2024-01-17, 06:49
Medlem
Germanofils avatar
Jobbar mycket hemifrån och är oftast inte på kontoret mer än två dagar per vecka. Mitt team brukar beställa pizza på torsdagar. Ibland är jag med på detta och ibland har jag matlåda.

På min andra kontorsdag (oftast tisdag) har jag antingen matlåda eller så köper jag en smörgås från ett närliggande bageri. Ibland går jag med en kollega till en högskola i närheten och äter i deras cafeteria som är öppen för allmänheten. Motsvarande 60 kr för vad man i Sverige skulle definiera som husmanskost.
Citera
2024-01-17, 07:45
Avslutad
Kanske 1-2 gånger per år. Främst pga att jag tycker det är jävligt gott med hemlagade matlådor. Men även för att man är lite snål. Speciellt spaghetti och köttfärssås eller korvstroganoff. Perfekta rätter i matlådan.

Jag har inte heller några problem med att äta samma mat varje dag i flera veckor om det vore så.
Citera
2024-01-17, 08:03
Medlem
zBr9s avatar
Tar aldrig med matlåda till jobbet, men brukar inte heller äta "måltider" ute varje dag, utan om jag ens äter blir det oftast nån macka för 30-50 spänn. Nån gång varannan vecka tar jag långlunch ute om det är fint väder, men i regel äter jag lite och snabbt för att kunna flexa hem lite tidigare varje dag.
Citera
2024-01-17, 08:14
Medlem
Ett par gånger i månaden, max.
Oftast äter jag då på representation genom min arbetsgivare eller leverantör.

Som familj med tre barn blir det alltid lite mat över vid middagen. Den tas naturligtvis om hand och blir till matlåda.
Citera
2024-01-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Självklart ALDRIG! Är inte så korkad att jag pröjsar dyra pengar på restaurang på lunchen när jag kan ha mat för en tredjedel av kostnaden med mig istället. Eller äta hemma.
Äta ute på lunchen

Livet är mycket mer än att spara pengar.
Citera
2024-01-17, 08:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag börjare arbeta som golvläggare under 90-talet så åt vi alla från firman ute en gång i veckan - varje Fredag. Dom andra dagarna åt vi matlåda som kom hemifrån. Konstigt nog har det följt med mig än idag. En gång i veckan äter jag ute under arbetsveckan.

Du som arbetar och ska äta lunch. Hur ofta äter du lunch ute (restaurang) under veckan?

Annat?

(Här har vi en lyxlirare som är golvläggare som äter mycket lyxmat. Ett avsnitt från Lyxfällan (inte jag i filmen)):
https://pluto.tv/sv/on-demand/series/621737f8a5b2950013c2abcc/season/26/episode/6242b500cb3fb60013457ae3?utm_source=google&utm_med ium=textsearch&utm_campaign=1004099&utm_content=10 016464&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9 e8eHUJR10WKSv4lvba7eC5u4M1A5g17aLPPjrspXqryZ33T-rfBBoRoCE1EQAvD_BwE)

Nästan dagligen åt jag ute förut,
Men det senaste året så har det blivit mer låda så att säga!

Nu kanske 2-3 gånger i månaden,
för det dels har blivit snor dyrt att äta ute och i den delen av landet jag bor finns det inte mycket mat att få tag i längre,

Det är nästan bara kamel mat överallt ( kräkas)

Och hur dom hantera livsmedel är under all kritik och konceptet städ och hygien inom livsmedel hantering är inte deras starka sida,

Vanlig hederlig husmanskost är fridlyst numera,
Får man snart gå på historiska museumet för att uppleva.
Citera
2024-01-17, 08:21
Avslutad
Väldigt sällan idag, då jag jobbar hemifrån.

Men när jag är på kontoret brukar jag äta ute varje dag. Jag tycker helt enkelt att det är värt det att slippa ta med matlåda som ska tas med hem och blabla. Men det är trevligt att få avsevärt mer varierad mat än vad jag får hemma, men när jag jobbar hemifrån är jag för lat för att ta mig iväg.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-01-17 kl. 08:24.
Citera
2024-01-17, 08:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Livet är mycket mer än att spara pengar.

Precis!
Att äta ute är en del av livet,
Många har inte förstått vad pengar är till för,
Dom finns för att användas till sådant som man vill ha, göra, uppleva mm.

Det är pengarna som håller hjulen rullande.

Men somliga spar precis som att den som har mest pengar på kontot när man dör vinner.

Ja då var det meningsfullt att spara.
Citera
2024-01-17, 08:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tee1
Det blir någon gång i veckan, beror lite vad som står på menyn. Betalar 70kr per lunch.

70 kr för en lunch? Har du pensionärers rabatt eller.
Citera
2024-01-17, 08:28
Medlem
PedoJoeBidens avatar
2 gånger per jobb, första dagen på det nya jobbet och sista dagen innan jag slutar och byter arbetsplats.
Citera
2024-01-17, 08:38
Medlem
Alonens avatar
Varenda arbetsdag❗️
Citera
2024-01-17, 09:00
Medlem
Aldrig, brukar inte ens käka lunch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera