2007-08-20, 08:55
  #313
Medlem
ViceSquads avatar
Intelligens samt självsäkerhet är ett av kraven för att jag ens ska villja umgås med en tjej som vänn.
2007-09-21, 03:57
  #314
Medlem
niklassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)


har absolut ingenting emot smarta kvinnor, tycker att det är intressant att umgås med personer som är smartare än en själv oavsett kön.
2007-09-21, 04:10
  #315
Medlem
Reoshis avatar
Jag älskar intelligenta kvinnor&män, men som hos många intelligenta INDIVIDER så förekommer mycket mer arrogans hos de som 'insett' sin intelligens.

Att ha en korkad flickvän är ju inte roligt direkt. Been there done that.
2007-09-22, 17:38
  #316
Medlem
Optirocs avatar
Det finns nog ingen som ogillar intelligens, däremot är dryghet oerhört enerverande!!!
2007-09-22, 23:30
  #317
Medlem
Waalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Jag älskar intelligenta kvinnor&män, men som hos många intelligenta INDIVIDER så förekommer mycket mer arrogans hos de som 'insett' sin intelligens.

Att ha en korkad flickvän är ju inte roligt direkt. Been there done that.

Vet vad du snackar om

Föredrar hjärna före yta.
Utseendet är inte det viktigaste.
2007-09-22, 23:42
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Inte för att skryta, men om man har lite högre intelligens - eller kanske framförallt intellekt - än genomsnittet så blir det svårt att jämföra sig med andra, då båda kan besitta lika stor allmänbildning, men har olika intressen och inriktningar på sin kunskap och kompetens. Därför märker jag sällan att någon är smartare än jag - jag upplever dem snarare att vara på samma nivå och får stort utbyte av smarta människor, utan att jag för den skull känner mig dum bara för att jag lär mig av dem.

Men ja, jag hade nog inte tyckt att det var så roligt att ha en mycket smartare flickvän.
2007-09-23, 01:33
  #319
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Det finns nog ingen som ogillar intelligens, däremot är dryghet oerhört enerverande!!!
En gång i tiden så tyckte jag precis som du. Men jag var ju så ung och oförståndig då...
2007-09-23, 01:42
  #320
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Inte för att skryta, men om man har lite högre intelligens - eller kanske framförallt intellekt - än genomsnittet så blir det svårt att jämföra sig med andra, då båda kan besitta lika stor allmänbildning, men har olika intressen och inriktningar på sin kunskap och kompetens. Därför märker jag sällan att någon är smartare än jag - jag upplever dem snarare att vara på samma nivå och får stort utbyte av smarta människor, utan att jag för den skull känner mig dum bara för att jag lär mig av dem.

Men ja, jag hade nog inte tyckt att det var så roligt att ha en mycket smartare flickvän.
Det är nog det som är hemligheten: Man är "intelligent" på olika sätt. Själv skulle jag aldrig kunna falla för en man som verkade ointelligentare än mig... oavsett på vilket sätt det yttrade sig. ¨Men det handlar ju också om att vara observant. Bara för en människa har mindre högskolepoäng än du själv, kan du inte avfärda honom/henne som ointelligent!

å andra sidan: Jag har väldigt svårt att hitta män som kombinerarar egenskaperna:
1) känner sig inte hotad av intelligenta tjejer.

2) Är intelligent

mvh
tt
2007-09-23, 01:59
  #321
Medlem
Reoshis avatar
jag hittar ingen tjej som inte tycker det är jobbigt att vara intellektuelt underlägsen
2007-09-23, 02:03
  #322
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
jag hittar ingen tjej som inte tycker det är jobbigt att vara intellektuelt underlägsen
Då måtte du ha letat i byrålådan! De flesta tjejer tycks finna sig i att vara intellektuellt underlägsna sin parter.. 'En hel del Låtsas t o m vara underlägsna för att överhuvudtaget få en partner!

Så man kan nog anta att du har haft extrem otur... eller också har något annat problem som gör att du inte kan etablera en normal relation till kvinnor.
mvh
tt
2007-09-23, 02:10
  #323
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
visa gärna fakta som strider ditt påstående ?

Snackar du om Arafat nu som hade sin fru i Paris som shoppa hela dagarna och gick på beuty salons?

Eller ljuger du igen? Om du inte ljuger får du gärna presentera dina bevis om att kvinnor styr hemligt (dina FI noveller räknas inte som bevis)

Men en sak är säker! Under varje stor man ligger det en kvinna
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
vad tyst Dux blev helt plötsligt när bevis skulle framställas för granskning

Visst är det lätt att hitta på egna fakta Dux ? men svårare att övertyga andra med hemmagjorda myter och självsnickrade fakta.
Märkligt vad höga beviskrav du fick då. Jag har inget mer att tillägga förutom dina två trådstarter:
är judar djävulens barn?
Är judar Djävulens hantlangare alt. barn? v.2
2007-09-23, 02:14
  #324
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Då måtte du ha letat i byrålådan! De flesta tjejer tycks finna sig i att vara intellektuellt underlägsna sin parter.. 'En hel del Låtsas t o m vara underlägsna för att överhuvudtaget få en partner!

Så man kan nog anta att du har haft extrem otur... eller också har något annat problem som gör att du inte kan etablera en normal relation till kvinnor.
mvh
tt

Håller med om att en del faktiskt låtsas, även om det inte hänt mig.. Det är synd, fast det kanske är för att deras kille är lite omogen/dum så de måste sänka sig för att ligga under, så att säga.. Många killar vill ju faktiskt känna ett visst "övertag" över tjejen..

Skulle väl egnetligen inte kunna påstå jag letat så ingående, då jag mest har relativt ytliga intryck samt vad polare berättar om deras relationer..

Menar inte på något sätt att tjejer är dumma eller så, bara det att jag själv pojke och därför letar bland tjejer :P

De senaste 2 åren har jag varit tillsammans med en tjej, som dock nyligen dumpade mig.. Just för att hon kände sig intellektuellt underlägsen >.<

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in