2024-01-20, 00:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Rekommenderat dagligt intag är ett referensvärde.

Semantik. Är du här för att diskutera semantik. Det finns andra delform för detta ändamål.
Citera
2024-01-20, 00:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad sägs om artereoskleros? En bidragande orsak till 30 % av alla dödsfall. Det finns inget kommersiellt läkemedel som kan reducera detta.

Vilket läkemedel rekommenderar du, då? Åderförkalkning är en följd av för mycket vällevnad - i synnerhet för mycket kolesterol och fett i allmänhet - under livets gång. Samt för lite motion.
Citera
2024-01-20, 00:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilket läkemedel rekommenderar du, då? Åderförkalkning är en följd av för mycket vällevnad - i synnerhet för mycket kolesterol och fett i allmänhet - under livets gång. Samt för lite motion.

"There is no way to supplement away a bad life style."

Dr. Ford Brewer
Citera
2024-01-20, 00:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
"There is no way to supplement away a bad life style."

Dr. Ford Brewer

Det var ju precis det jag skrev?
Citera
2024-01-20, 00:25
Medlem
Citat:
Semantik. Är du här för att diskutera semantik. Det finns andra delform för detta ändamål.

Det var du som diskuterade semantik, inte jag.

Faktum kvarstår, hur vet du att man inte kan få i sig tillräckligt med näringsämnen i kosten, när referensvärderna är högst teoretisk?
Citera
2024-01-20, 00:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Det var du som diskuterade semantik, inte jag.

Faktum kvarstår, hur vet du att man inte kan få i sig tillräckligt med näringsämnen i kosten, när referensvärderna är högst teoretisk?

Evolutionsbiologi. En adekvat nutrition är inte detsamma som en optimal nutrition. Du känner kanske till att RDI relaterar till WW2, där soldater inte skulle svälta ihjäl?
Citera
2024-01-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag anser att du ljuger om att du är läkare.
Av ts inläggshistorik att döma så är denne schaman i bästa fall. Några kognitiva tecken på att vederbörande klarat sig igenom en läkarutbildning går knappast att finna där.
Senast redigerad av pf10 2024-01-20 kl. 00:36.
Citera
2024-01-20, 00:32
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Vad anser ni?

När du pratar om vitaminer och mineraler, menar du att ett multivitamin per dag räcker?
Eller ska det till högre doser av specifika vitaminer och mineraler?
Likaså undrar jag om du rekommenderar några specifika naturläkemedel?

Personligen så ville läkaren skriva ut blodtryckssänkande medicin till mig. Det räcker att jag styrketränar tre gånger i veckan och cyklar tre gånger i veckan så är blodtrycket normalt. Jag kan tycka att den läkaren borde kunna sambanden och rekommendera mig motionera mera, istället för att skriva ut blodtryckssänkande. (120/80 med motion och styrketräning, istället för 140/90 utan träning. Jag har en underliggande hjärtsjukdom så därför vill läkarna att mitt blodtryck är 120/80.)

Flera läkare har missat sambandet mellan mitt något förhöjda blodtryck och avsaknaden av signifikant träning och motion. Jag tycker faktiskt läkarna bör trycka betydlig mera på träning, än på blodtrycksmedicin.

Möjligen att folk överlag lever så ohälsosamt med bristande träning och motion, att läkaren normaliserar flertalet med högt blodtryck och tror att enda botemedlet är blodtryckssänkande medicin.
Senast redigerad av Hegamon 2024-01-20 kl. 00:40.
Citera
2024-01-20, 00:34
Medlem
Citat:
Evolutionsbiologi. En adekvat nutrition är inte detsamma som en optimal nutrition. Du känner kanske till att RDI relaterar till WW2, där soldater inte skulle svälta ihjäl?

Ja, vilket är en stor del av problematiken.

Mycket näringsämnen tror jag helt och hållet är överflödiga, som fibrer, medan natrium och kolesterol tror jag vi är alldeles för rädda för att äta.

Men vad tror du är en optimal kost, och vad tror du då är den optimala nivån, i relation till nuvarande RDI?

Då studier måste vara praktiskt taget obefintliga, så vad är det du lutar dig emot för att försvara din position?
Citera
2024-01-20, 00:34
Bannlyst
Det är väl inte så konstigt egentligen.

Läkemedelsindustrin samarbetar väl med läkarna tillsammans för att blåsa så många naiva människor som möjligt. Allt som är naturligt slår dessa framställda bluffläkemedel.
Citera
2024-01-20, 00:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag har laddat upp maskerad legitimation i andra trådar långt tidigare. Jag har många kontroversiella åsikter. varför ska jag riskera att outa mig själv, och riskera min karriär?
Hur fungerar vården? Är det socialstyren som lägger upp riktlinjer för hur olika sjukdomar ska behandlas?
Är ni bakbundna?
Citera
2024-01-20, 00:38
Medlem
Smarree88s avatar
Blev du av med legitimationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem