Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Du bakar i huvudsak på surdeg, inte sant? De kraftigt tatuerade armarna knådar degen så att svetten lackar under sotarmössan och rinner ner i skogshuggarskägget. När brödet jäser är det dags att sätta igång med middagen. Det blir burgers, på egenmald högrev. Picklad rödlök på det. Och naturligtvis en importerad craft beer och sedan avnjuter du detta vid grammofonen, spelandes någon obskyr Japanpress på vinyl som du köpt från en kille i Tyskland via Ebay. Imorgon är det dags att ta den oväxlade cykeln till reklambyrån och berätta om hur bra burgersen blev, särskilt med de hembakta surdegsbunsen. Eller hur?

Har inte riktigt förstått hatet mot de som bryr sig om mat. Jag är nog i skottgluggen här, och skägget mitt växer under hakan. Bakar inte mitt egna bröd men försöker göra så mycket mat som möjligt själv, då det oftast är för mycket jox i färdigprodukter. Kroppen och sinnet mår bra av det. Och jag pratar hellre vilka ingredienser jag hittat och lattjat med än att prata om senaste matchen i fotboll.
Pågenlimpan har över 11% socker i sig vilket gör att den smakar sött och industriellt för mig. Bageriet jag handlar på känns bättre, om än några kronor dyrare. Om pågen är WT eller inte kan jag inte säga, smidigt med skivat bröd vid campingar eller till kidsen för ett mellanmål, men inget jag själv stoppar i mig normalt sett. Anser mig bara vara lite WT.