2025-08-30, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
om du märker kvinnors svar i flashback så följer de ett tema

Det är inte att vara för sanningen det hela handlar om att hon känner att hon har rätt därför har du fel automatiskt säger du emot är du en incel som de älskar att spy ut sig

Men i slutet av dagen är det: "-jag gillar inte det du säger därför ska jag försöka få dig att se löjlig ut så att det inte får validitet"

Womens mind 101: helt jävla sanslöst att ens diskutera med dessa jävla infantila cp skadade mongon.

Träffsäker kommentar! Ja, så är det. De bryr sig inte om sanningen utan det handlar om att trycka ner andra, förolämpa och låta det man känner styra i alla lägen. Det spelar ingen roll hur många gånger jag förklarar något eller hur tydligt jag förklarar. De har bestämt sig för att vad de känner, det stämmer.

Hade de lugnat ner sig lite så hade det tagit dem max 5 minuter att bekräfta att det jag säger stämmer.

De är inte intresserade av produktiva, givande dialoger. De vill ha jämlikhet mellan könen, men de klarar inte av att bete sig som vuxna jämlikar. Därmed förtjänar de inte den jämställdhet, inte dessa individer åtminstone, den jämställdhet som de önskar. Istället beter de sig som små barn som vräser, skriker och blir emotionellt överhettade för minsta lilla. När man sedan kallar vissa kvinnor för emotionella, ja men då hatar man kvinnor helt plötsligt. Det är verkligen sorgligt att det finns sådana här människor.

Jag tror inte dessa människor har så mycket livserfarenhet. Människor som har rört sig i sociala miljöer har ofta fått lära sig hur man resonerar och hur man hanterar konflikter. Man angriper det motståndaren säger på ett sakligt sätt, inte genom att sitta och försöka förminska den andra motparten stup i kvarten.

Förmodligen är det fråga om kvinnor som inte har kunnat hävda sig i något område överhuvudtaget - varken genetiskt (utseendemässigt), intellektuellt eller på något annat plan. En annan potentiell förklaring är en dysfunktionell uppväxt där man inte har lärt sig hur man kommunicerar på ett hälsosamt sätt.

Jag har insett att följande strategi förmodligen är den bästa för att hantera dem:
1) Peka ut deras felaktigheter så tydligt som det bara går och gör rättningar när det är påkallat.
2) Ifall den röda ringklockan ringer uppe i högra hörnet med deras namn (som tur är kan man se vem som har replikerat innan man läser kommentaren) så tycker jag man ska starkt överväga om det är värt att läsa deras svar. För som regel så är det oftast bara en massa personangrepp man kan förvänta sig ifrån deras sida.

Jag behöver bli bättre på att applicera denna strategi själv men jag är tyvärr rätt godtrogen ibland. Jag är intresserad av intellektuella utbyten. Inte att sitta och munhuggas med en gigantisk vuxenbebis.

Dessa feminister må vara faktaresistenta, men som tur är finns det folk på det här forumet som kan bilda sig sin egen uppfattning kring saker och ting.

De får väl fortsätta sitta kvar i sandlådan. Det är bara att börja ignorera dem eller snabbt kommentera felaktigheter som de säger och sedan gå vidare. Dessa människor använder FB som sin personliga slagpåse. Vi kallar dem för Sveriges bottenskrap, eller ''losers'' som man säger.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-30 kl. 19:59.
2025-08-30, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Statistiskt är det mest kvinnor som är horor.
Inte alla kvinnor är horor men det går inte att se på en kvinna är hora. Därför är det logiskt att betrakta alla kvinnor som potentiella horor.

Följer samma resonemang. Var det ett korrekt resonemang som bygger på logik och statistik?

Kvinnor säljer mer än män köper. Alltså sysslar kvinnor som säljer sex med mer sexhandel än enskilda män. Men totalt blir slutsumma ungefär likadan.

Det är mest kvinnor och flickor som blir köpta och sålda ja. Med det sagt, du får gärna se alla kvinnor som potentiella horor om du känner dig tryggare av det.

Säljer kvinnor mer än män? Hur så menar du? Du menar att för att män inte har några problem med att dela kvinna/or med massor med andra män och inte har något emot kvinnor som ligger med massor av andra män så sysslar kvinnor med mer sexhandel än män?
2025-08-30, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tvärtom växer manosfären och antifeminismen så det knakar. Feminismen blir mer och mer ifrågasatt och genomskådad av unga män och killar. För det kan vi bland annat tacka feminister av din sort.

Nejdå, till och med MAGAsekten brottas med sjunkande stöd och mer och mer motstånd.

Aww så fint av dig att tillskriva mig så mycket makt att påverka. Men jag är en nobody i sammanhanget, tyvärr.
2025-08-30, 20:10
Medlem
Citat:
"-jag gillar inte det du säger därför ska jag försöka få dig att se löjlig ut så att det inte får validitet"

Exakt, det är hela deras strategi. Vad de små liven inte fattar är att det enda de lyckas åstadkomma med detta är att få sig själva att se löjliga ut.
2025-08-30, 20:11
Medlem
Vad är en "intelligent kvinna"?

