2024-01-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ni som ifrågasätter polisen, och med tanke på att 6 poliser var inblandade i incidenten, så som jag har förstått av uppgifterna här:

Tror ni på fullaste allvar, att 6 poliser träffar på en helt lugn person på gatan, och plötsligt flippar och helt utan anledning slår ihjäl personen?

Och samtliga dessa poliser skulle alltså då i praktiken vara påtända psykopater som går all in för att döda en annan oskyldig människa? Och de gör detta i fullständigt samförstånd?

Låter inte det där liiiiiiite orimligt?

Låter det inte mer rimligt att den här personen, som nu är död, började tjafsa med polisen och när polisen började bli fysisk så började han i sin tur ge sig på polisen då han ju tränade kampsport och var van vid fysiskt försvar?

Det är mycket mer rimligt att tro, att om den här mannen nu hade varit helt lugn och tillmötesgående mot polisen, så hade han levt idag.

Att polisen med stor sannolikhet använde övervåld kan dock mycket väl vara fallet, men jag tror inte detta hade hänt om den nu döde mannen hade varit lugn och tillmötesgående mot polisen.

Att de uppsåtligen har dödat mannen tror jag inte. Däremot kan de ha råkat göra det. Kanske efter ett felaktigt ingripande mot en oskyldig person. Om man blir kontrollerad utan att det saknas grund för att göra det, och polisen ändå ska börja ta en in på stationen och ta ens tid ifrån en utan att man gjort något, kan förstås väcka en irritation mot poliserna som gör ingripandet. Kanske leder det till att man gör motstånd när de ändå ska ta in en utan att ha rätt till det. Klart det lönar sig att vara lugn och tillmötesgående. Men polisen har inte någon rätt att göra ingripanden hur som helst, man ska inte vara tillmötesgående mot polisen i alla situationer, de tjänar oss som medborgare, det är inte tvärtom.
Citera
2024-01-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Utvalda citat från Sydsvenskan idag med yttranden från förundersökningsledaren.

"På vägen tillbaka, på Kronetorpsvägen, reagerade poliserna på en fotgängare som uppträdde konstigt.
– Då stannar man till och gör bedömningen att han är narkotikapåverkad. Han ska därför tas med för kroppsbesiktning, säger åklagaren Anders Jakobsson som är förundersökningsledare för fallet.
– När man ska föra in honom i bilen blir han aggressiv. Därför är polisen tvungen att lägga ned och sätta handfängsel på honom.
– Det kan dröja ett par månader. Men så här långt är det ingenting som tyder på att polisens hantering har varit felaktig, säger han.
Händelsen har fått flera av mannens vänner att höra av sig till Sydsvenskan."

Tidigare i tråden har någon beskrivit att hans huvud hade svullnat och att han även fått armfrakturer.

Om det gick sådär lugnt till, hur fan kunde karln avlidit?
Citera
2024-01-23, 14:58
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Stämmer inte - de kan ta in dig i hemliga rum på stan - t ex Rolf Machnow - det rummet finns kvar o är återöppnat - enligt SL ordningsvakt - o anmäler du ljuger de ihop något

Bra att du tog upp detta. Vidrig historia som jag glömt bort tyvärr.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...g-rolf-machnow
Citera
2024-01-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjuven
Trasig länk, dessutom till jävla samhallsnytt.. Vad förväntas vi läsa där?

https://samnytt.se/nara-trettio-pers...ndrare-i-malmo
Citera
2024-01-23, 15:33
Medlem
Citat:
Utvalda citat från Sydsvenskan idag med yttranden från förundersökningsledaren.

"På vägen tillbaka, på Kronetorpsvägen, reagerade poliserna på en fotgängare som uppträdde konstigt.
– Då stannar man till och gör bedömningen att han är narkotikapåverkad. Han ska därför tas med för kroppsbesiktning, säger åklagaren Anders Jakobsson som är förundersökningsledare för fallet.
– När man ska föra in honom i bilen blir han aggressiv. Därför är polisen tvungen att lägga ned och sätta handfängsel på honom.
– Det kan dröja ett par månader. Men så här långt är det ingenting som tyder på att polisens hantering har varit felaktig, säger han.
Händelsen har fått flera av mannens vänner att höra av sig till Sydsvenskan."

