2024-01-17, 00:31
Medlem
bandspelarens avatar
En gång i veckan ungefär. Det är billigare och bättre för hälsan att hoppa över lunchen.
Senast redigerad av bandspelaren 2024-01-17 kl. 00:33.
Citera
2024-01-17, 00:35
Avslutad
Aldrig!

Tycker det är för stressigt. Får för mig att man inte kommer hinna få maten eller inte hinner äta.
Visst, finns väl bufféer men är ju fullkomlig kaos på sådana ställen runt lunch. Vill ha lugn och ro då i bästa möjliga mån och slippa folk.

Dessutom är det roligt att laga trevliga maträtter och storkok hemma!
Citera
2024-01-17, 00:53
Medlem
InnesIs avatar
Aldrig.

Jag är snål med vissa saker, det ska erkännas, men jag tycker det genuint ofta är godare med egen matlåda. Definitivt mer värde för pengarna. Dessutom oftast nyttigare.
Citera
2024-01-17, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag börjare arbeta som golvläggare under 90-talet så åt vi alla från firman ute en gång i veckan - varje Fredag. Dom andra dagarna åt vi matlåda som kom hemifrån. Konstigt nog har det följt med mig än idag. En gång i veckan äter jag ute under arbetsveckan.

Du som arbetar och ska äta lunch. Hur ofta äter du lunch ute (restaurang) under veckan?

Annat?

(Här har vi en lyxlirare som är golvläggare som äter mycket lyxmat. Ett avsnitt från Lyxfällan (inte jag i filmen)):
https://pluto.tv/sv/on-demand/series/621737f8a5b2950013c2abcc/season/26/episode/6242b500cb3fb60013457ae3?utm_source=google&utm_med ium=textsearch&utm_campaign=1004099&utm_content=10 016464&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9 e8eHUJR10WKSv4lvba7eC5u4M1A5g17aLPPjrspXqryZ33T-rfBBoRoCE1EQAvD_BwE)
Aldrig om jag betalar, inte värt det. Blir bjuden någon gång i bland.
Citera
2024-01-17, 01:31
Medlem
Fredagar och eventuellt tisdagar om det är sidfläsk med bruna bönor.
Senast redigerad av Grisballex2 2024-01-17 kl. 02:12.
Citera
2024-01-17, 01:54
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
När jag börjare arbeta som golvläggare under 90-talet så åt vi alla från firman ute en gång i veckan - varje Fredag. Dom andra dagarna åt vi matlåda som kom hemifrån. Konstigt nog har det följt med mig än idag. En gång i veckan äter jag ute under arbetsveckan.

Du som arbetar och ska äta lunch. Hur ofta äter du lunch ute (restaurang) under veckan?

Annat?

Jobbar mest hemifrån, och äter därför mest hemma. Händer någon gång att jag äter lunch ute för variation och av sociala skäl, men i 95% av fallen hemma. Enda undantaget är när jag är på tjänsteresor till något av våra kontor; då jag äter lunch ute av förklarliga skäl (men då går det ju på företagets bekostnad).

När jag i tidigare arbeten jobbade fast på kontor så var det ungefär som du. Hade med mig matlåda de flesta dagar, men åt kanske ute i snitt en gång i veckan. Men inga fasta dagar som just fredag, utan kunde vara när som helst.

Det fina när man oftast har med sig lunch så sparar man en hel del pengar, och de få gånger som man käkar lunch ute så kan man kosta på sig en finare affärslunch/lyxlunch. Variation förnöjer!
Citera
2024-01-17, 02:08
Medlem
Jag gör matlådor varje sön som räcker hela veckan! Skulle aldrig ha råd o käka ute.
Vi är 2 så vi gör tillsammans, ganska kul faktiskt.
Citera
2024-01-17, 03:12
Medlem
Alldeles för kallt för det nu.
Citera
2024-01-17, 04:24
Medlem
Noll gånger i regel. Brukar hoppa över frukost och lunch på mina dagveckor. På så sätt slipper jag rodda med lunch och får 5 dagars periodisk fasta, då jag endast äter under ett 4 timmars fönster på em/kväll.
Citera
2024-01-17, 04:55
Medlem
Citat:

Beror lite på men jag har alltid kostat på mig minst en gång/vecka.

Citat:
Annat?

Ja en sak som är kul med luncher är att det inte är så vansinnigt dyrt ens på dom allra mest omtalade ställena.

Tycker man det är kul att ha sett stjärnkrogarna kan man passa på att avverka dom under lunchen. I regel inte lika uppstyrt då heller.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-01-17 kl. 04:57.
Citera
2024-01-17, 06:13
Medlem
Nicholassarkozys avatar
En period i livet käkade jag ute varje dag, efter att inflationen slog till är det inte värt det längre. Möjligtvis kan jag överväga en kinabuffé som även har sushi, hotpot, pizza och tre husmanskost med läskeblask och efterrätter för 119 kr.
Citera
2024-01-17, 06:33
Medlem
Tee1s avatar
Det blir någon gång i veckan, beror lite vad som står på menyn. Betalar 70kr per lunch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in