2024-01-28, 23:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paasan
Mhm, men vet vi noe om hvem som bodde i den andre delen av huset?

Utleid, eller brukt av familien?

Yngsta dottern bodde där permanent medan äldsta dottern och barnet troligen bodde där när maken jobbade natt och hon var där den dagen...
är intresserad av att veta var den äldsta dottern och hennes sambo faktiskt bodde...
Citera
2024-01-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Yngsta dottern bodde där permanent medan äldsta dottern och barnet troligen bodde där när maken jobbade natt och hon var där den dagen...
är intresserad av att veta var den äldsta dottern och hennes sambo faktiskt bodde...

I den delen med annet nummer? Trodde yngstedatteren bodde i samme del som mor og far?
Citera
2024-01-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1titet1
Om de har vokst opp med en utrygghet i hjemmet i forhold til sin far, så kan det ha bidratt til yrkesvalgene, tenker jeg. Politi og sykepleier. Bedre rustet om noe skulle skje i hjemmet.

Jeg tenker fyren har NPD, ingen reel empati, bare lært seg hva som skal til for å bygge en god fasade. For denne narsissisten så betydde kanskje fasaden så mye at det føltes som liv og død. Når noe betyr så mye, så betyr det gjerne like mye andre veien når det går tapt. Kombinert med en fascinasjon for jakt (kanskje det nærmeste han kom lovlig utløp for destruksjon/drapsfantasier).

Minkfarmsituasjonen kan ha oppstått fra en fascinasjon for destruksjon og kynisk profitt. Han kan ha rasjonalisert til seg selv "jeg har avlet frem og er årsaken til at disse dyrene lever, så jeg kan også destruere de". Eller bare veldig primitiv, som at når man har bygget noe i sanden på stranden, så har man rett til å være den som ødelegger det.

Når redselen er så stor for at noe går tapt, så kan hans forsvarsmekanisme vært å være den som destruerer for å oppleve å ha kontroll. Det kan også ha bidratt til minkfarmsituasjonen.

Blir litt ustrukturert formulert her, men kontroll, narsissisme, destruksjon, makt, fasade virker å være relevante stikkord. Veldig sammensatt må det være.

Samboeren er direktør, mektig, og det kan ha vært en maktkamp i hjemmet. Han har så opplevd at hun har kommet seirende ut, han blir ydmyket/avmakt som nevnt tidligere i tråden. Mye mer psykologisk forståelse i samfunnet nå gjennom internett, og atferd som tidligere kan ha gått ubemerket hen, blir nå forstått i sammenheng. Familien kan ha forstått mer, spesielt eldste datter på 30, med politierfaring. Ekstra avmakt der, alt han har gjort har blitt sett gjennom, forstått bedre enn han forstår selv. Kunnskap er makt, familien har nå denne makten over ham.

Samboer flytter. Han føler seg til slutt som en uten kontroll på noe, ikke en gang seg selv, instinktet hans med å destruere for å oppleve å ha kontrollen igjen, bidrar i et raseri og uhåndterlig følelsesmessig situasjon til å destruere det han har skapt (barna), samt "vinne" over samboer og avmakten. Empatien som normalt slår inn og hindrer drap eksisterer ikke hos narsissisten, og destruktive tankemønster og instinkter styrer atferden.

Veldig intr tanker
Citera
2024-01-28, 23:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paasan
I den delen med annet nummer? Trodde yngstedatteren bodde i samme del som mor og far?

de vuxna bodde i 267 mäns dotter bodde i 269...
Citera
2024-01-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
de vuxna bodde i 267 mäns dotter bodde i 269...

Okei - takk
Citera
2024-01-28, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Dette er absolutt ikke noe forsvar av GM, fordi dette er noe av det jævligste jeg har hørt et menneske gjøre. Som far selv har jeg i et forsøk på og forstå denne saken sett for meg selv i en tilsvarende situasjon, men det er jo helt utenkelig. Begynte og tenke på hvor jævlig han må ha hatt det. Misforstå meg rett, null sympati med han. Jeg bare syntes det er jævlig drøyt å tenke på. Han har vistnok ingen tidligere dommer eller noe på rullebladet. Alle som kjenner han beskriver en utrolig bra og hyggelig mann, som har levd et langt liv. Også klikker han sånn. Dette er helt uvirkelig og totalt uforståelig

