Citat:
Jättebra och förståndig nyansering! <3Låter det troligt att polisen prutat ner rubriceringen till våldsamt motstånd om han gått loss på dom?
Men myntet har också en annan sida, har han utsatts för övervåld så skulle dom mest troligt ha satt en grövre rubricering för att rättfärdiga våldet. Det verkar dom inte ha gjort.
Visar det sig att han utsatts för dödligt våld kan jag tänka mig att någon av kollegorna inte har godtagit nåt hittepå om att han var våldsam vid tillfället utan vidhåller våldsamt motstånd, så får rövhålen förklara sig själva.
Nå, det visar sig.
Men myntet har också en annan sida, har han utsatts för övervåld så skulle dom mest troligt ha satt en grövre rubricering för att rättfärdiga våldet. Det verkar dom inte ha gjort.
Visar det sig att han utsatts för dödligt våld kan jag tänka mig att någon av kollegorna inte har godtagit nåt hittepå om att han var våldsam vid tillfället utan vidhåller våldsamt motstånd, så får rövhålen förklara sig själva.
Nå, det visar sig.
Det är lite tidigt att uttala sig men det känns lite misstänksamt att den enda indikationen på att han skulle varit påverkad är polisernas egna utsagor, ingen av dom lär ju ha varit narkotikapoliser och det där med "du ser nervös ut, har du tagit något" är ju en standardfras de säger till alla de vill göra nervösa, även om de vet att man inte är påverkad.
Killen var ju tydligen någon sportsnubbe som sysslade med MMA så min gissning är att de först sett honom som en vanlig blatte men när han inte blivit rädd eller kuvad så har de blivit provocerade och velat lära honom den läxan de inte kunnat/vågat/haft möjlighet lära andra kaxiga blattar.
För det är ju ofta så, att polisen känner en enorm frustration över buset och kriminaliteten, och oftast så måste de tygla sig för det finns kameror eller vittnen i närheten så trycket ökar rejält och när de väl får chansen att få utlopp för det så passar de på.