2024-01-23, 14:14
Medlem
Generellt brukar inte män introducera dig själva som "Tjena. Anton, tjugofem år och fuckboy". Tvärtom brukar dessa män skylta med bra sidor utåt, och det är först med tiden som den riktiga personligheten skiner igenom. Det är lite det som kännetecknar en fuckboy, alltså att han döljer at den enda intentionen egentligen är att få ligga (och det är just därför han också ofta får det). Vi ska dock inte glömma att det även finns kvinnor som inte är ute efter något seriöst, utan bara vill ses.
Citera
2024-01-23, 14:16
Medlem
David_Ss avatar
Ok då fattar jag!
Det var en kompis till mig som beklagade sig då han tydligen blivit uthängd på någon stängd Facebook grupp.

Det lät nästan som ett ställe där kvinnor betygsatte mäns sexuella prestationer och kukstorlekar o.s.v.

Det hade ju aldrig vart ok om vi män gjorde detta med kvinnor offentligt.

Så jag tänkte att det lät som ett konstigt begrepp då min vän alltid får ligga med snygga tjejer.

Så det ni säger är att det med andra ord betyder samma som: ” player” typ.
Citera
2024-01-23, 14:21
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Men vad kännetecknar en Fuckboy?
Förstått att det är killar som får ligga mycket, men finns det några generella drag dessa män har?

Fuckboys är väl såna oärliga killar som skriver med flertalet tjejer samtidigt och allt handlar om sex och att ligga, ge dom sken av att dom är fina och skötsamma medans allt handlar bara om att knulla och sen dumpa dom och gå vidare till nästa. Tjejer har det svårare säkert att glömma medans fuckboys blinkar bara och går vidare till nästa offer..
Citera
2024-01-23, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
De små liven säger så mycket så. Har nog hängt mer än de flesta i krogsvängen och hört när kärringar ondgjort sig över s.k. bockar som det hette på min tid. Men likförbannat så bar det iväg hem för påsättning om bocken avfyrade colgateleendet och bjöd på efterfest på tu man hand.

Nej, maskulina grisar fick göka på min tid, får göka nu och kommer förmodligen att få göka i framtiden också. Det går liksom inte att koda om kvinnan.

Beror på vad man själv anser som maskulinitet. Om du menar utseende då säger det ingenting om hans maskulinitet. Många kvinnor är lika ytliga precis som män är. Och så finns det kvinnor som kan skilja på en riktig maskulin man och en tönt. Som tror att hans maskulinitet är hans muskler och utseende, och inte beteende.
Citera
2024-01-23, 14:26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Om du avundas killar som får "ligga mycket", så vill du ju bli en fuckboy.
Citera
2024-01-23, 14:28
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om du avundas killar som går "ligga mycket", så vill du ju bli en fuckboy.

Jag får absolut ligga, men kanske inte lika mycket som dessa Fuckboys. Men förstår fortfarande inte om det är ett positivt eller negativt begrepp 😄

Killar verka tycka positivt.
Kvinnor negativt.

Men ändå ligger kvinnorna med dessa.
Citera
2024-01-23, 14:31
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Om man fortfarande tror 100% på vad kvinnor säger istället för deras handlingar så är man synnerligen naiv.

Detta ska man ha lärt sig senast vid tidiga 20-åren.
Citera
2024-01-23, 14:39
Citat:
Jag får absolut ligga, men kanske inte lika mycket som dessa Fuckboys. Men förstår fortfarande inte om det är ett positivt eller negativt begrepp 😄

Killar verka tycka positivt.
Kvinnor negativt.

Men ändå ligger kvinnorna med dessa.

Vad tror du själv? Behöver man verkligen en förklaring på vad FUCK(BOYS) är?

Jag tror många kvinnor give såna parasiter en chance eftersom dom inte själv vet vad en riktig man är

Som många män gör med kvinnor som inte ens burde ha en chans med dom.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-01-23 kl. 14:42.
Citera
2024-01-23, 14:39
Medlem
TrueDevils avatar
Vill du veta vad en Fuckboy är?

Titta på:
FBOY Island Sverige
Då får du svar på dina frågor, det är en svensk dokusåpa.

Jag har med hört om dessa Facebook grupper, det är bara ett ställe som kvinnor kan byta erfarenheter med varandra om vilka killar som är bra i sängen osv.

De flesta är White Trash!
Citera
2024-01-23, 14:41
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Vad tror du själv? Behöver man verkligen en förklaring på FUCK(BOYS) ?

Absolut namnet säger en del, men vissa verkar använda det positivt andra negativt så min fråga var om de har några speciella karaktärsdrag m.m.
Citera
2024-01-23, 14:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Hur kommer det sig att de flesta kvinnor dissar typen ”Fuckboys” utåt sätt, MEN det är fortfarande den typen av män som får ligga mest och som får flest kvinnor.

Hur går det ihop:
https://veckorevyn.com/nyheter/livss...alla-stott-pa/
De dissar dem efter de legat med dem.
Citera
2024-01-23, 14:45
Citat:
Absolut namnet säger en del, men vissa verkar använda det positivt andra negativt så min fråga var om de har några speciella karaktärsdrag m.m.

Klart anser dom det som något positivt när dom är så avtrubbad.

Jag tror en ytlig person som inte är i kontakt med sig själv och sina känslor har stor chanse att vara en fuckboy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in