Man vet ikke hvordan folk egentlig er bestandig bare utfra hvordan de presenterer seg selv.
Dette kan ha vært en hustyrann for alt hva vi vet.
Tipper han har hatt full kontroll med familien i alle år. Kona er direktør i et kraftselskap, selv var han «bare» bonde i mange år, drev en minkfarm (som pussig nok brant ned), senere var det vel jobb i lufthavnen.
Tipper at dette var en mann full av komplekser. Av en eller annen grunn rant det over, men personlighetstrekkene har sannsynligvis vært der hele tiden.
De som har hatt det jævlig er kanskje døtrene og samboeren, *ente?
De som har det aller jævligst nå er *ente og *indre.
GM kunne fint oppsøkt hjelp, men det gjorde han ikke. Han valgte heller å skyte døtrene og barnebarnet.

*B *S
Citera
2024-01-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Man vet ikke hvordan folk egentlig er bestandig bare utfra hvordan de presenterer seg selv.
Dette kan ha vært en hustyrann for alt hva vi vet.
Tipper han har hatt full kontroll med familien i alle år. Kona er direktør i et kraftselskap, selv var han «bare» bonde i mange år, drev en minkfarm (som pussig nok brant ned), senere var det vel jobb i lufthavnen.
Tipper at dette var en mann full av komplekser. Av en eller annen grunn rant det over, men personlighetstrekkene har sannsynligvis vært der hele tiden.
De som har hatt det jævlig er kanskje døtrene og samboeren, *ente?
De som har det aller jævligst nå er *ente og *indre.
GM kunne fint oppsøkt hjelp, men det gjorde han ikke. Han valgte heller å skyte døtrene og barnebarnet.

*B *S

Støtter det du skriver, og vil legge til:
Jeg tror det er vanskelig å forstå for mange hvordan dette er mulig, når en ikke har vært der, men noen foreldre er dårlige på å være forelder. Noen får livet til barna til å handle om deres problemer og bragder, fremfor det å la barna utvikle sine egne liv, og personligheter.
Det at de var så tette/nære i denne familien (alle var med på alt) kan gi ett inntrykk i at barna kanskje ikke hadde så mye personlighet/liv utenfor familie, og at døtrene definerte seg sånn som pappa (og antagelig mamma) definerte dem.
Jeg føler en ser ett behov for oppmerksomhet, og skrik om "se så godt jeg klarer meg!" fra begge døtrenes vsco (svindyre møbler, heavy filter, fine antrekk, flatterende bilder, aktive liv, osv). Klandrer dem ikke for det, og det er og ganske vanlig å ha den mentaliteten for mange unge nå i dag, men i dette tilfellet kan det være noe litt mer ved det.

Jeg er enda ikke overbevist om hvem av dem, men jeg tror og en av foreldrene har hatt det helt jævlig imens de var partnere/bodde sammen, og tålte mer enn de burde ha gjort.
For alt en vet så var dette reaktiv vold fra faren fordi han taklet ikke at det var nettopp hun som dro - fordi det var i hans hode en plan om at det var han som skulle dra først fordi hun hadde laget ett rent helvete for han i mange år - men han var stuck fordi ho hadde huset og økonomien.
Senast redigerad av marokkoli 2024-01-29 kl. 00:34.
Citera
2024-01-29, 00:50
Medlem
Lonnrots avatar
Det kanske visar sig handla om ett slags schizoid och paranoid kris, ovanpå en upparbetad mottaglighet och en klimaktisk livsuppfattning…. Typ.
Senast redigerad av Lonnrot 2024-01-29 kl. 01:04.
Citera
2024-01-29, 10:22
Medlem
Hva om det viste seg at jentene ikke var hans biologiske barn og at en 30+ år gammel løgn fikk det til å rakne for mannen?
Citera
2024-01-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvartsen
Hva om det viste seg at jentene ikke var hans biologiske barn og at en 30+ år gammel løgn fikk det til å rakne for mannen?

Du har sett for mye på elendig britisk krim.
Citera
2024-01-29, 13:14
Medlem
Citat:

Interessant, det har vært utroskap inne i bildet, men usikker på hvor omfattende det har vært/langt tilbake i tid det har strukket seg.
Citera
2024-01-29, 13:23
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:

Jag ber er alla lägga band på er när det kommer till fantasifulla spekulationer då det i dagsläget inte finns något stöd för den hypotesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in