2024-03-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jao!

Men du tror alltså att alla tusentals som säger att de blivit friska av Dr Sebis metoder bara hittar på?
Utan konkreta bevis ja.

Folk påstår att de har haft svåra sjukdomar men blivit troende och sedan blivit av med allt möjligt.
Detta är ju inget nytt fenomen direkt.

Dr Sebis är ju inte ens någon "Dr" han är ju inte ens någon doktor och har inte ens gjort något arbete för att bevisa sina teorier.
Citera
2024-03-08, 01:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Problemet är att jag har känt många som levt "naturligt," och det har lett till hälsoproblem för dem. Så följer jag din inställning om livserfarenhet så blir jag ännu mer negativt inställd.

Den som jag kände som levde "bäst" dog i cancer, så nä, det finns inga vaccin mot döden. Han försökte tyvärr bota sig själv. Sedan blir det en massa tjafs om vad som är bra mat. Det finns debatt om motion med, men låtom oss tänka på maten. Den där läkaren som inte är läkare förespråkare ju vegankost med extremt lite proteiner. Sedan finns det vanliga veganer. Vegetarianer. LCHF. Karnivor. Och alla tror att de vet bäst. Sedan finns det sådana som mig som tror att maten är bättre om man lagar den från grunden.
Citera
2024-03-08, 01:03
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Hade du fakta när du skrev detta nedan?

Hypotes: Om man kan bota alla sjukdomar med en naturlig livsstil, då går det att hitta massor med 120-åringar som botat sig själva med sin naturliga livsstil.

Sanningen är att en enda människa i världen blivit över 120 år, så vad gav henne sådan hälsa?
Vad i hennes livsstil var så unikt?

Var är din källkritik när du påstår att alla sjukdomar kan botas med naturlig livsstil?

Levde naturliga vikingar friska långa liv?
Lever man frisk tills man blir 120 om man lever av jakt på savannen?
Levde traditionella jagande inuiter naturliga friska liv tills de blev 120 år?

Din naturliga livsstil är önsketänkande.
Det skriver jag fast jag är positiv till naturmedicin, som jag själv skördar, bereder och använder.

Naturmedicinen fungerar i många fall, men den dras i skiten av folk som dig som ljuger ihop sanslösa önskedrömmar om naturmedicinen.

Det har bevisats för mig empiriskt att man kan hålla sig helt frisk genom en naturlig livsstil. Detta genom att jag träffat människor som lever naturligt och är friskare än alla jag tidigare träffat. Samt att jag själv aldrig blir sjuk.

Sen har vi exempel som detta.

En kinesisk medicin man som blev runt 250 år gammal. Det finns dokumenterat i den kinesiska statens dokument att de gratulerade honom på hans 200 års födelsedag t.ex. Svårt o tro på som icke öppensinnad självklart. Men det finns dokumenterat som sagt. VIlket du kan läsa i wikipedia artikeln om honom.

"Due to his military service in the army of General Yue Zhongqi, the imperial government sent a document congratulating Li on his one hundredth year of life, as was subsequently done on his 150th and 200th birthdays."

https://en.wikipedia.org/wiki/Li_Ching-Yuen
Citera
2024-03-08, 01:04
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Utan konkreta bevis ja.

Folk påstår att de har haft svåra sjukdomar men blivit troende och sedan blivit av med allt möjligt.

Dr Sebis är ju inte ens någon "Dr" han är ju inte ens någon doktor och har inte ens gjort något arbete för att bevisa sina teorier.

Okej =)

Senaste exemplet jag såg var som sagt en svensk kvinna som blivit av med sina symptom på sin auto immuna sjukdom. Det var helt uppenbart ett genuint inlägg och hon försökte liksom inte tjäna pengar på det.

Men jag inser att det är lättare att förneka fenomen som ändrar ens världsbild väldigt mycket än att vara öppensinnad.
Citera
2024-03-08, 01:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Om du kollar på regionernas lagning av piller så blir det extremt tydlig, svara ”rätt” på ett 20 frågor kort formulär, säg att du att tyckte matte var tråkigt i högstadiet, vips så har du tjack, antidepressiva, ångestdämpande och sömnpiller på recept

Diabetes, har stått helt still Mede insikt och behandlingsmässigt, men appar och och elektronik som kostar regionerna skjortan har det kommit

Blodtryckssänkande och annan liknande medicin, vet anhöriga som får det, men aldrig diskuterat kost&motion med sin pillerkran i vit rock

Sjukvården suger kuk!