Tidigare i tråden har någon beskrivit att hans huvud hade svullnat och att han även fått armfrakturer.

Hade varit intressant att veta vad han var påverkad av och vad obduktionsrapporten sen säger…. 😏
Någon som vet vem kranen är?
Detta är inte första gången, med samma fynd…förekommer flera liknande fall under det senaste året😣
Citera
2024-01-23, 15:46
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite6
Hade varit intressant att veta vad han var påverkad av och vad obduktionsrapporten sen säger…. 😏
Någon som vet vem kranen är?
Detta är inte första gången, med samma fynd…förekommer flera liknande fall under det senaste året😣

Så vilken drog har dessa liknande fall varit påverkade av?
Citera
2024-01-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Slav som slav, det är ingen skillnad på dem

Nja han var inte slavisk. Kika bara på efternamnet.
Senast redigerad av Qozelkort 2024-01-23 kl. 17:20.
Citera
2024-01-23, 17:22
Medlem
knark-kungens avatar
När ska Svenska polisen sluta mörda våra knarkare?

Har vi anammat samma narkopol som Filippinerna?

#Rörintevåraknarkare

#R.I.P George Floyd
Citera
2024-01-23, 18:01
Medlem
Citat:
Så vilken drog har dessa liknande fall varit påverkade av?

Ryktesvägen säger att det cirkulerar dåligt knark..i vissa kretsar (hos vissa kranar)
Ex fentanyl uppblandat med något annat orent skit….som gör det svårare att bedöma den totala doseringen.

Jag kommer inte ihåg nu vad det hette… Men det är sjuuuukt fler ggr starkare än fentanyl (som inte det rävgiftet räckte)
Kan det hetat ”Nitacen”?

Bara i somras skördade det flera offer under en 14 dagars period….
Det är inte en slump.

Men i de kluriga fallen fanns det fall där inga droger varit inblandade, ingen alkohol….
Det fanns inget avvikande på obduktionsrapporterna förutom ett ämne 1-Propanol som gick att spåra i de avlidnas urin.
Förklaringen från Rättsmedicin är undermålig, de säger att ämnet utsöndras naturligt i förmultningsprocessen vilket jag säger är en lögn.
1-propanol är inte ett naturligt ämne utan kemiskt.
Ämnet finns i lösningsmedel, rengöringsmedel och inom läkemedelsindustrin.
Vid ex inandning (medvetet eller påtvingat)…så slutar andningsapparaten tillslut att fungera vilket kan få en hjärna att svullna. Du blir illamående, du tappar medvetandet och beter dig som om du vore full eller drogpåverkad.

En hjärna svullnar aldrig efter dödsögonblicket.

En hjärna svullnar ex vid skador, trauma ,infektioner, inflammationer samt vid medicinska tillstånd.

Kan någon beskriva denna personens färgen i ansiktet när han blev omhändertagen? Var det någon som såg honom, hur han såg ut.

Detta är en ny variant av utrensning i samhället anser jag…
på gott och ont 😏
Citera
2024-01-23, 18:53
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Så om din unge blir mördad av 6 poliser för att han såg påverkad ut så skulle det vara ett bra agerande och en rättstat du trivs ganska bra i! Got it!!
Som sagt! Du får hylla vilka du vill, det stör mig inte värst mycket 👍
Citera
2024-01-23, 19:02
Medlem
Tyrranics avatar
Knappast någon förlust för samhället. Väl agerat av polisen.
Citera
2024-01-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Som sagt! Du får hylla vilka du vill, det stör mig inte värst mycket 👍

Jag hyllar inget, framförallt inte polisvåld. Är inte så sinnessvag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in