Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Ja men alla vsr hos H o firade jul iallafall

Tror det är därför hon var så deppig i dagens vlogg.
Barnen tar avstånd från henne fullständigt

Tom de stora som inte är biologiska till H föredrar honom före sin egna mamma
Det är bara synd om henne, att julen är jobbig för henne. Inte en endaste tanke på att den är jobbig för alla barnen med. Inte en tanke på att Nils reaktion kanske till största delen beror på att HAN tycker det är jobbigt med första julen utan sin pappa, andra utan H och även för de andra barnen.
Det är hon som gjort så att situationen är som den är. Inte skilsmässan i sig utan hur hon hanterat den!
Senast redigerad av Maelha 2025-12-31 kl. 07:50.
Citera
2025-12-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Det är bara synd om henne, att julen är jobbig för henne. Inte en endaste tanke på att den är jobbig för alla barnen med. Inte en tanke på att Nils reaktion kanske till största delen beror på att HAN tycker det är jobbigt med första julen utan sin pappa, andra utan H och även för de andra barnen.
Det är hon som gjort så att situationen är som den är. Inte skilsmässan i sig utan hur hon hanterat den!

Jag tror hon har svårt för N , kanske för att han är annorlunda mot de andra med andra behov men säkert också för att han påminner henne om E . Minns en blogg jag såg när han kom hem från skolan och de hade fått någon slags present. Han försökte förklara och hon förstod inte , men tog heller inte reda på vad han försökte berätta utan ryckte bara på axlarna så han gav upp. Sen kommer S och visar samma sak, då reagerar Linda helt annorlunda och frågar ” jaha , fick du det för att ni har fyllt år ” Ja säger S och fortsätter berätta.
Men då visste hon ju hela tiden, det var ju uppenbart varför de hade fått presenter ..Varför inte lägga lite tid på att förstå vad N ville säga och hjälpa honom ? Istället för att bara nonchalera honom
Citera
2025-12-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesan
Jag tror hon har svårt för N , kanske för att han är annorlunda mot de andra med andra behov men säkert också för att han påminner henne om E . Minns en blogg jag såg när han kom hem från skolan och de hade fått någon slags present. Han försökte förklara och hon förstod inte , men tog heller inte reda på vad han försökte berätta utan ryckte bara på axlarna så han gav upp. Sen kommer S och visar samma sak, då reagerar Linda helt annorlunda och frågar ” jaha , fick du det för att ni har fyllt år ” Ja säger S och fortsätter berätta.
Men då visste hon ju hela tiden, det var ju uppenbart varför de hade fått presenter ..Varför inte lägga lite tid på att förstå vad N ville säga och hjälpa honom ? Istället för att bara nonchalera honom
Det är så vidrigt!
Citera
2025-12-31, 10:00
Medlem
När det tog hus i helvete för några jular sedan så var ju faktiskt socialtjänsten/familjebehandlingen inne. Det är intressant att någon av barnomsorg/skola inte verkar ha reagerat på situationen.

Dels alla turer med boende och vuxnas relationer, men också barnens behov i form av fysiska utmaningar och misstanke om NPF. Ponera att det finns NPF inom familjen, så är det här boendelotteriet förödande gällande rutiner och strukturer.

Ibland tänker jag att L och E är två svagbegåvade individer som levde ett torftigt familjeliv, hittade en sexpartner och sen tog det en HEL annan vändning än vad ingen behärskade eller kunde föreställa sig.
Senast redigerad av MREnzoWrange 2025-12-31 kl. 10:06.
Citera
2025-12-31, 11:20
Medlem
Anso10765s avatar
Jag tycker Nils verkar må jättebra hos H o Niklas. Kan inte uttala mig om E då han inte filmar.

Men hos H o Niklas verkar han trygg och har blommat ut jättemycket.

