2025-08-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
T ex vad jag kommer på omedelbart:

Vissa beskattningsregler, samt
möjligheter till köns-unika avdrag.

Statligt reglerad/beskattad prostitution.

Avlägsna invandrare av blattekaraktär.
På vilket sätt gynnar statligt reglerad/beskattad prostitution kvinnor, bortsett då från det ypperligt lilla antalet kvinnor som är prostituerade? Samt jag antar att detta även skulle gynna manliga prostituerade och således inte är en riktad åtgärd för kvinnor?
Citera
2025-08-31, 12:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nja, Trump paketerade inte sitt budskap som feministiskt.

Det behövdes inte.

I Sverige är det gynnsamt att få ett budskap att verka så.
Då kan man fylla det med lögnaktig skit.
Och sedan göra tvärtom.

Precis som Trump.

Sant, Trump paketerade inte sitt budskap som feministiskt, tvärtom. Men det ligger i idioternas natur att inte kolla upp sånt.

Ja många av våra politiker är förljugna och korrumperade.
Citera
2025-08-31, 12:01
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
På vilket sätt gynnar statligt reglerad/beskattad prostitution kvinnor, bortsett då från det ypperligt lilla antalet kvinnor som är prostituerade? Samt jag antar att detta även skulle gynna manliga prostituerade och således inte är en riktad åtgärd för kvinnor?

Japp, samtliga.

Mer skatteintäkter.
Mindre våldtäkter.
Mindre könssjukdomar.
Utökat skydd för sårbara kvinnor.
Citera
2025-08-31, 12:04
Medlem
Citat:
Japp, samtliga.

Mer skatteintäkter.
Mindre våldtäkter.
Mindre könssjukdomar.
Utökat skydd för sårbara kvinnor.
Har någon undersökt att det blir färre våldtäkter, i de länder där lagstiftningen kring prostitution liknar det du beskriver? Säger inte att du har fel utan undrar genuint.
Citera
2025-08-31, 12:08
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Har någon undersökt att det blir färre våldtäkter, i de länder där lagstiftningen kring prostitution liknar det du beskriver? Säger inte att du har fel utan undrar genuint.

Jag grundade det i att den absoluta majoriteten av såväl våldtäktsmän som horkunder i Sverige är blattar.
Citera
2025-08-31, 12:09
Medlem
Citat:
Jag grundade det i att den absoluta majoriteten av såväl våldtäktsmän som horkunder i Sverige är blattar.
Icke desto mindre borde man ju ha sett detta mönster i tex Tyskland som demografiskt är rätt likt Sverige.
Citera
2025-08-31, 12:11
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Icke desto mindre borde man ju ha sett detta mönster i tex Tyskland som demografiskt är rätt likt Sverige.

Javisst.

Har man det?

Mindre antal våldtäkter/invånare?
Citera
2025-08-31, 12:13
Medlem
Citat:
Javisst.

Har man det?

Mindre antal våldtäkter/invånare?
Jag frågade dig då det var ditt påstående.
Citera
2025-08-31, 12:18
Medlem
Citat:
Det är sant.
De har kämpat för rösträtt.

För att verkligen kunna bevisa att de
håller med om vad andra beslutat åt dem.

Men skickligt paketerat med en tunn fernissa
av att verka pro-feministiskt.

Det gör mig ledsen att se kvinnor unisont
stödja agendor var syfte är allt annat än gynnsamma
för dem.

Kvinnor engagerar sig i världen för en rad frågor. Den gröna rörelsen ex. domineras av engagerade kvinnor. Greta Thunberg är inte ensam.
Citera
2025-08-31, 12:20
Medlem
Sista svaret för våra ''back and forths'':

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej du skrev inte att du syftade på klassisk logik, du trodde att det var den enda logiken som fanns. Att du saknar kunskap och lider av Dunning-Kruger är hur tydligt som helst i alla dina inlägg här på forumet.

Nej, det är ett logiskt felslut ifrån din sida baserat på tvetydigheter (equivocation/semantisk villfarelse) i ett begrepp.

Jo, jag förtydligade mig visst:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och med det uttalandet så visar du att du är ett troll som man aldrig någonsin bör tas på allvar. Du vrider och vänder på allting som sägs. Det är ju klassisk logik, jag syftar på.

Att kritisera någon utan att ha full förståelse för vad jag syftar på är inte en legitim kritik. Det är att utnyttja tvetydigheten i ett begrepp vilket är precis det du gjorde. Semantisk villfarelse/equivocation ifrån din sida:

Citat:
Ett konkret exempel är att ditt Jag drack ett glas vatten igår och Jag drack inte ett glas vatten igår kan visst båda vara sanna om du lämnar den klassiska logiken.

