Citat:
Ni som ifrågasätter polisen, och med tanke på att 6 poliser var inblandade i incidenten, så som jag har förstått av uppgifterna här:
Tror ni på fullaste allvar, att 6 poliser träffar på en helt lugn person på gatan, och plötsligt flippar och helt utan anledning slår ihjäl personen?
Och samtliga dessa poliser skulle alltså då i praktiken vara påtända psykopater som går all in för att döda en annan oskyldig människa? Och de gör detta i fullständigt samförstånd?
Låter inte det där liiiiiiite orimligt?
Låter det inte mer rimligt att den här personen, som nu är död, började tjafsa med polisen och när polisen började bli fysisk så började han i sin tur ge sig på polisen då han ju tränade kampsport och var van vid fysiskt försvar?
Det är mycket mer rimligt att tro, att om den här mannen nu hade varit helt lugn och tillmötesgående mot polisen, så hade han levt idag.
Att polisen med stor sannolikhet använde övervåld kan dock mycket väl vara fallet, men jag tror inte detta hade hänt om den nu döde mannen hade varit lugn och tillmötesgående mot polisen.
Tror ni på fullaste allvar, att 6 poliser träffar på en helt lugn person på gatan, och plötsligt flippar och helt utan anledning slår ihjäl personen?
Och samtliga dessa poliser skulle alltså då i praktiken vara påtända psykopater som går all in för att döda en annan oskyldig människa? Och de gör detta i fullständigt samförstånd?
Låter inte det där liiiiiiite orimligt?
Låter det inte mer rimligt att den här personen, som nu är död, började tjafsa med polisen och när polisen började bli fysisk så började han i sin tur ge sig på polisen då han ju tränade kampsport och var van vid fysiskt försvar?
Det är mycket mer rimligt att tro, att om den här mannen nu hade varit helt lugn och tillmötesgående mot polisen, så hade han levt idag.
Att polisen med stor sannolikhet använde övervåld kan dock mycket väl vara fallet, men jag tror inte detta hade hänt om den nu döde mannen hade varit lugn och tillmötesgående mot polisen.
Att de uppsåtligen har dödat mannen tror jag inte. Däremot kan de ha råkat göra det. Kanske efter ett felaktigt ingripande mot en oskyldig person. Om man blir kontrollerad utan att det saknas grund för att göra det, och polisen ändå ska börja ta en in på stationen och ta ens tid ifrån en utan att man gjort något, kan förstås väcka en irritation mot poliserna som gör ingripandet. Kanske leder det till att man gör motstånd när de ändå ska ta in en utan att ha rätt till det. Klart det lönar sig att vara lugn och tillmötesgående. Men polisen har inte någon rätt att göra ingripanden hur som helst, man ska inte vara tillmötesgående mot polisen i alla situationer, de tjänar oss som medborgare, det är inte tvärtom.