2024-01-19, 10:51
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bahr
I Saras fall handlar det ej om att byta åsikter. Utan om att välja det parti som erbjuder henne högst position.

Så ser det ut ja. Opportunism före idealism. Därför bör SD inte ta emot henne.
Citera
2024-01-19, 10:54
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Sara Skyttedal petas som toppnamn för Kristdemokraterna då hon ska ha sonderat terrängen för SD. Vad är möjligheterna för Skyttedal att ta denna plats? Hur rimmar det med hennes cannabis-åsikter för ett parti som SD?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...stdemokraterna

Hoppas hon lämnar KD, hon är ändå bara med för pengar o prestige. Inte speciellt populär heller men blivit skyddad så många gånger.

Tyvärr lär hon väl manipulera sig in i toppen inom SD med. Blir bättre i KD om hon lämnar, att hon från SVT ersätter är ju en förbättring.

Hade jag varit sverigedemokrat hade jag inte velat ge henne en topp tre placering.
Citera
2024-01-19, 10:54
Medlem
Krimkolls avatar
Konflikterna i KD kan ju vara just interna konflikter. Om hon är aktuell för SD kommer man såklart överens om inriktning, frågor att driva och ser över vad som hänt. Hon har varit med länge och det är först på senare tid det varit lite problem. Annars och innan sågs hon mest som en ung pigg kaxig uppstickare mest positivt. Nu är hon ju lite äldre och mer erfaren. Men kan man komma bort från konflikterna i KD så kan hon säkert vara en tillgång som politiker och namn för allmänheten.
Citera
2024-01-19, 11:01
Medlem
S3ONs avatar
Vilket jävla förfall.

Inte långt kvar till onlyfans-karriären nu inte!
Citera
2024-01-19, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Spiken i kistan för henne. Det finns ingen som kommer att ta i henne med tång efter det senaste årets äventyr med cannabisutspel, falska MeToo-anklagelser och nu försök att hoppa mellan partierna i ett uppenbart desperat försök att rädda sin födkrok.

Ska bli skönt att slippa henne på löpsedlarna nu när kassan på Ica Bandhagen är vad som återstår.
Väl sammanfattat. Obegripligt hur hon har sabbat det för sig själv. Snudd på Federleynivå.
Citera
2024-01-19, 11:03
Medlem
catos avatar
KD och SD är i stort sätt samma parti, det började vä när Bushen slätade av Jimmy...
Citera
2024-01-19, 11:04
Medlem
kubuns avatar
Skulle inte förvåna mig ett dugg ifall det är KD:s kommande partiledare vi nu ser tala på presskonferensen nämligen Alice Teodorescu Måwe
Citera
2024-01-19, 11:06
Medlem
Krimkolls avatar
Enligt SVT kommer SD inte ha henne på sin lista. Hon är även kvar i KD i deras partistyrelse och kommer inte fråntas den platsen.
Citera
2024-01-19, 11:07
Medlem
detektiven789s avatar
Snacka om att jag får obehagliga vibbar av Sara Skyttedals X:ande:

”Jag kommer berätta vad som hänt med mina ord, men inte idag.”

Då kan vi nog inom kort invänta en manipulativ välregisserad lögnfest i något lämpligt mainstream media på samma sätt som hon gjorde i affären med Johan Ingerö. Det är ju uppenbart att hon inte skyr några medel för att få behålla sina EU-privilegier, inte ens att kasta en kollega till vargarna eller flirta med ett annat parti. Hon är mångmiljonär bara genom förmånerna från uppdraget som ledamot i EU-parlamentet.
Citera
2024-01-19, 11:08
Medlem
vem tjallade i SD om Skyttedal då?

det vore väl spännande att få veta?
Citera
2024-01-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Fast hon var ju nr. 1 inom KD för EU. Kan väl inte bli högre än första namn?

Det var just för att hon inte blev nr 1 som hon sonderade terrängen hos SD. Sen när hon blev nr1 valde hon att stanna i KD.
Citera
2024-01-19, 11:09
Medlem
Krimkolls avatar
Jag tror i princip dom flesta inom KD skulle kunna vara en del inom SD lika gärna. Även kanske halva M samma sak. Även en del enskilda från L.

Enligt media hade SD en lista under 10-talet på möjliga rekryteringar. Tror både Ebba och Sara var med på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in