Att säga att män inte gillar intelligenta kvinnor är helt fel tycker jag (notera att jag tycker för er som behöver lära er)

Oftast får man höra från män att utbildade kvinnor det som generellt förknippas med "intelligens" är helt odrägliga att ha att göra med oftast pratar de emot en (käftar emot) eller inte gillar när man försöker lära upp dom om något de känner sig (dumma) på nåt sjukt cp skadat sätt (notera att jag använder cp skadat för att det är svårt att hitta ord nog vad i helvetets satans rövhhål en kvinna tänker när hon gör så)

Jag tycker och det här kan låta helt jävla insane för vissa: att en intelligent kvinna kan man föra en normal konversation angående olika topics utan att vara emotionellt störd eller behandla andra könet annorlunda man beter sig helt normal och neutral gentemot personen man talar med

Man kan också säga att de som kan koppla ihop sammanhanget och se hela bilden är intelligenta vilket är väldigt få om man frågar män

Då tänker jag såhär: kvinnor är kanske inte kapabla att vara intelligenta nog så att mannen kan se henne som intelligent i majoritet?

Från mitt perspektiv och erfarenhet som man så har jag aldrig stött på eller tyckt: "det där är en intelligent eller smart kvinna"
2025-08-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej, det blir nog inte nödvändigt. Manosfärens influencers och frontfigurer verkar bli mer och mer ifrågasatta och genomskådade av fler och fler unga män och killar. Så krigandet kan 'vi' nog avvakta med.
Jag skulle vilja kriga mot er kvinnor då kan vi få en ordning på det hela
2025-08-30, 20:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är mest kvinnor och flickor som blir köpta och sålda ja. Med det sagt, du får gärna se alla kvinnor som potentiella horor om du känner dig tryggare av det.

Säljer kvinnor mer än män? Hur så menar du? Du menar att för att män inte har några problem med att dela kvinna/or med massor med andra män och inte har något emot kvinnor som ligger med massor av andra män så sysslar kvinnor med mer sexhandel än män?
Nu missade du själva huvudpunkten och börjar då svamla om annat. Men du anser att det var ett logiskt och korrekt påstående, antar jag. Lika logiskt och korrekt som Bimbodeluxe. Eller hur?

Jag försöker göra en poäng och visa att det handlar om hur man framställer det.

Jag ska ta ett exempel till:
Statistiskt är det väldigt få män som utövar dödligt våld.
Eftersom så få män utövar dödligt våld går det inte att anta att alla gör det.
Därför är det ologiskt att betrakta alla män som potentiellt våldsamma.

Det är väl också korrekt. Eller hur?

Att du går omkring och skakar av rädsla för alla män i din närhet och betraktar alla män du känner som potentiella mördare och försöker skrämma andra för dem, är förstås ett problem. Det är inte logiskt.
2025-08-30, 20:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och den "politiska frågan" existerar överallt i världen inte enkom i Sverige.

1. Vi är inte något "hyperfeminiserat" samhälle. Jämställdhet mellan könen är inte, eller skapar ingen "hyperfeminisering".
2. Klimatfrågorna drivs i huvudsak på internationell nivå, ex i EU, div klimatavtal ex. parisavtalet eller andra globala organisationer.

Korrekt, klimatpolitiken drivs i huvudsak på internationell nivå, och det är där den hör hemma. Ängsliga damer accepterar tyvärr inte detta, de kan inte släppa det pga sin nervösa läggning.

Här är ett bra exempel på hur det går i ett feminiserat samhälle. Meningslös symbolpolitik som drabbar skattebetalarna för att rödgröna ängsliga kärringar vill känna sig duktiga och rädda världen istället för att fokusera på kärnverksamheten:

https://via.tt.se/pressmeddelande/3751860/fossil-reklam-forbjuds-i-kollektivtrafiken?publisherId=3236603&lang=sv
2025-08-30, 20:16
Avslutad
Citat:
Jag skulle vilja kriga mot er kvinnor då kan vi få en ordning på det hela

Ja ok.

Jag har aldrig sett män i allmänhet som mina fiender. Så jag skippar nog ditt lilla könskrig.
2025-08-30, 20:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är just på grund av ovanstående som man som kvinna tröttnar på att diskutera något som helst med antifeministerna.

Du verkar inte särskilt trött på det med tanke på att du i princip bor här på forumet.
2025-08-30, 20:23
Medlem
Citat:
Ja ok.

Jag har aldrig sett män i allmänhet som mina fiender. Så jag skippar nog ditt lilla könskrig.

varför ljuger du?
2025-08-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu tycker jag du känns hysterisk och känslostyrd.

Glöm inte...och ointelligent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in