2024-01-26, 14:23
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Åh fifan vilka polskor/polacker har han varit och doppat i? Det som är gött med att vara Jimpa är att han blir förlåten för allt inom SD då han är deras lilla bruna husgud.

mm, som sagt. Många skulle vilja vara i hans skor.
Citera
2024-01-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Är det nån som vet vad som händer med Skyttedal nu?

Jag tänker lönemässigt och jobbmässigt? Hon förlorar såklart en massa förmåner osv men jag antar att hon landar mjukt och får en massa andra uppdrag med mer i lön än 10 vanliga lärare i högstadiet.

Eller?

Nån som är insatt får gärna berätta.

Ingen aning men det känns som hon har bränt alla skepp hos både KD, SD och M.
Tror inte att någon tar emot henne nu.
Citera
2024-01-26, 14:26
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Har man inte nån slags lönegaranti om man jobbat som så pass hög politiker?
Betvivlar ju starkt att man kommer se henne som chaufför på linje 73 mellan Haninge och Gullmarsplan.
Citera
2024-01-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Skrattade gott åt detta inlägg.

Jimmie är väl tvärtom i sitt Esse nu. Trygg i sin roll och har en pondus han inte hade tidigare när han var 15 kilo lättare och skägglös.
Han vinner alla debatter han är med i och pratar med ett lugn och är skarp i sina repliker.
Jag tror att alla andra partiledare både fruktar och avundas honom.

Om några år är han kanske statsminister dessutom. Snacka om en politisk resa den mannen gjort. Han verkar vara trevlig privat också.

Faran är väl större att SD är så pass beroende av honom som dom är.
Mattias är ju en som eventuellt skulle kunna axla rollen bra. Han gjorde det när Jimmie var sjukskriven men som jag förstått det är han inte intresserad av det.

Jomshof är bra men skulle aldrig gå hem lika bra.
Björn Söder tillhör ju också kärnan men är i mitt tycke en katastrof i Tv även om han säkert är bra också.

Det är när man uppnått sin vikt i guld man ska vattna sina fålar fem. Det är bråttom med det nu. Risken är att gubbsjukan slår till med allt vad det innebär och då är det försent. Det finns en osund relation mellan Ebba och Jimmie och det är där Sara kommer in i bilden.
Citera
2024-01-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Sara är ett fnask, ett luder som går över lik för sin egen vinning. En hora och sköka är hon. Fittsmällan passar inte i KD som tror på Gud och har hög moral, jämför med Ebba Busch som lever rent och är en ängel med mycket hög moral.

Den enda som skadat KD mer än ludret Sara är lögnaren Lars Adaktusson.

Har Ebba Busch hög moral?? Du har inte hängt med i hennes fastighetsaffärer hör jag. Hon om någon borde petas från KD. Det är skämskudde för KD att ha någon som är så egoistisk och okristen i partiet.
Citera
2024-01-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Har Ebba Busch hög moral?? Du har inte hängt med i hennes fastighetsaffärer hör jag. Hon om någon borde petas från KD. Det är skämskudde för KD att ha någon som är så egoistisk och okristen i partiet.

Det fanns inget omoraliskt i hennes husköp, det var gubbfan som var en extremt grinig gubbe som inte ville stå för underskrivna kontrakt.
Citera
2024-01-26, 16:27
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Fokusera vänligen på Sara Skyttedals politiska gärning i denna tråd, och håll separat skvaller/diskussioner om Jimmie Åkesson och Ebba Busch till andra trådar.

/Moderator
Citera
2024-01-26, 17:30
Medlem
sk33s avatar
Stollig tant. Hade hon för längesen lämnat KDU för SD hade det kanske kunnat gå vägen, och vice partiledare etc hade hon varit vikt för och haft i fickan, kanske även partiledarposten på sikt. Hon kan ju tala för sig och hade passat i ett agitationsparti som SD. Men, nu har hon bränt alla broar tror jag. Hon har ju dessutom verkligen valt att sticka ut i fel frågor på senare tid. Varken tilltalat de egna kärnväljarna, eller de väljare som kan vara intresserade av KD eller SD.

Kanske kan en längre golgatavandring fungera, men varför skulle SD ta den risken/chansen? Finns ju annars exempel på politiker som kommit tillbaks efter rattfyllor etc.
Citera
2024-01-26, 18:50
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Stollig tant. Hade hon för längesen lämnat KDU för SD hade det kanske kunnat gå vägen, och vice partiledare etc hade hon varit vikt för och haft i fickan, kanske även partiledarposten på sikt. Hon kan ju tala för sig och hade passat i ett agitationsparti som SD. Men, nu har hon bränt alla broar tror jag. Hon har ju dessutom verkligen valt att sticka ut i fel frågor på senare tid. Varken tilltalat de egna kärnväljarna, eller de väljare som kan vara intresserade av KD eller SD.

Kanske kan en längre golgatavandring fungera, men varför skulle SD ta den risken/chansen? Finns ju annars exempel på politiker som kommit tillbaks efter rattfyllor etc.
Har Sd kommit dithän tror du att partiledaren kan vara gift och ha barn med en färgad person? Skulle en sådan situation accepteras av kärnväljarna?
Citera
2024-01-26, 18:57
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Lär starta konsultbolag som alla andra parasiter (om hon inte redan gjort det sedan tidigare).
Citera
2024-01-26, 18:58
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Har Sd kommit dithän tror du att partiledaren kan vara gift och ha barn med en färgad person? Skulle en sådan situation accepteras av kärnväljarna?

Det där är bara ett problem om man är rasist, vilket en majoritet av SDs väljare inte är.

I verkligheten är det andra ”fina” människor som bryr sig om vilken hudfärg någon har.
Citera
2024-01-26, 21:07
Medlem
barkeepers avatar
Alltså, alldeles speciellt politiker i EU är ju en riktig paria. Noll att säga till om, noll krav på prestation, feta löner, ingen på gräsrotsnivå som på riktigt tror att dom kan påverka något i Bryssel.

Snacka om skyddad verkstad. Så när hon kände att marken gungade under sig var det dags att hitta ett annat sätt att få stanna kvar vid skumpahinken.

Med Åkesson var för smart. En gång kappvändare, alltid kappvändare, henne skulle han aldrig kunnat lita på. Istället destabiliserar han KD och ökar SD:d makt. Fy fan vad snyggt spelat. Kudos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in