Citat:
Ursprungligen postat av
svbk-tant
Nu när de levt på skilda håll ett tag så har jag uppfattningen att det är hos E de trivs som allra bäst. Han sköter allt mycket snyggt, inga utlägg på sociala medier på barnen eller deras gemensamma liv. Där har de även sin "lillmamma" som verkligen har fått ta över mycket från den frånvarande mamman. Han verkar vara lugnet själv och det avspeglar sig på barnen. Allt som L beskyller honom för är nog så överdrivet och påhittat av henna bara för att få dra till stan. Han har säkert sagt något olämpligt men det är fullt förståligt efter hennes agerande då han blev utslängd. Heja på E du är bäst.
Du har så rätt! 🤗
E är ju exakt samma person resan igenom. Det var han som var hemma när L och H satt i husvagnen i Östersund och Umeå när de väntade T. Det var han som roddade med familjen hemma. Tog hand om tre tonåringar, tre små barn på knappt 1,5 och 2 st 3,5 åringar. Det är han som nattat, tröstat, lekt, byggt, målat, städat upp det H och L påbörjade men tröttnade på. Det är han som skottat snö, klippt gräs, tömt skittunnor, hämtat vatten, som suttit där i baksätet mil efter mil och tagit hand om trötta, uttråkade, bråkande barn osv osv.
Och precis som du säger, han är den som stått pall efter skilsmässan från L, som på samma sätt som förut finns där för alla barnen. Han har INTE packat väskan och flyttat till Göteborg utan finns kvar där hans familj är.
Jag tror att det som hände var att han en gång tappade det, blev fly förbannad på L:s beteende, sätt att styra, att bägaren rann över och det kom en lång harang vid ett tillfälle eller två. Att han fick nog efter 25 år! Med rätta! Alla kränkande kommentarer han tagit emot från både L och H, L:s iskyla, hennes sätt att se på honom och sedan slutligen sättet hon gjorde slut på samt sveket mot barnen, det var droppen! Med all rätt!
Och nu är hon ”sårad”, utsatt för ”hot” och allt hon säger, sviker hela familjen och i princip gör slut med alla i familjen. Kanske första gången hon så tydligt får en markering att det är nog.
Tur barnen har och har haft E. Jag hoppas han vågar dejta så småningom igen , och han träffar en partner som är den fina person han förtjänar!