2008-04-24, 10:48
Medlem
Apspektakels avatar
Att hata intelligenta kvinnor är som att hata jultomten eller påskharen.
2008-04-24, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Att hata intelligenta kvinnor är som att hata jultomten eller påskharen.

Japp, alla har hört talats om fenomenet men ingen kan bekräfta att det verkligen existerar.
2008-04-24, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Japp, alla har hört talats om fenomenet men ingen kan bekräfta att det verkligen existerar.

Ha ha! Det är rätt bra jobbat av trådskaparen att få igång en debatt på 46 sidor i flashback om något som inte existerar!

Men jultomten finns, det vet jag för jag har kysst honom!

Och jultomten har sagt att han tycker att jag är intelligent
2008-04-24, 11:37
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Ha ha! Det är rätt bra jobbat av trådskaparen att få igång en debatt på 46 sidor i flashback om något som inte existerar!

Men jultomten finns, det vet jag för jag har kysst honom!

Och jultomten har sagt att han tycker att jag är intelligent

Är det dig sången handlar om? :O
2008-04-24, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Är det dig sången handlar om? :O

Exakt! I´m kissing santa every year
2008-04-24, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
jultomten har sagt att han tycker att jag är intelligent

...och din mamma har sagt att du är världens sötaste, va?

// N
2008-04-24, 11:59
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Jag uppfattas alltid som ganska oseriös och "kul" och då drar många män (och även kvinnor) slutsatsen att jag är lite bakom. Sedan när de märker att jag är fruktansvärt verbal och smart så blir de lite förvånande. Men "default" är att jag är lite "bimbo". Jag har slutat bry mig - har män dessa fördomar så är det fel på dem. Jag tycker att man kan vara både rolig och smart.

Jag har IQ - enligt test - på 130 (alltså inte överdrivet hög men ganska), men jag är i det närmaste ett geni på språk.
2008-04-24, 12:01
Medlem
flygandeflaxs avatar
...en del män känner sig underlägsna mig för att jag är så pass verbal och för att jag är bildad. Det kan jag känna av starkt. Rätt ofta hos män ur "arbetarklassen" faktiskt. Män som har stora egon, är praktiskt lagda och inte har ngn universitetsutbildning känner sig ofta väldigt hotade av mig. Fast jag liksom inte gör något, "mästrar" eller använder överdrivet krångliga ord. (Det kallas shibbolet - att man i och med språket avslöjar vilken klass man tillhör.)
2008-04-24, 12:01
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Jag uppfattas alltid som ganska oseriös och "kul" och då drar många män (och även kvinnor) slutsatsen att jag är lite bakom. Sedan när de märker att jag är fruktansvärt verbal och smart så blir de lite förvånande. Men "default" är att jag är lite "bimbo". Jag har slutat bry mig - har män dessa fördomar så är det fel på dem. Jag tycker att man kan vara både rolig och smart.

Jag har IQ - enligt test - på 130 (alltså inte överdrivet hög men ganska), men jag är i det närmaste ett geni på språk.

Good for you.

Ps: jag hatar dig.
2008-04-24, 12:07
Medlem
Vargen1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Hur vet man vilken grupp man själv tillhör?
(Jag bara undrar av akademiskt intresse)

Detta är min filosofi: Begåvade personer ifrågasätter ständigt sin begåvning, medan obegåvade ständigt hävdar sin...
2008-04-24, 12:11
Medlem
Vargen1972s avatar
Att vara språkbegåvad har inget med intelligens att göra. Det är en begåvning, en talang. Ungefär som att man kan vara en jävel på att spela gitarr eller på att teckna.
2008-04-24, 12:12
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Good for you.

Ps: jag hatar dig.

du är bara bittler

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto