Citat:
Ursprungligen postat av
Onaniprodukt
Det blir svårt att föra en vetenskaplig diskussion (vilket jag antar att du är ute efter), när du varken kommer med exempel eller källor.
Jag har själv forskat på innehållet i många "naturläkemedel" och kan sammanfatta det hela med att de flesta innehåller en enda sörja av diverse kemikalier, där många är carcinogena, immunsuppressiva och reproduktionstoxiska. Ta Taheebo som exempel.
Så till min fråga; vilka evidens grundar du ditt påstående på? Du vet lika väl som jag att "beprövad erfarenhet" gränsar till anekdotiskt och inte kan användas som argument i det här fallet.
Tja, tyvärr så styrs ju forskningsanslag av de stora läkemedelsföretagen, så det är få som vågar sticka ut. Önskar du evidens gällande exempelvis Vitamin D3, Zink, Vitamin C, Magnesium, Nattokinas, etcetera, så är det bara att söka på PubMed. Lägg till detta beprövad erfarenhet, som läkare världen runt ständigt rapporterar om. Det finns gott om evidens. Etikprövningar gör det svårt att pröva de högre doser som är önskavärda för signifikanta resultat.