Jag är lite oklar vad jag personligen tycker om Skyttedal. Som de flesta politiker så har hon både bra och dåliga egenskaper. Missminner jag mig inte så var hon väl en av arkitekterna bakom att den demokrati-rundande December-överenskommelsen föll? Det har hon alltid kredd för i min bok.
Ebba ska hålla presskonferens 10:45, var kan man se den?
På SVT2 väntar man in presskonferensen - oj KD har vetat om hennes sonderingar med SD redan i höstas. Vilken soppa detta verkar bli. Ebba ser verkligen pressad ut i sitt improviserade möte med pressen för en halvtimme sen.
Skyttedal, cannabisrökande "katolik" som gjort abort och har två barn utanför äktenskapet med en neger. Jepp, som klippt och skuren för SD. Hon saknar i alla fall inte egenintresse, det får man ge henne.
Å andra sidan så kan alla byta uppfattning och värderingar genom tiden. Personligen tycker jag det är bättre med politiker som byter värdering och därmed parti, istället som för exempelvis Jan Emanuel som förespråkar politik tvärs emot Socialdemokraterna men ändå kallar sig "Sosse" och att hans parti gått vilse.
Stöder man inte partiet bör man kanske söka sig mot ett parti där man passar bättre. Fattar inte poängen med att tjurigt hålla fast vid ett parti vars utveckling man inte stöder.
I Saras fall handlar det ej om att byta åsikter. Utan om att välja det parti som erbjuder henne högst position.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!