Det har inte varit lätt för mig att få behålla de mediciner jag är stabil på. En anses ovanlig så de "kan" inte den, en annan anses vanebildande. Sömnmediciner får jag två små askar om året. Nej, jag får inte alls allt jag vill ha. Och knappt det jag behöver.
Citera
2024-03-08, 01:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Enligt mig väger livserfarenhet tyngst.

Om jag själv endast blev frisk av mat med högt pH, ja då hade det beviserligen fungerat för mig.

Nu är det många som vittnar om att de blir friska när de börjat äta mat med högt pH värde. Ja då är det bevisligen många andra som blev friska i sammanband med en koständring.

Givetvis kan du tro att det är slumpen och vilja studera det hela djupare för att få enligt dig 100% bevis.

Det är precis det jag stöttar, att man gör studier i ämnet.

Problemet är ju att iom att branschen är korrupt so vill man inte det, delvis för att de inte tjänar pengar på naturmedicin då de inte kan patentera. Men för det andra vill de hålla människor sjuka så de är lätta att kontrollera i samhället överlag.

Jag har troligen gjort min sjukdom värre genom att ta bikarbonat, men alla sa att det var ofarligt.
Citera
2024-03-08, 01:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har troligen gjort min sjukdom värre genom att ta bikarbonat, men alla sa att det var ofarligt.
Även vatten kan döda dig i höga mängder.

I princip alla vittnar om att de blir friska av en kosthållning med råa grönsaker och frukter (mat med högt pH värde)
Citera
2024-03-08, 01:15
Medlem
Citat:
Okej =)

Senaste exemplet jag såg var som sagt en svensk kvinna som blivit av med sina symptom på sin auto immuna sjukdom. Det var helt uppenbart ett genuint inlägg och hon försökte liksom inte tjäna pengar på det.

Men jag inser att det är lättare att förneka fenomen som ändrar ens världsbild väldigt mycket än att vara öppensinnad.
Fast vem som helst kan skriva ett inlägg och påstå något för att man tror på något eller vill övertyga andra om något.

Så vi ska vara som barn som tror på allt vi hör utan att vara kritiskt tänkande, med argumentet att vi ska vara öppensinnade?

Väldigt farligt om vi tar in saker och accepterar det som sanning utan vidare, utan att vara kritiska.
Det är ju så lögner och skvaller sprids.
Självklart är det logiskt att förkasta påståenden om de saknar grund.

Något kan ju inte bli en sanning för att man vill tro på det .
Citera
2024-03-08, 01:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Även vatten kan döda dig i höga mängder.

I princip alla vittnar om att de blir friska av en kosthållning med råa grönsaker och frukter (mat med högt pH värde)

Men nu har ju bikarbonat, som jag inte överdoserade, högt pH. Det har ju inte citroner som ni säger har högt och vi andra säger att det har lågt.

Jag kanske blir bättre nu när jag börjat äta apelsiner.
Citera
2024-03-08, 01:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Utan konkreta bevis ja.

Okej. Det är faktiskt känt att Dr sebi blev kallad till rättegång för att han påstod sig bota diverse sjukdomar. Han tog dit flertalet människor som vittnade åt honom att han botat de gällande varje sjukdom. Flera per sjukdom. De var några av de vanligaste "obotbara" sjukdomarna.

Nej det är inte så lätt att hitta dokument om detta online. Då det givetvis försöker tystas ja. Men det är väl känt att han blev friad i den rättegången.
Citera
2024-03-08, 01:22
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men nu har ju bikarbonat, som jag inte överdoserade, högt pH. Det har ju inte citroner som ni säger har högt och vi andra säger att det har lågt.

Jag kanske blir bättre nu när jag börjat äta apelsiner.

Hur definierar du att vara öppensinnad?
Citera
2024-03-08, 01:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Okej =)

Såg ett inlägg på Fejsbook där en tant blivit rik på att sälja hudvårdsprodukter. Så nu ska jag börja med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in