Citat:
Ursprungligen postat av
pcfreak
Funderar mycket på detta.
OM kriget kommer ska man väl bums befinna sig i ett skyddsrum, men samtidigt sägs det att man ska ha preppat för 1 vecka. Hur hjälper alla konserver jag har hemma i lägenheten, ska jag springa fram och tillbaka mellan lägenhet och skyddsrum för att frakta över min mat och vatten? Det känns i sådana fall betydligt bättre att ha en ryggsäck förberedd med diverse mat till den nivån att det inte blir för tungt för mig. Det kommer ju dock inte bli i närheten av 1 veckas mat, max några dagar.
Bor i Stockholm.
Andra världskriget var 38-45 och Sverige inte involverat direkt, så preppa mat för 7 år om du kan! Nej skämt.
Att ha mat för en viss tid samt vatten så överlever du. Se Ukraina de har snart krigat 2 år och dör de av svält?
Initialt om något händer kommer det mesta slås ut, el, vatten, internet, inga butiker öppna osv.
Sen massa män försvinner från sina arbeten då de ska göra annat vilket kommer påverka en del, mat kommer att komma men kanske ransonerat, att du får köpa 500g pasta i veckan osv. Nästa v finns ingen pasta osv så inget självklart längre.
Så för dig boende i Stockholm, vatten! Mälaren!
Dricka som det är eller känner du för rena det? (människan överlevt en jävla massa år utan reningsverk)
Värme vinter?
Extra mat? 4 st 5 kg med ris under sängen eller lita på staten?
Lämna hemmet, ja och vart ska du? Speciellt om det världskrig, bättre förutsättningar i Danmark eller?
Lite så bör du tänka….
Skyddsrum, ja dit ska du om bomblarm kommer, annars kommer du bo där du bor.