Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Ni som ifrågasätter polisen, och med tanke på att 6 poliser var inblandade i incidenten, så som jag har förstått av uppgifterna här:
Tror ni på fullaste allvar, att 6 poliser träffar på en helt lugn person på gatan, och plötsligt flippar och helt utan anledning slår ihjäl personen?
Och samtliga dessa poliser skulle alltså då i praktiken vara påtända psykopater som går all in för att döda en annan oskyldig människa? Och de gör detta i fullständigt samförstånd?
Låter inte det där liiiiiiite orimligt?
Låter det inte mer rimligt att den här personen, som nu är död, började tjafsa med polisen och när polisen började bli fysisk så började han i sin tur ge sig på polisen då han ju tränade kampsport och var van vid fysiskt försvar?
Det är mycket mer rimligt att tro, att om den här mannen nu hade varit helt lugn och tillmötesgående mot polisen, så hade han levt idag.
Att polisen med stor sannolikhet använde övervåld kan dock mycket väl vara fallet, men jag tror inte detta hade hänt om den nu döde mannen hade varit lugn och tillmötesgående mot polisen.
Låter det troligt att polisen prutat ner rubriceringen till våldsamt motstånd om han gått loss på dom?
Men myntet har också en annan sida, har han utsatts för övervåld så skulle dom mest troligt ha satt en grövre rubricering för att rättfärdiga våldet. Det verkar dom inte ha gjort.
Visar det sig att han utsatts för dödligt våld kan jag tänka mig att någon av kollegorna inte har godtagit nåt hittepå om att han var våldsam vid tillfället utan vidhåller våldsamt motstånd, så får rövhålen förklara sig själva.
Nå, det visar sig.