Sanna mina ord, Nils kommer inte vilja vara hos L mer. Det är min känsla. Jag hoppas hennes nedstämdhet nu beror på att verkligheten börjar komma ikapp. Att hon börjar inse vad hon gjort när hon flyttat till en singelanpassad lägenhet i stan.

Inte konstigt barnen känner sig exkluderade
Citera
2025-12-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Jag fick ont i hjärtat att hon filmade Nils i en känslig position. Lägg ner kameran för helvete. Kul för honom att folk ska se honom så ledsen. Hon själv satt bara och filmade. Så likgiltig och kall. Tyckte mormor var fin mot honom och såg att nåt var fel. Tillslut mådde han bättre. Men man lägger fan inte ut sånt för allmän beskådning. Tänk till dig själv Linda! Om du var ledsen, hade du velat att nån står och filmar och lägger ut?!!! Antagligen inte!
L fick faktiskt en kommentar om att det kanske inte var lägligt att filma N just då, och bemötte kritiken såhär:
Citat:
"Självklart kan man det, samtidigt så kan man ju va tjurig tänker jag också. Tänker man ser ju ändå mot slutet att han mjuknar 😊"
Jag strutar fullständigt i om barnet är ledset, tjurigt eller överstimulerat, oavsett vad så hör det inte hemma på sociala medier för allmän beskådan. Lägg ner kameran och bemöt ditt barns emotionella behov. För dem sakens skull ser han snarare plågad ut än tjurig. Stackars barn.
Citera
2025-12-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Jag tycker Nils verkar må jättebra hos H o Niklas. Kan inte uttala mig om E då han inte filmar.

Men hos H o Niklas verkar han trygg och har blommat ut jättemycket.

Sanna mina ord, Nils kommer inte vilja vara hos L mer. Det är min känsla. Jag hoppas hennes nedstämdhet nu beror på att verkligheten börjar komma ikapp. Att hon börjar inse vad hon gjort när hon flyttat till en singelanpassad lägenhet i stan.

Inte konstigt barnen känner sig exkluderade
Tänk att behöva leva sitt liv framför en kameralins som de här stackars barnen fått och får göra. Tänk om både Linda och Hampus kunde förstå att det inte gagnar dem, barnen alltså. Bara Erik som fattar. Eftersom kameran många gånger tycks ha prio ett i stället för att krama och trösta så snälla lägg ner. Många av barnen är nog inne på Flashback och läser vad folk i allmänhet tycker om situationen.
Citera
2025-12-31, 13:33
Medlem
Flera av kommentarerna på Lindas senaste video handlar om de större barnen. För det första är det imponerande att de ligger kvar. Nu återstår att se om hon kommer att svara på någon av de kommentarerna...
Citera
2025-12-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantiluringen
Flera av kommentarerna på Lindas senaste video handlar om de större barnen. För det första är det imponerande att de ligger kvar. Nu återstår att se om hon kommer att svara på någon av de kommentarerna...
De är snart raderade och de som skrivit dem är samtidigt blockade. Det är så hon jobbar. Det som inte syns finns inte.
Citera
2025-12-31, 17:40
Medlem
Sorgligt att hon med ett leende berättar hur hon vill ha en ny bil för nuvarande är onödigt stor, hänga in sina favorit blusar från Shein som inte tar så stor plats och hur hon ska lösa det stora dilemmat om det ska vara en silver eller guldspegel i hallen. Att Nils inte ville med att åka slalom och kom först på uppesittardagen är inget som bekommer henne liksom varför de stora barnen inte hälsar på. Nu är det fullt fokus på när buggen drar igång igen efter juluppehållet och nästa tid för att putsa på mustaschen.
Citera
2025-12-31, 18:08
Medlem
Någon som vet anledningen till att Hampus ALDRIG svarar på någon kommentar på sina videos någonsin?
Citera
2025-12-31, 19:30
Medlem
Tyckte mig ändå se paket ligga kvar under granen när dom små barnen öppna sina paket, va dom till de stora barnen kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in