Citat:
Ursprungligen postat av
olasvensson
När jag börjare arbeta som golvläggare under 90-talet så åt vi alla från firman ute en gång i veckan - varje Fredag. Dom andra dagarna åt vi matlåda som kom hemifrån. Konstigt nog har det följt med mig än idag. En gång i veckan äter jag ute under arbetsveckan.
Du som arbetar och ska äta lunch. Hur ofta äter du lunch ute (restaurang) under veckan?
Annat?
Jobbar mest hemifrån, och äter därför mest hemma. Händer någon gång att jag äter lunch ute för variation och av sociala skäl, men i 95% av fallen hemma. Enda undantaget är när jag är på tjänsteresor till något av våra kontor; då jag äter lunch ute av förklarliga skäl (men då går det ju på företagets bekostnad).
När jag i tidigare arbeten jobbade fast på kontor så var det ungefär som du. Hade med mig matlåda de flesta dagar, men åt kanske ute i snitt en gång i veckan. Men inga fasta dagar som just fredag, utan kunde vara när som helst.
Det fina när man oftast har med sig lunch så sparar man en hel del pengar, och de få gånger som man käkar lunch ute så kan man kosta på sig en finare affärslunch/lyxlunch. Variation förnöjer!