• 1
  • 2
2024-01-23, 09:07
Medlem
Meowreshs avatar
Vad är Pågenlimpan i relation till klass? Är det WT eller nått överklassen frossar på, eller är den klassöverskridande och åtnjuta av alla?
Citera
2024-01-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meowresh
Vad är Pågenlimpan i relation till klass? Är det WT eller nått överklassen frossar på, eller är den klassöverskridande och åtnjuta av alla?

Överklassen frossar på den i smyg.
Däremellan har vi ängsligheten personifierad i beanie-söder-kisar som matar sina egna surdegsdrömmar
Citera
2024-01-23, 09:24
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meowresh
Det är arbetarklassens limpa - de lågavlönades.
Med bordsmargarin.
Å prickig korv.
Å hushållsost.
Med silverte till kvällsfikat
Citera
2024-01-23, 09:57
Pågenlimpan är det bästa brödet i butik skulle jag säga. Gör så att påläggen framträder till sitt yttersta. Nötter och frön får jag i mig ändå på annat sätt.
Citera
2024-01-23, 10:44
Medlem
"För att bara färskt smakar färskt". Jösses.
Bakar mitt eget bröd.
Då jävlar smakar det gott!

Och färskt.

Ja, jag bor på Söder.
Citera
2024-01-23, 10:56
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är mest jehovas vittnen som äter det brödet. Ägarfamiljen är nämligen Jehovas vittnen. .

Du hävdar att familjen Pålsson är jehovas vittnen?
Känner ena sonen ytligt och har aldrig fått intrycket att varken han, hans bror eller deras pappa Finn är jehovas vittnen. Vad baserar du ditt påstående på?
Citera
2024-01-23, 10:58
Medlem
Banditas avatar
Pågenlimpa är väl det bröd som går åt mest i den här arbetarklassfamiljen eftersom att ungarna gillar det. Är själv inte ett jättestort fan av butiksbröd då det ofta är torrt och smaklöst, men tycker ändå att Pågenlimpa är helt okej om man behöver trycka i sig en macka lite snabbt.
Citera
2024-01-23, 12:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Bröd kostar snart lika mycket som kött, men jag tippar på att färdigskivad långfranska är mer "WT" än "Pågenlimpa".
Citera
2024-01-23, 12:23
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
"För att bara färskt smakar färskt". Jösses.
Bakar mitt eget bröd.
Då jävlar smakar det gott!

Och färskt.

Ja, jag bor på Söder.
Du bakar i huvudsak på surdeg, inte sant? De kraftigt tatuerade armarna knådar degen så att svetten lackar under sotarmössan och rinner ner i skogshuggarskägget. När brödet jäser är det dags att sätta igång med middagen. Det blir burgers, på egenmald högrev. Picklad rödlök på det. Och naturligtvis en importerad craft beer och sedan avnjuter du detta vid grammofonen, spelandes någon obskyr Japanpress på vinyl som du köpt från en kille i Tyskland via Ebay. Imorgon är det dags att ta den oväxlade cykeln till reklambyrån och berätta om hur bra burgersen blev, särskilt med de hembakta surdegsbunsen. Eller hur?
Citera
2024-01-23, 12:41
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Pågenlimpa är extremt jävla WT. Bara fejkskit i den. Skogaholmslimpa är originalet och allt annat är bara dansk avundsjuka.
Citera
2024-01-23, 13:14
Medlem
olasvenssons avatar
Alla som arbetar inom industrin äter endast Pågenlimpa.
Citera
2024-01-23, 13:27
Medlem
[quote=Galejan|87134403]Du bakar i huvudsak på surdeg, inte sant? De kraftigt tatuerade armarna knådar degen så att svetten lackar under sotarmössan och rinner ner i skogshuggarskägget. När brödet jäser är det dags att sätta igång med middagen. Det blir burgers, på egenmald högrev. Picklad rödlök på det. Och naturligtvis en importerad craft beer och sedan avnjuter du detta vid grammofonen, spelandes någon obskyr Japanpress på vinyl som du köpt från en kille i Tyskland via Ebay. Imorgon är det dags att ta den oväxlade cykeln till reklambyrån och berätta om hur bra burgersen blev, särskilt med de hembakta surdegsbunsen. Eller hur? [/QUOT

Men snälla, jag brygger min egen IPA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in