Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Det är ju ett statement från Lindas sida att flytta till en liten tvåa, tio mil bort, där det med nöd och näppe finns plats för de minsta barnen, om de är villiga att dela säng. Hon har dessutom övergett huset i Strömsund, så det finns ingen fysisk plats för den äldsta dottern någonstans i Lindas liv. Jag tror att hon bestämde, när dottern och sonen valde att lämna Fritzl-källaren för att bo hos Erik, att de "valt sida" och att de numera tillhör fienden. Vill dottern ha ett umgänge så måste hon aktivt söka upp Linda men med tanke på att hon har två någorlunda fungerande föräldrar på hemmaplan, så blir det naturligtvis så att mor och dotter glider isär.
Jag tror att Linda kommer att sluta som en extremt bitter och ensam kvinna. Hon har skapat en stor familj men så fort någon inte dansar efter hennes pipa blir de förvisade, en efter en. Barnen kommer naturligtvis inte att söka hennes sällskap i framtiden, när de själva har familjer och det dessutom finns värme och gemenskap i det som Erik och Hampus skapat i sina respektive nya liv. I Lindas liv finns bara Linda och de som är villiga att vara henne till lags i alla lägen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stoltmamma26
Nu är Linda ute och äter med Moa 😅
Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Märkligt att det inlägget kom just idag... vilket sammanträffande.
Jag tvekar inte en sekund på att L är fullt medveten om den påverkan detta har på barnen. Problemet ligger nog snarare att hon anser att hennes behov trumfar barnens. Hur relationen till respektive barn än ser ut, så är det tydligt att den förändrats sedan L:s flytt.
Det kan självklart vara så enkelt som att dottern har haft fullt upp, och kanske bara missade att lista L som en gäst på studentmottagningen. En tanke som slår mig är dock att det kanske snarare är L:s relation till andra familjemedlemmar som sätter stopp? Äldsta brodern, farföräldrar, H:s dotter. Sistnämnd är ett faktum, och hon bor trots allt där studentmottagnigen ska arrangeras.