2024-01-19, 10:36
Medlem
Jag tror att SD vill ha henne. Hon har den eminenta förmågan att kunna reta upp vänsterpacket.

Frågan är dock om hon egentligen platsar, SD har ju dragit till sig bra folk och blivit etablerade. Sara är ett osäkert kort.
Citera
2024-01-19, 10:38
Jag är lite oklar vad jag personligen tycker om Skyttedal. Som de flesta politiker så har hon både bra och dåliga egenskaper. Missminner jag mig inte så var hon väl en av arkitekterna bakom att den demokrati-rundande December-överenskommelsen föll? Det har hon alltid kredd för i min bok.
Citera
2024-01-19, 10:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Ebba ska hålla presskonferens 10:45, var kan man se den?
På SVT2 väntar man in presskonferensen - oj KD har vetat om hennes sonderingar med SD redan i höstas. Vilken soppa detta verkar bli. Ebba ser verkligen pressad ut i sitt improviserade möte med pressen för en halvtimme sen.
Citera
2024-01-19, 10:42
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att SD vill ha henne. Hon har den eminenta förmågan att kunna reta upp vänsterpacket.

Frågan är dock om hon egentligen platsar, SD har ju dragit till sig bra folk och blivit etablerade. Sara är ett osäkert kort.

Tveksamt om SD vill upprepa grejen med "wild-cards" efter vad som hände med Elsa Widding.
Citera
2024-01-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SD har väl inte gjort kandidaterna officiella, men det blir minst en plats ledig från nuvarande period.
Peter Lundgren måste komma tillbaka.

Bevare oss väl för Sara Skyttedal. Knarkarhoror passar inte i SD.
Citera
2024-01-19, 10:44
Medlem
DaEzzs avatar
Skyttedal, cannabisrökande "katolik" som gjort abort och har två barn utanför äktenskapet med en neger. Jepp, som klippt och skuren för SD. Hon saknar i alla fall inte egenintresse, det får man ge henne.
Citera
2024-01-19, 10:46
Medlem
SD är ju nya S.

Många fler kommer börja droppa över inom politiken.

Helt naturligt när ett nytt stort parti tar fotfäste.
Citera
Medlem
serotonins avatar
Teodorescu däremot. Skulle dagen komma då hon börjar flörta med SD bör det vara öppna famnen som gäller!
Citera
Medlem
Folketstempels avatar
Sara petades under en period förra året från listan, det var då hon sökte sig till SD i hemlighet och säkerhet för sin karriär. En plan B.

Men hon kom tillbaks som KD:s kandidat. Det ryktades redan i höstas och nu så har de tagit detta beslutet då de antagligen fått ryktet bekräftat.
Citera
2024-01-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Å andra sidan så kan alla byta uppfattning och värderingar genom tiden. Personligen tycker jag det är bättre med politiker som byter värdering och därmed parti, istället som för exempelvis Jan Emanuel som förespråkar politik tvärs emot Socialdemokraterna men ändå kallar sig "Sosse" och att hans parti gått vilse.

Stöder man inte partiet bör man kanske söka sig mot ett parti där man passar bättre. Fattar inte poängen med att tjurigt hålla fast vid ett parti vars utveckling man inte stöder.

I Saras fall handlar det ej om att byta åsikter. Utan om att välja det parti som erbjuder henne högst position.
Citera
2024-01-19, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av bahr
I Saras fall handlar det ej om att byta åsikter. Utan om att välja det parti som erbjuder henne högst position.
Fast hon var ju nr. 1 inom KD för EU. Kan väl inte bli högre än första namn?
Citera
2024-01-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Religionsforumet
Sd passar nog sig för kaninkokerskan
Sitta i Bryssel för SD/KD är sak samma,man vet var nödbromsen sitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in