netflix?
När du väl kom åt din mail borde du kunna se om du fått mail om att Netflix blivit återaktiverat och att premium valts.

Låter väldigt osannolikt att en hacker ska gå in och välja premium åt dig, vad skulle vinningen i det vara?

Vet inte, tänker väl att hackers ibland bara vill sabotera 🤷🏻‍♀️ och premium var det dyraste de kunde välja.

Ja håller med om att det är konstigt att jag inte fått mejl, men de kanske bytte mejl. Eller hade kontroll över min mejl
Citera
2024-01-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kan någon förklara för en digital dumbom, hur det är möjligt att en databas innehåller lösenord till både facebook, netflix och andra för mig separata aktörer?

Det är alltså samlade läckor/info några har släppt i en stor databas där de kopplat ihop data/epost/namn osv. Eller?

Verkar lite väl hype:at av media detta just nu.
Citera
2024-01-25, 17:39
Medlem
Citat:
Vet inte, tänker väl att hackers ibland bara vill sabotera 🤷🏻‍♀️ och premium var det dyraste de kunde välja.

Ja håller med om att det är konstigt att jag inte fått mejl, men de kanske bytte mejl. Eller hade kontroll över min mejl

Låter extremt osannolikt.
Bytte de email-adress borde du också fått mail om det.
Citera
2024-01-25, 17:40
Medlem
3Godisars avatar
Dum fråga:
Om man har Facebook, men har inaktiverat kontot för typ 3 år sedan, är man fortfarande med i dessa databaser eller hur funkar det?

Gissar att svaret är ja
Citera
2024-01-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Dum fråga:
Om man har Facebook, men har inaktiverat kontot för typ 3 år sedan, är man fortfarande med i dessa databaser eller hur funkar det?

Gissar att svaret är ja

Har varken sett någon info om att facebook, spotify, netflix haft några dataintrång i systemen. Mycket av infon som kommit ut är för att folk haft något malware på datorn/mobilen som läckt typ alla lösenord och annat.

Så vems är felet då? Tja... 🙃
Citera
2024-01-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Dum fråga:

Gissar att svaret är ja

Facebook har sannolikt inget med detta att göra alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in