2024-01-16, 20:50
Medlem
olasvenssons avatar
När jag börjare arbeta som golvläggare under 90-talet så åt vi alla från firman ute en gång i veckan - varje Fredag. Dom andra dagarna åt vi matlåda som kom hemifrån. Konstigt nog har det följt med mig än idag. En gång i veckan äter jag ute under arbetsveckan.

Du som arbetar och ska äta lunch. Hur ofta äter du lunch ute (restaurang) under veckan?

Annat?

(Här har vi en lyxlirare som är golvläggare som äter mycket lyxmat. Ett avsnitt från Lyxfällan (inte jag i filmen)):
https://pluto.tv/sv/on-demand/series/621737f8a5b2950013c2abcc/season/26/episode/6242b500cb3fb60013457ae3?utm_source=google&utm_med ium=textsearch&utm_campaign=1004099&utm_content=10 016464&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA75itBhA6EiwAkho9 e8eHUJR10WKSv4lvba7eC5u4M1A5g17aLPPjrspXqryZ33T-rfBBoRoCE1EQAvD_BwE)
Citera
2024-01-16, 20:58
Medlem
HubertOlssons avatar
Aldrig, är snål! Men ok, skulle det verkligen finnas anledning att ha viktigt möte eller något så kan jag göra untantag men aldrig annars.
Citera
2024-01-16, 20:59
Medlem
Varje dag. Den maten vår krögare lagar, kan jag inte tillaga för samma pris på egen hand. Inkl salladsbord, soppa, kaffe & liten kaka. 125:-

Röding, Sjömansbiff, Schnitzel, Kalv i dillsås och Biff Stroganoff denna veckan.
Citera
2024-01-16, 21:01
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varje dag. Den maten vår krögare lagar, kan jag inte tillaga för samma pris på egen hand. Inkl salladsbord, soppa, kaffe & liten kaka. 125:-

Röding, Sjömansbiff, Schnitzel, Kalv i dillsås och Biff Stroganoff denna veckan.
125 för lunch? Snacka om att kasta pengar i sjön. Det blir cirka 3000 k i månaden du kunde lägga på att köpa snygga kläder, parfymer eller annat.
Citera
2024-01-16, 21:01
Medlem
Dimpens avatar
Självklart ALDRIG! Är inte så korkad att jag pröjsar dyra pengar på restaurang på lunchen när jag kan ha mat för en tredjedel av kostnaden med mig istället. Eller äta hemma.
Äta ute på lunchen
Citera
2024-01-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Du som arbetar och ska äta lunch. Hur ofta äter du lunch ute (restaurang) under veckan?

Nån gång i veckan eller två. Mest pga. en själv är slarvig och inte pallar fixa matlåda, sen slinker det väl in någon form av gemensam lunch på företaget utöver det i socialt syfte.
Citera
2024-01-16, 21:31
Bannlyst
Vi har hyfsat bra mat på jobbet men nån gång per vecka högst går jag till någon restarang i närheten. I dag var en sån dag.
Citera
2024-01-16, 21:33
Medlem
Johan_08s avatar
Varje dag såklart!
Kostar mellan 110-150 beroende på vart man är men det är varje dag som gäller.
Inte så att jag tackar nej om det är dyrare än så utan man betalar för att slippa laga mat själv.
Citera
2024-01-16, 21:46
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Var dag!

Lunchen är ett skönt break. Man kan umgås med kollegor, sitta och snacka, plocka sin sallad till och färska bröd - allt serverat.

Kostar ca 3000kr i månaden som jag gladeligen lägger!
Slipper dessutom en trött matlåda med tråkigt innehåll då jag inte är så fantasirik av mig.

Tjänar tillräckligt bra för att kunna betala mellanskillnad på dagens lunch eller en hemmagjord låda - som inte heller är gratis, inköp till denna kostar. Jag äter aldrig Linsgrytor och liknande ändå så även om det är billigt så tillagar jag det aldrig.

Vad kan en välkomponerad matlåda gå på, t.ex. kyckling och ris? 30kr om jag gör hemma? Dagens kostar 105kr där vi brukar äta och då ingår som sagt bröd, sallad, kaffe osv..
Senast redigerad av VissenBuske1987 2024-01-16 kl. 21:49.
Citera
2024-01-16, 22:01
Medlem
Carrocks avatar
Varje dag nästan. Beror mest på att jag åker runt väldigt mycket och befinner mig på olika ställen, och gillar inte att ha matlåda och därmed var bunden till att ha tillgång till mikro. Men ibland tar jag matlåda, oftast när jag vet mer hur dagen innan ser ut.
Citera
2024-01-16, 22:02
Medlem
Försöker att aldrig göra det. Har kommit på att luncher inte behöver vara goda. Inte fan kommer jag minnas att jag drog en PokeBowl för 140kr några dagar senare. Inte heller om jag mikrade gröt eller värmde en Billys.

Ibland händer det dock om jag inte hunnit fixa något. Har ofta korta lunchraster.
Citera
2024-01-16, 22:06
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Kostar ca 3000kr i månaden som jag gladeligen lägger!
Slipper dessutom en trött matlåda med tråkigt innehåll då jag inte är så fantasirik av mig.

Tjänar tillräckligt bra för att kunna betala mellanskillnad på dagens lunch eller en hemmagjord låda - som inte heller är gratis, inköp till denna kostar. Jag äter aldrig Linsgrytor och liknande ändå så även om det är billigt så tillagar jag det aldrig.

Jag har liknande argument.
Äter ute varje dag. Rãcker med att jag plågar mig själv med dem 4 rätterna jag brukar laga till middag, skönt med lite variation och att slippa laga mat var-varannan dag. Plus att man kommer iväg lite längre från jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in