Jag syftade på den klassiska logiken och med din kommentar ovanför låtsas du som att jag syftar på alla logiska system vilket jag inte gjorde. Du tolkar alltså in det jag skrev tidigare på ett missvisande sätt istället för att be mig förtydliga. Vi pratar om olika saker men du låtsas som att det jag säger inte stämde genom att utnyttja tvetydigheten i begreppet ''logik''. Du har alltså gjort bort dig.

Citat:
Det har jag sagt i i stort sett varenda inlägg att det är uppenbart att du aldrig varit i närheten av högre utbildning utan bara läst en statistikbok som du inte vet hur du ska tillämpa. Och det är därför det blir så tokigt när du ska ”rätta” andra och berätta hur saker och ting faktiskt ligger till.

Eller har du backat från påståendet nu om absoluta sanningar och att världen är svartvit?

Din kritik baserar sig på villfarelser. Att du kan använda en AI chatbot innebär inte att du är utbildad.

Så för att du begick en semantisk villfarelse och tolkade mig som att jag syftar på alla logiska system när jag skrev: ''Logisk motsättning'' fast jag syftade på klassisk logik, så drar du slutsatsen att jag inte har någon högre utbildning av något slag och har bara läst en statistikbok? Jadu, du har lite att jobba på om du tror att detta resonemang håller för det gör det inte.

Statistik och logik är olika saker. Du har alltså inte ens koll på det? Även om någon hade en kunskapslucka om logik så är det inte samma sak att personen har en kunskapslucka om statistik. Så du förstår inte skillnaden mellan statistik och logik. Så pass bildad var du själv.

Jag noterar även att du har hakat upp dig på det jag skrev ordagrant. Det får du såklart göra. Men då tvingas du erkänna att du själv begick ett misstag när du skrev hundra fällande domar i en annan tråd nyligen:

Citat:
De siffror som hänvisas till är att i av de hundra fällande domarna

Detta påpekade jag:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är inga hundra fällande domar vi pratar om. Inte någon av de två 39 % siffrorna i tabell 20 på sida 92 är kopplade till hundra fällande domar .

Exempel:
n=66 i tabellen står för 66 st. ''nya'' fällande våldtäktsdomar.

Du hade alltså fel, det var inte fråga om hundra fällande domar.

Cope harder. Nu kan vi gå vidare för alla kan se att din beskrivning var felaktig. Du verkar ha tolkat den maximala andelen på 100% som antal fällande domar. Du kan alltså inte ens avläsa enkla tabeller korrekt. Vad bra, då vet vi det.

Nu kan vi gå vidare. Alla är glada och nöjda.

Nej, behöver inte upprepa mig en enda gång till. Alla kan se att det du skrev var felaktigt. Vi kan fortsätta.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-31 kl. 12:25.
Citera
2025-08-31, 12:21
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor engagerar sig i världen för en rad frågor. Den gröna rörelsen ex. domineras av engagerade kvinnor. Greta Thunberg är inte ensam.

Hon är för tillfället mer upptagen av rätten att få tycka i Palestinafrågan.
Där också.
Citera
2025-08-31, 12:31
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ahh ok, du syftade på alla vita kvinnor som röstade på Trump trots att de därmed fullständigt gick emot sina och andra kvinnors intressen. Ja shit ja, världen är full av idioter av båda könen.

Så gött det är nu att se dessa idioter sitta och gråta ut på Youtube och ångra sin röst på Taco.

Kvinnor "gråter ut på Youtube" därför att de ångrar sin röst på Trump? Snacka om att förstärka stereotyper.

Vita kvinnor som ångrar eller är desillusionerade över sin röst på Trump tycks göra och vara det av exakt samma orsaker som män som röstade på Trump: att han inte fått igång massdeportationer, inte har "dränerat träsket", inte har lyckats skapa fred i Ukraina eller Mellanöstern, inte har byggt muren, tänker tillåta enorma antal gäststudenter som tar platser på universiteten från amerikaner, tänker tillåta enorma mängder arbetskraftsinvandrare, fokuserar på oväsentligheter för att dölja att han inte får mycket gjort i kärnfrågorna, samt byter åsikt om saker och ting en gång i veckan.

Det närmaste din beskrivning man kommer är väl Lauren Southern som kritiserar hur ren misogyni har fått fäste i den politiska högern samtidigt som den inte lyckas leva upp till sina ideal. Men hon skrev en bok om sina upplevelser (och tycks fortfarande stå höger om MAGA). Jag vet att det är svårt att ta in, men vissa kvinnor kan faktiskt mer än att bara "gråta på Youtube".
Senast redigerad av Threadkiller 2025-08-31 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in