Citat:
Ursprungligen postat av
Vannlilje
Man vet ikke hvordan folk egentlig er bestandig bare utfra hvordan de presenterer seg selv.
Dette kan ha vært en hustyrann for alt hva vi vet.
Tipper han har hatt full kontroll med familien i alle år. Kona er direktør i et kraftselskap, selv var han «bare» bonde i mange år, drev en minkfarm (som pussig nok brant ned), senere var det vel jobb i lufthavnen.
Tipper at dette var en mann full av komplekser. Av en eller annen grunn rant det over, men personlighetstrekkene har sannsynligvis vært der hele tiden.
De som har hatt det jævlig er kanskje døtrene og samboeren, *ente?
De som har det aller jævligst nå er *ente og *indre.
GM kunne fint oppsøkt hjelp, men det gjorde han ikke. Han valgte heller å skyte døtrene og barnebarnet.
*B *S
Støtter det du skriver, og vil legge til:
Jeg tror det er vanskelig å forstå for mange hvordan dette er mulig, når en ikke har vært der, men noen foreldre er dårlige på å være forelder. Noen får livet til barna til å handle om deres problemer og bragder, fremfor det å la barna utvikle sine egne liv, og personligheter.
Det at de var så tette/nære i denne familien (alle var med på alt) kan gi ett inntrykk i at barna kanskje ikke hadde så mye personlighet/liv utenfor familie, og at døtrene definerte seg sånn som pappa (og antagelig mamma) definerte dem.
Jeg føler en ser ett behov for oppmerksomhet, og skrik om "se så godt jeg klarer meg!" fra begge døtrenes vsco (svindyre møbler, heavy filter, fine antrekk, flatterende bilder, aktive liv, osv). Klandrer dem ikke for det, og det er og ganske vanlig å ha den mentaliteten for mange unge nå i dag, men i dette tilfellet kan det være noe litt mer ved det.
Jeg er enda ikke overbevist om hvem av dem, men jeg tror og en av foreldrene har hatt det helt jævlig imens de var partnere/bodde sammen, og tålte mer enn de burde ha gjort.
For alt en vet så var dette reaktiv vold fra faren fordi han taklet ikke at det var nettopp hun som dro - fordi det var i hans hode en plan om at det var han som skulle dra først fordi hun hadde laget ett rent helvete for han i mange år - men han var stuck fordi ho hadde huset og økonomien.